Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo og økonomi?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-09, 08:34   #1
Yepa
Nytt Medlem
 
Yepa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4
Yepa er på en erverdig vei

Lavkarbo og økonomi?

Mannen og jeg har startet på lavkarbo og er strålende fornøyd. Men vi har fra før et veldig stramt budsjett og er i en periode hvor tidligere tabber gjør at vi ikke har noe særlig til overs. Og det er mulig vi har kjørt oss litt fast i ensidig tenking, men jeg syns det virker som at det er mye dyrere å kunne holde en skikkelig lavkarbo-kur? I alle fall hvis man skal klare å spise variert nok?

Har dere noen tips til hvordan vi kan holde kostholdet på et billig nivå?

Yepa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:37   #2
Yepa
Nytt Medlem
 
Yepa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4
Yepa er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Vi har forresten 4 små barn, så vi prøver å ha et kosthold hvor de også kan spise det samme (legger bare til pasta, potetmos, poteter etc til dem)

Yepa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:55   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Dette lurte jeg selv på her om dagen.. hvordan gjøre lavkarbo billigst mulig. Det er en veldig god tråd her inne på det, men jeg husker ikke tittel og ikke hvem som startet den, så finner den ikke igjen.

Noen som husker?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:06   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Vi har også fire barn og et stramt budsjett. Alle i huset spiser Lavkarbo og det kan kanskje føles som om det skal bli dyrt. Men nå som vi ikke bruker 5-600kr i mnd på godteri og junkfood, så har vi råd til mer kjøtt og grønt f.eks

Ellers er jo tunfisk, cottage cheese og egg billig og veldig bra da

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:16   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Pløy gjennom alle tilbudsaviser som kommer og skriv liste. ( Hvis dere ikke får reklame posten, abboner på kundeavisene fra f.eks coop, Meny, Ica, Ultra osv på mail.) Handle "hverdagsmaten" på Rema, evt Kiwi. Det utgjør mange hundre kroners forskjell pr uke fra f.eks Ica.Planlegg måltider (hvertfall lunsj og middag) for minst 5 dager framover.
Sammenlign hva et "normalt" norsk kosthold hadde kostet om alle levde på det, jeg ble faktisk sjokkert over hvor liten forskjell det utgjorde. Prisene har steget generellt, ikke bare på lavkarbo
Velg frosne framfor ferske kjøttvarer. Posegrønnsaker fungerer også, og kan være billigere enn ferske.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:30   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Her er det også noen tips:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=%F8konomi

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:50   #7
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Lavkarbo og økonomi?

lavkarbo er dyrt! jeg bruker 800 kr i uka på grønnsaker..
heldigvis har jegbare 10 minutter til svergie for kjøtt og ost..

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:56   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og økonomi?

ja vi bruker mer penger på mat...pasta, nudler og billig sauser og posemat og halvfabrikata er billig...ekte råvarer og andre ekte saker er dyrere. men man finenr en del rimlig på tilbud. Kyllinglår, egg, grønt, og div fisk og kjøttedeig firnner jeg rundt om..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:11   #9
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Jeg har ikke regnet på det, men jeg er ganske sikker på at jeg bruker mindre penger på mat nå. Dels fordi jeg ikke kjøper junk og godis og sånt. Dels fordi jeg rett og slett spiser mindre (mett hele tiden) og færre måltider. Dels fordi jeg har et mer bevisst forhold til mat, handler mer strukturert og har mer kontroll på hva jeg egentlig trenger i løpet av en uke (mindre mat som går i søpla). Jeg handler sjeldnere (mindre impulskjøp). Restene blir oftere spist opp fordi jeg like gjerne kan spise middagsrester til frokost eller lunsj som til neste middag. Grønnsaker handler jeg på innvandrerbutikk. Kjøtt og ost på tilbud. Bruker First Price/Euroshopper o.l.

Jeg syns heller ikke det er spesielt mye dyrere å lage ting fra bånn enn det er å lage fra poser etc. Dessuten smaker det myyye bedre

Men det kommer jo litt an på hva slags mat dere lagde før. Det er få ting som kan slå risengrynsgrøt eller pasta med pesto på pris Det gikk det en del av for min del når lommeboka begynte å bli skrapt.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:43   #10
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Jeg bruker ikke mer penger på mat nå enn før. Mulig jeg hadde et mye værre kosthold fra før da men Hvis man spiser snop, mye halvfabrikata som metter lite og ferdigmat av og til, så flyr pengene ganske fort.

