Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-11, 19:29   #26
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Takk for tålmodige svar. Tar det med meg, samtidig som jeg prøver å lytte til kroppen underveis, og kan jo nevne at mitt største motto for tiden er variasjon.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 10:37   #27
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Hva med denne? Går på mage/rygg:
http://www.youtube.com/watch?v=XNO39...eature=feedlik

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:33   #28
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Flott innlegg! Tror mange jenter er redd for, eller ikke "klarer" å trene så tung vekttrening

Kan være lurt å trene kjernemusklaturen også, i tillegg til de øvelsene du lister, hvis man skal hive seg i tung vektløftnig (eller egentlig uansett).

Nu vel, hvis du kjører tung knebøy eller markløft så involverer du også kjernemuskulaturen, så trening av kjernen er ofte overflødig - med mindre det er det svakeste leddet ditt. Ordentlige push-ups (ikke på knærne) involverer også kjernen. Men for all del, det er ingenting feil eller galt med kjernetrening, men det er ikke sånn at man "må" trene dette i første omgang. Baseøvelsene er viktigere

Kommentarer:

Sit-ups er no-no, vet ikke om det har blitt nevnt i tråden
Hvis man sliter med å ta ordentlige push-ups fordi det blir for tungt, begynn med vinkel. Man kan f.eks begynne med å ta push-ups til en vegg. Så kan man ta push-ups mot et bord, og så lavere og lavere helt til man er nede i bakken. Dette er bedre enn å gjøre dem på knærne, fordi som nevnt involverer man dag også kjernemuskulaturen.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:19   #29
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Nu vel, hvis du kjører tung knebøy eller markløft så involverer du også kjernemuskulaturen, så trening av kjernen er ofte overflødig - med mindre det er det svakeste leddet ditt. Ordentlige push-ups (ikke på knærne) involverer også kjernen. Men for all del, det er ingenting feil eller galt med kjernetrening, men det er ikke sånn at man "må" trene dette i første omgang. Baseøvelsene er viktigere

Tja, det kan vel diskuteres

Syns igrunn kjerneøvelser er noe de fleste burde ta seg tid til. Med godt utviklede kjernemuskler, som man også vet hvordan man skal "finne" og bruke bevisst for å stabilisere ved f.eks. løft, unngår man lettere skader og slitasje generelt, både under trening og i dagliglivet. Har man svak kjernemusklatur kan det være vanskelig å få brukt den ordentlig når det trengs, og man ender med å "henge" på ryggraden istedet. Nå får man vel også gjerne best utbytte av styrketrening ved å fokusere 100% på muskelen/muskelgruppa man ønsker å styrke. Trening som får igang hele kroppen er jo vel og bra det også da, men for å utvikle en muskel til det fulle kan det nok være lurt å satse på øvelser siktet til akkurat den muskelen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:34   #30
hoppeballen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 36
Innlegg: 41
hoppeballen er på en erverdig vei

Sv: Styrkeøvelser som er "best" ved slanking

Enig med shailene her.
Kjernemuskelatur er alfa omega for skadeforebygging og for å få folk mer kroppsbevisste mtp kroppsposisjon, nøytral ryggrad og korrekt støtte slikt at man kan trygt utføre alle de andre basisøvelsene som ble nevnt.

Er selv i praksis som kiropraktorstudent (avslutter mitt siste år) og ser utrolig mange godt trente, og utrente mennesker som har skadet seg enten via trening/aktivitet/spill eller via normale hverdagsaktiviteter. Og det vi ser som går igjen i nesten samtlige er lite kjernestyrke, lite kjerneintegrering og dårlig bevissthet på korrekt form.

__________________


hoppeballen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og periodisk faste: 40 - 70 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking inger2804 Spørsmål og svar 2 03-05-11 08:28
"Slanking gir ikke rett til tilrettelagt mat" Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 16 08-03-11 13:10
Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"? grotingeling Spørsmål og svar 14 20-08-10 20:28
"Gladartikkel" om slanking i Norsk Ukeblad Torkil Ketolysekuren 2 26-05-09 15:30
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no