Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-08, 15:45   #1
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Håper noen har tanker rundt dette her..
Har nå siden slutten oktober spist iht ketolyse , under 20 g kh pr dag uten vektnedgang
( litt opp og ned samme kiloen)
Jula gikk greit…for så vidt..opp 2 kg pga en flopp fredag i romjula…
Har nå siden da spist helt etter Atkins induksjon, men uten tomat, fløte og rømme.
En dag ser ofte slik ut:
1 egg med majo til frokost,
100 g reker + 2 egg og majones ( 1spiseskje)
-kjøtt eller fisk, brokkoli blomkål…eller salat (eller ratatouille) med kryddersmør til middag- ( skriver journal med dagslister..se gjerne på den)
Står helt stille på vekten! Har ikke søtbehov…har heller aldri tidligere savnet søtt i tradisjonelle slankekurer, men mat! Fordelen med kostholdet jeg har nå er at jeg spiser god mat…og går ikke opp i vekt...men kunne tenke meg å gå ned noen kilo…( har høy bmi )

Har hatt utslag på stix hele veien , unntatt noen dager etter floppen, men det er jo forstålig)

Har gått ned 20 kg flere ganger i livet med Grethe Roede tenkning, men erfarer at nå virker ikke dette lenger. Har prøvd ut i 6 uker..med vektoppgang!! ( lyver ikke for meg selv)
(Trener jevnt med spinning)

Fikk flotte resultater med få karbohydrater, mye protein og lite eller ingen fettkilde.
Fulgte en kur på 8 uker med personlig trener dvs 1 time trening pr dag + styrke.
Dagsmenyen var som følger : eggehvitte av 3 egg og en halv grape til frokost, 60 gram kylling eller torsk uten salt med salat og agurk til lunsj. Middag det samme , men her kunne jeg spise villris..husker ikke gram men ca to spiseskjeer. Kveld var grapefrukt, den gule måtte det være.
Fikk flott nedgang på denne kosten…MEN nesten ikke til å leve på i lengden synes jeg.
Dessuten ble huden veldig tørr, og håret ramlet av i store floker… vil vel helst se frisk og sunn ut.

Vil så gjerne få dette til å fungere…
Kan alle ha mulighet til vektnedgang på Ketolyse/ Atkins?

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:52   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Er kanskje ikke svaret du venter på. Mange får et bedre resultat ved å gå opp litt i karbohydrater.

Ellers skal jeg overlate tråden til de som har lest boka.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:56   #3
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Takk Helene...Har testet litt ut i forhold til økning av kh, men kanskje ikke nok

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:09   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Høres ille ut med hår som ramler av og tørr hud jaffal! Håper du finner en løsning

klem fra meg!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:17   #5
cindy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 37
Innlegg: 9
cindy er på en erverdig vei

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

huff. jeg har akkurat begynt på ketolyse kuren og håper den virker. men nå ble jeg litt redd for og miste håret og få tørr hud....

håper du får et svar.

__________________


cindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:22   #6
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

for all del...nå er hud og hår fantastisk med ketolyse...søvnbehov likeså...mangler bare vektnedgang
mistet hår når jeg ikke spiste fett

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:56   #7
cindy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 37
Innlegg: 9
cindy er på en erverdig vei

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

fjooh. det var godt og høre

__________________


cindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:22   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Det er forøvrig helt vanlig å miste ganske mye hår etter man går ned MYE i vekt, det fortalte frisøren min meg da jeg klagde på hårtap, mistet MYE hår en periode. Det var nok en kombi av stort vekt tap og slurving med vitamintablettene...
Ingen krise, det er bare en liten periode. Jeg klippet meg kort da, både for full forandring gog fordi jeg var lei av laaaange løse hår overalt.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:30   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

For meg var det for mye majo som hindret nedgangen!
Så kanskje du skal måle og veie alt du spiser noen dager og sette det inn i diett.no eller noe og telle opp? 1ss majo er 90kcal. Skal ikke mange til for at det skal bli veldig mye!

Ellers så anbefaler jeg kapittelet om metabolic resistance i Atkinsboka. Ting som medisiner (hormoner, kortisoner, antiallergitabletter, psykofarma, andre), candida i kroppen (kutt alt med mugg i seg noen uker, det blir lavkarbo uten ost, sopp og alt som er gjæret (eddik/øl, vin, E330-333) eller langtidslagra som restemat og spekemat), kaffein, kunstige søtstoffer?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 09-01-08 kl 00:33. Årsak: mer
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:36   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

For meg var det for mye majo som hindret nedgangen!
Så kanskje du skal måle og veie alt du spiser noen dager og sette det inn i diett.no eller noe og telle opp? 1ss majo er 90kcal. Skal ikke mange til for at det skal bli veldig mye!

Jeg har ikke sett på kalorier i ting overhode etter jeg begynte på ketolyse/lavkarbo. Noen spesiell grunn til at du teller kalorier på lavkarbodiett? Bare lurer av ren nysgjerrighet. Jeg har hatt perfekt nedgang, selv om jeg til tider sikkert har spist MYE kalorier...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 01:09   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Vet ikke, men jeg spiste MYE majo og gikk da dårligere ned?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 07:32   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Vet ikke, men jeg spiste MYE majo og gikk da dårligere ned?