Som nevnt over følger jeg også med litt med på tilbudene. Fyller opp fryseren med f.eks kjøttdeig, kyllingfileet på tilbud. Jeg hopper elegant over halvfabrikata (som ofte inneholder for mye karbo uansett) og lager fra bunnen av (tar sjelden lenger tid og er mye billigere). Jeg tar også Harry-turer til Sverige og fyller opp fryseren med bl.a. bacon og svinefilet.

Det dyreste er grønnsakene. Planlegg hva du skal bruke så du slipper å kaste. Hender det er tilbud på grønnsaker også. Noe er det en fordel å kjøpe fryst fordi det er billigere og de blir ikke så fort ødelagt

Jeg spiser mindre porsjoner nå en før men det er nok mest fordi maten jeg lager nå inneholder mer fett og proteiner, og jeg blir fortere mett

Mine råd er altså: planlegg, kjøp på tilbud, lag mat fra bunnen av, spe på med grovt brød, pasta og ris til resten av familien.

LYKKE TIL !!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:15   #11
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Jeg syns det var dyrt den første uka for det var så mye som måtte byttes ut og mye rart jeg ikke hadde i hus... men tror jeg brukte mindre penger på mat i forrige uke en det vi pleier. Men nå gaå det jo bare godteri til barna og ikke 4 handlekurver til meg,hehe!!

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:33   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og økonomi?

før brukte jeg jo ikke hverken fløte, smør, creme fraice, rømme, så mye egg, kjøtt/kjøttdeig eller fisk...mye brød og ris og pasta er billig med en pose kjøttsaus over...Men bevares; jeg syns det er helt greit.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:53   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har ikke regnet på det, men jeg er ganske sikker på at jeg bruker mindre penger på mat nå. Dels fordi jeg ikke kjøper junk og godis og sånt. Dels fordi jeg rett og slett spiser mindre (mett hele tiden) og færre måltider. Dels fordi jeg har et mer bevisst forhold til mat, handler mer strukturert og har mer kontroll på hva jeg egentlig trenger i løpet av en uke (mindre mat som går i søpla). Jeg handler sjeldnere (mindre impulskjøp). Restene blir oftere spist opp fordi jeg like gjerne kan spise middagsrester til frokost eller lunsj som til neste middag.

Signerer denne, Trillian! jeg bruker også mindre penger på mat nå enn før, av de grunnene som du nevner. Spesielt pga at lavkarbomat metter mye mer og mye lenger, slik at man faktisk spiser mindre.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 08:47   #14
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

lavkarbo er dyrt! jeg bruker 800 kr i uka på grønnsaker..
heldigvis har jegbare 10 minutter til svergie for kjøtt og ost..


800kr?? Ikke bare til deg selv da eller?? Jeg synes vi 6 her i huset spiser mye grønnsaker jeg, men vi bruker ikke mer enn 3-400kr i uka på det...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 11:54   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Oksemørbrad til 14,90 for 150g's biffer på Kiwi i dag. Der er det penger å spare!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 11:57   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

800kr?? Ikke bare til deg selv da eller?? Jeg synes vi 6 her i huset spiser mye grønnsaker jeg, men vi bruker ikke mer enn 3-400kr i uka på det...

Grønnsaker er skrekkelig dyrt i Norge. Det er egentlig bedre å bruke pengene på næringskraftig, animalsk mat, fremfor næringsfattige grønnsaker. 50 øre ris — eller 2,5 kroner med potet/druesukker — dekker karbohydratrasjonen min. Det funker for min del. Poteten er uansett vår mest næringsrike grønnsak. Jeg er på Optimal ernæring, vel å merke.

