Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvorfor går jeg ikke ned??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-06, 11:11   #1
Pilen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 46
Innlegg: 2
Pilen er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned??

Jeg lurer og lurer, hva gjør jeg feli, mon tro..Har gått på Atkins i snart fire uker og kun gått ned en kilo! Mannen min har gått på dietten like lenge og han har rast ned nesten åtte!! Han har spist det samme som meg, med unntak av at han drikker både lett-brus og koffein!

Jeg har holdt meg godt under 20 karbs om dagen, drukket minimalt med lett- brus og holdt meg unna koffein. Har utslag på keto- stix'en. Jeg spiser 3-4 ganger om dagen og føler meg aldri sulten, heller ikke har jeg noe søthunger, så sett bort fra at jeg ikke mister noen kilo, er dette desidert den beste dietten jeg har prøvd.. Men det var dette med disse kiloene da! Målet mitt er å gå ned 11 kilo, så jeg burde vel ha litt å ta av og, regner jeg med.

Jeg kjenner flere som har gått på Atkins med glimrende resultater, så jeg VET at det virker, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det til å virke på meg.

Er det noen der ute som er litt mer "drevene" i gamet enn meg som har noen kaniner å dra opp av hatten?

Jeg hadde virkelig satt pris på den type tryllekunst akkurat nå

Pilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:16   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Vær tålmodig Det er ikke alle som går ned like fort i starten!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:19   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

På Atkins skal du ikke ligge godt under 20 karber. Du skal spise MINST 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker.

Det kan godt hende at du spiser noe kroppen din ikke tåler, eller ikke vil ha. Den vanligste årsaken til treig nedgang er kunstig søtstoff, for store mengder meieriprodukter eller rett og slett for lite eller for mye karber.

Om du setter inn en typisk dagsmeny med nøyaktige mengder, er vi flere som kan ta en titt og se på hva som kan være feil.

Kan trøste deg med at menn ALLTID går fortere ned enn kvinner. det har noe med gener å gjøre. Kremmende urettferdig, men slik er det bare.

Det er også lurt å prøve med målebånd. Det er mange her på forumet som har opplevd at vekta står stille mens målene minker ! Og trim hjelper ofte til å sette igang forbrenningen. Trener du ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:20   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Hei!
Jeg har nok ingen mirakeloppskrift til deg, men tenkte jeg bare skulle "trøste" deg med at du er ikke alene! Jeg går på ketolyse-kuren, som er veldig lik Atkins i første fase. Hvis du leser denne tråden har jeg fått gode råd, så jeg begynner på en måte på nytt i dag jeg.

Jeg er helt enig med deg, lavkarbo er den beste "dietten" jeg har gått på, er ikke sulten, føler meg bra ellers. Men jeg skulle såklart gjerne mistet kilo også, var jo derfor jeg begynte med dette!

Lykke til, håper det løser seg for oss begge!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:24   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av Pilen


Jeg har holdt meg godt under 20 karbs om dagen, drukket minimalt med lett- brus og holdt meg unna koffein.

Hvis du med godt under mener at du ligger under 15 eller lavere, så kan det være du trenger litt flere karber. Atkins sier jo 20, og det er like viktig å ikke gå for langt ned som ikke å gå for høyt. Det er ikke så lett å ligge på akkurat 20 hver dag, så litt slingringsmonn må det være rom for, men som sagt ikke for mye så derfor er det lurt å telle i begynnelsen.

Lykke til, det skjer nok mer for deg snart, bare vær tålmodig en stund til.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:36   #6
Pilen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 46
Innlegg: 2
Pilen er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Takk for oppmuntrende ord, det føles godt å vite at det er andre i samme situasjon der ute!! (Føler meg litt lettere til sinns om ikke annet!)

Typisk dagsmeny,

Frokost
2-3 egg i en eller annen form, gjerne med kokt skinke eller bacon, en sopp eller to hvis omelett.
Vann til drikke

Lusj
1/2 avocado
100 gr ost
kokt skinke eller annet rent kjøtt

Middag
*Koteletter med issalat og litt seterrømme
eller
* Prior kylling/ kalkun pølser medca 100g issalat
eller
*løvstek av 100% storfekjøtt med en liten "dæsj" bernaisesaus, ikke mer enn en dl, og 100g issalat.

Kanskje 100g med bacongull som kos på kvelden.

Har også spist 2-3 Atkins- barer den siste uka. Kanskje dette ikke er helt bra?

Lurer og lurer...takk for innspill!

Pilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 12:22   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Mere grønnsaker!!!

Og issalat er det ingen vits i å spise, inneholder svært få næringsstoffer.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 12:57   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Hvor har du gjort av blomkål, brokkoli, tomat og andre grønnsaker fulle av sunne saker?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 18:42   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Det er helt innlysende hvorfor du ikke går ned i vekt.

  • Du spiser for lite karbohydrater
  • Du spiser for lite grønnsaker (issalat kvalifiserer ikke som grønnsak, det er den MINST næringsrike varen du finner i grønnsaksdisken og består hovedsaklig av vann). Bytt den ut med en eller flere av de god som finnes i disken. Evt. salatblandig på pose om du ikke vil kjøpe hele hoder sjøl. Favorittsalat fra Dole er den beste. Som georgine sier: HVOR er alle de gode grønnsakene henne ?? Se her: Tillatte matvarer på Atkins Induksjon
  • Kutt ut Atkins barene - det er et faktum at mange av oss ikke kan spise barer om vi ønsker å gå ned i vekt. Kunstig søtstoff ødelegger for mange. MÅ du ha, så holder det med max en gang i uka !
  • Bacongull = salt og salt binder vann i kroppen. Ikke spis det hver dag
Husk at alle måltider skal inneholde proteiner, fett og grønnsaker/antioksidanter ! Variasjon av grønnsaker er bedre enn store mengder av en.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no