Ja, mange opplever jo enkelte matvarer som patystoppere, både søtstoff, fløte og majo har jeg hørt om. Bare lurte på dette med kaloriene, jeg

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:32   #13
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Har ikke gått inn og lest journalen din, men når jeg kikker på menyen beskrevet i første innlegg, var det to ting som slo meg:
Lite grønnsaker og lite mat generellt.
Og en ting til: Hvor mye væske får du i deg daglig?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:01   #14
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Jeg vet ikke hvordan jeg kan komme meg inn i journalen din, men det du spiste den dagen du viser til i innlegget, så ser det ut til at du spiser veldig lite fett og grønnsaker. Ketolysekuren inneholder en god andel fett og karbohydratene skal komme fra grønnsaker.

Jeg ville økt disse to og vært nøye med å spise meg mett til hvert måltid uten å bli stappmett.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:03   #15
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

hei og takk for svar

grønnskaker spiser jeg bra av...kommer ikke så godt frem i eks mitt..
ellers en gledelig nyhet...vekten beveger seg nedover...første gang siden november!!
spiser ikke rømme, søtning, fløte, tomater, nøtter, bær og heller ikke det som ikke står på listen..

har nok blitt mye flinkere med vannet...over 3 liter om dagen nå

vet ikke helt hvordan jeg skal innføre fløte feks...spise litt i et par dager...se hva som skjer?
ellers fungerer det greit uten også, men litt rømme og fløte gir større valgmuligheter til middag

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:09   #16
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Betty Boop, her.

hei og takk for svar

grønnskaker spiser jeg bra av...kommer ikke så godt frem i eks mitt..
ellers en gledelig nyhet...vekten beveger seg nedover...første gang siden november!!
spiser ikke rømme, søtning, fløte, tomater, nøtter, bær og heller ikke det som ikke står på listen..

har nok blitt mye flinkere med vannet...over 3 liter om dagen nå

vet ikke helt hvordan jeg skal innføre fløte feks...spise litt i et par dager...se hva som skjer?
ellers fungerer det greit uten også, men litt rømme og fløte gir større valgmuligheter til middag


Så flink du er
Jeg synes fløte er veldig bra til å lage saus.. jeg pleier å steke kylling og sopp og litt bacon og ha over litt fløte. Så peprer jeg til jeg synes det er på grensen til for sterkt Veldig godt!
Så kan man spise litt brokkoli eller andre grønnsaker til

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:21   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Jeg vil anbefale deg å føre alt inn i et matprogram som beregner kalorier, fett, karber og proteiner for å se på sammensetningen av maten. Det kan hende at det er noen små justeringer som skal til for at det fungerer akkurat for din kropp.

Enkelte må passe på kaloriene i tillegg og kan ikke droppe oversikten over disse. Jeg er en av de og har lært meg at min kropp ikke følger vanlig oppskrift med bare å telle karber.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 21:05   #18
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

jeg har brukt "mat på data" men fomlet vel litt med å finne riktig matvare..
ja tror det er riktig som du sier..at jeg må holde et øye med kalorier i tillegg..
..nå beveger endelig vekten seg litt...håper det varer

__________________
Klem fra Betty Boop
Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:31   #19
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Vet ikke, men jeg spiste MYE majo og gikk da dårligere ned?

Har sjøl bodd i USA og vet at "den amerikanske" mayoen inneholder MYE mer sukker enn "den norske". (*generaliserer veldig her, men...*)

Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:43   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Det spørs vel ha slags majones man bruker. Hellmans Real Mayonaise inneholder iallefall ikke mye sukker..... Sukker kommer som nr 7 på innholdsfortegnelsen og da er det ikke mye. Den har heller ikke særlig med karber, et annet tegn på lite sukker....

Men Betty Boop, du spiser altfor lite syns jeg. Som andre sier her, for lite av alt, spesielt grønnsaker. Det er mye mulig det er årsaken til manglende vekttap.
Ser du tar av nå, men vær obs på alt ALLE måltider bør bestå av proteiner, fett og grønnsaker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 16:20   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det spørs vel ha slags majones man bruker. Hellmans Real Mayonaise inneholder iallefall ikke mye sukker..... Sukker kommer som nr 7 på innholdsfortegnelsen og da er det ikke mye. Den har heller ikke særlig med karber, et annet tegn på lite sukker....

Men Betty Boop, du spiser altfor lite syns jeg. Som andre sier her, for lite av alt, spesielt grønnsaker. Det er mye mulig det er årsaken til manglende vekttap.
Ser du tar av nå, men vær obs på alt ALLE måltider bør bestå av proteiner, fett og grønnsaker !


Nille??? Sjekket ikke du denne kuren som besto av lite karber OG lite fett??

Var ikke en av konsekvensene hårtap?? Husker ikke hva den het denne kuren...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no