Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Planlagt sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-09, 10:32   #1
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Planlagt sprekk

Til mandag skal jeg operere bihuler. altså nesevegg(septum), muslingene i nesa (concha) og åpne kanalen ned til bihulene. Gruer meg dødsmye. Skal ligge 1-2 døgn på sykehus, og der er det jo ikke lett å følge ketolyse. Jeg fikk også råd fra legene jeg jobber med, om å ikke være i ketolose når jeg skulle legges i narkose. Derfor tar jeg en pause. Skal på seminar fra idag til i morra med masse god mat, og operere på mandag. så frem til jeg kommer hjem fra sykehuset har jeg en pause. må jeg da tablettene? jeg skal ikke fråtse for har ikke behov for det, men kanskje en skive til frokost og litt appelsinjuice og sånn. Kun det. så det burde jo ikke være vanskelig å komme i ketose igjen etterpå, selv om det tar noen dager.

Noen råd komme med? jeg må spise en del, for får ganske så mye smertestillende etterpå...

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:55   #2
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: "planlagt" sprekk

Hør med Majja her inne; hun har nettopp gjort det samme, så hun har nok noen tips å komme med!
Lykke til med operasjon

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 12:03   #3
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: "planlagt" sprekk

Hei!
Joda, jeg var gjennom det samme (hadde akkurat startet på ketolyse). Ettersom det er full narkose bør du gå ut av ketose ett par dager før, pga intravenøse blandinger som inneholder bl.a. mye sukker. (Rett meg om jeg tar feil.)

Utover det så tok jeg ikke tablettene, hadde problemer med både spising og drikking. Så jeg var definitivt i ketose alikevel, men med ett veeldig lavt kh innhold om dagen. Fikk bare i meg noen nøtter og litt vann. Men; Det går fort over!!! Når tampongene er fjernet så kan man spise og drikke relativt vanlig igjen, og da kjørte jeg rett på ketolyse. Var tydeligvis i ketose hele tiden, (bortsett fra de to dagene før opr) så man kommer fort inn igjen!! Ihvertfall gjorde jeg det

Lykke til, det går sikkert kjempebra!! Og det er verdt det i ettertid
Spør hvis du lurer på mer, så skal jeg prøve å svare så langt mine erfaringer rekker

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:14   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "planlagt" sprekk

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

Hei!
Ettersom det er full narkose bør du gå ut av ketose ett par dager før, pga intravenøse blandinger som inneholder bl.a. mye sukker. (Rett meg om jeg tar feil.)

Retter deg litt, jeg da!
Man skal ut av ketose fordi ketosen i seg selv er hardt for kroppen og når man trenger sårtilheling, vil vi at kroppen skal prioritere det! Etter et lite inngrep er det vel nok med noen dager ute av ketose. For store inngrep som bukplastikk etc anbefales det et par dager før og en uke etterpå!

Det er ikke sukker i intravenøs væske annet enn i svært spesielle situasjoner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 11:59   #5
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: "planlagt" sprekk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Retter deg litt, jeg da!
Man skal ut av ketose fordi ketosen i seg selv er hardt for kroppen og når man trenger sårtilheling, vil vi at kroppen skal prioritere det! Etter et lite inngrep er det vel nok med noen dager ute av ketose. For store inngrep som bukplastikk etc anbefales det et par dager før og en uke etterpå!

Det er ikke sukker i intravenøs væske annet enn i svært spesielle situasjoner!

Jeg fikk glukose iv og ikke Ringer (NaCl).. Og jeg var ingen spesiell situasjon? (Ihvertfall ikke som jeg vet om) De hang den opp før jeg sovnet, så jeg så det.. Men rakk ikke å lure på det, for i neste sek var jeg borte!
Men samme det, takk for at du rettet meg

Lykke til igjen Mizzzzy, det går kjempebra

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:56   #6
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: "planlagt" sprekk

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

Jeg fikk glukose iv og ikke Ringer (NaCl).. Og jeg var ingen spesiell situasjon? (Ihvertfall ikke som jeg vet om) De hang den opp før jeg sovnet, så jeg så det.. Men rakk ikke å lure på det, for i neste sek var jeg borte!
Men samme det, takk for at du rettet meg

Lykke til igjen Mizzzzy, det går kjempebra

tusen takk!! var det veldig vondt etterpå??

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:03   #7
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: "planlagt" sprekk

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

tusen takk!! var det veldig vondt etterpå??


Tja, skal ikke lyve her.. Det var ikke veldig vondt, tok to paracet da jeg kom hjem og narkosen var helt ute (Jeg fikk reise hjem samme dagen..) Men etter det så var det ikke mer vondt, bare ubehagelig.. Eller ekkelt, om du vil.. Fordi det blir litt trykk i nesa når den er tettet av tampongene og du feks skal svelge.. Men dette blir borte med en gang du fjerner tampongene!!!

Så alt i alt; Ikke veldig vondt. Og absolutt verdt det i ettertid Lykke til, skal krysse fingrene for deg

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:59   #8
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

tusen tusen takk! jeg måtte ligge et døgn etterpå. Men så skal jeg ta både neseveggen som er kjempeskjev, spalte muslingene og åpne kanalen ned til bihulene, så alt i ett på en måte. hehe.
concha og septum som de kaller det på medisinsk.
legene jeg jober med sa bare at jeg måtte be om å få masse smertestillende med hjem, så regnet med de mener at det betyr at det vil gjør vondt
men, bedre enn i snitt 8 bihulebetennelser i året!

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:41   #9
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Planlagt sprekk

Hei!
Hvordan har det gått med deg ett opr? Er du i bedre form, og gikk det bra?

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:32   #10
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

Hei!
Hvordan har det gått med deg ett opr? Er du i bedre form, og gikk det bra?

Tusen takk! Joda, har jo gått greit. men var jo 2 timer i narkose og med intubering og det hele, så de sa det var bra jeg ikke var i ketose da.

Har ikke kommet meg inn i ketose ennå, nettopp fordi spise er vondt og jeg har 0 smak eller matlyst. Og man skal jo spise ganske mye i løpet av en dag for å nå alle målene (15 g kbh, 150-200 g fett og 65 g prot), så jeg må vente til matlysten er der.

Men ellers, vondt!!! hehe. Måtte ligge et døgn på sykehuset, fjernet en tampong fra hver nesebor dagen etter, altså tirsdag, og de siste 2 på fredag. I morgen skal jeg opp å fjerne sting i nesa og fjerne platene som er langt neseskilleveggen. Det gruer jeg meg til...

Ellers føles det jo som man går i en stor bihulebetennelse, helt tett, selv uten tamponger. Sår på tunga og i munnen etter å sove med åpen munn og tørke helt ut i munnen. Hevelse og vondt inni nesa rundt stingene. Tror en tråd fra et sting har vokst seg ned i huden og dannet en liten byll med infeksjon. blir jo sjekket imorgen da. Glad jeg er ferdig, men skal aldri gjøre det igjen. hehe.

Nå gleder jeg meg bare til smaken og matlysten er tilbake

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
(Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da? wollafruen Ketolysekuren 58 15-02-09 21:10
Planlagt sprekk fordi det er jul! smilefjes Ketolysekuren 17 01-01-09 09:45
Planlagt sprekk? ecli Spørsmål og svar 2 16-07-08 14:07
Planlagt pizzasprekk Selma Ketolysekuren 12 22-12-07 13:46
Gikk ikke akkurat som planlagt nei ... iren84 Generell diskusjon 3 25-11-07 03:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no