Jeg lever flott for rundt 800-1000 kroner i måneden, men kan leve for ca. halvparten. Det er ikke så vrient. Se efter billig kjøtt (egg, seibiff og kjøttdeig). "Forsterk" maten med ekstra fett (steke i masse smør; lage fløtesauser; legge på en klatt med rømme). Kakao med smør er en favoritt.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:01   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Åh, ja. Matbudsjettet er et helt annet enn før. Jeg bruker vel i gjennomsnitt 300 kr i uka på mat, som regel mindre. Før impulshandla jeg mer, og det kan fort bli dyrt!
Men jeg er jo heldig sånn sett med at jeg bor i byen, rett over gata for en av de bedre grønnsaksjappene; Sultan. Så jeg bruker ikke så mye på grønnsaker heller, selv om jeg kjøper inn mye av det, og så hakker opp og fryser ned brokkoli og blomkål, rosenkål og spinat kjøper jeg alltid frossent, da. Det er både enkelt og holdbart.
Kyllingfileter går det en del av, de kjøper jeg i tokilosposer porsjonsfryst fra First Price, og kjøttdeig fra Norfjord (tror jeg det er) til 23 kr for 400 gram; Det har jeg alltid masse av i fryseren. Tredve store egg for femti spenn på nevnte innvandrersjappe er også temmelig billig. Jeg kjøper de største smørpakkene i papir, og skjærer av en bit og putter i en boks som jeg har i romteperatur, så da blir ikke smøret dårlig før jeg får brukt det opp.
Men klart, det krever litt planlegging i starten, og man må rett og slett lære seg til å lete etter litt andre typer råvarer, men nå går alt dette av seg selv.
Jeg sparer nok en del penger på at jeg ikke spiser ost, rømme og fløte også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:07   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Som et eksempel på en rett jeg kan spise til tre-fire måltider;
400 gram kjøttdeig - 23 kr
En stor rødløk - ca 5 kr
En 400 grams boks med hakka tomater - 6 kr
En rød paprika - ca 5 kr
En boks champignon - 3 kr
Ellers småting som tomatpure og krydder som i seg selv kanskje utgjør et par kr, og så klart masssssse smør.
Det er mat for under femtilappen, det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:19   #19
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har ikke regnet på det, men jeg er ganske sikker på at jeg bruker mindre penger på mat nå. Dels fordi jeg ikke kjøper junk og godis og sånt. Dels fordi jeg rett og slett spiser mindre (mett hele tiden) og færre måltider. Dels fordi jeg har et mer bevisst forhold til mat, handler mer strukturert og har mer kontroll på hva jeg egentlig trenger i løpet av en uke (mindre mat som går i søpla). Jeg handler sjeldnere (mindre impulskjøp). Restene blir oftere spist opp fordi jeg like gjerne kan spise middagsrester til frokost eller lunsj som til neste middag. Grønnsaker handler jeg på innvandrerbutikk. Kjøtt og ost på tilbud. Bruker First Price/Euroshopper o.l.

Det samme opplever jeg. Jeg åt ikke bare pasta og ris, men det gikk veldig mye brød her i huset. Ferdigkjøpte kaker til kaffen, godis på lørdag, og mye ferdigmat som frossenpizza, lasagne, fiskegrateng osv.. Siden jeg var sulten støtt, ramla det alltid mye u-mat ned i handlekurven når jeg handlet. Det skjer ikke lenger. Nå blir jeg skikkelig dårlig av tanken på alt det skrapet jeg spiste før, og lager all mat selv.

EDIT: Når det gjelder grønnsaker så er det DYRT. Men jeg spiser bare hodekål, blomkål, brokkoli, løk eller purre så det blir ikke store utgiftene nå som før. Hodekål er kjempebillig og skikkelig godt. En fleksibel grønnsak som er som poteten "kan brukes til alt"

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:21   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Jeg har også begynt å handle i større kvanta om gangen og sparer på det. Og en hund etter tilbud! Denne uka har jeg handlet for 900kr tilsammen for 2 pers. (til 6 dager, mandag var vi ikke hjemme). Frokost, lunsj, middag all dager. Syns ikke det var ille i forhold til før! 200-250 hver dag ca.

Kjøpte first price kyllinglårene i går, blir spennende å prøve de i dag, så veldig fine ut hvertfall!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 13:16   #21
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Ja, enig med Carisma. Jeg sparer altså enorme summer på First price
Hos oss er det kun meg og 2 barn, og de er jo ikke på samma matplan som meg , men lell går detta veldig bra.
Verre når gubben er hjemme, men det er jo bare 2 ganger i året, så det er ikke noe problem.
Bruker masse kjøttdeig og fisk, og alt kan man få billig i periodene det er tilbud.
Jeg lager salat veldig ofte og det spiser ungene møe av. Det er faktisk det som er det dyreste Noen dager lager jeg kun salat til dem, men putter oppi mais og makaroni i tillegg og serverer den med rundstykker og hvitløkssmør.
Men Norge er dyrt, så innvestering i en frysebox lønner seg på sikt

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 13:32   #22
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Prisene på grønnsaker er veldig varierende ettersom hvor du bor. Husker da jeg bodde ordentlig langt ute på landet... På butikken var det dårlig utvalg, grønnsakene var ofte dårlige, og kostet skjorta (tomater til over 50 kr kiloen, paprika til over 20 kr stykket osv). Mens er du så heldig å bo i nærheten av en innvandrerbutikk er det ofte veldig bra kvalitet, og ikke minst veldig mye billigere enn hvilken som helst kjedebutikk. Jeg fylte to bæreposer i går for to hundrelapper.

Veggpryd: jeg ser du bor på Romerike. Har du prøvd Keiser i Lillestrøm? Det er jo en bra butikk. Ellers vet jeg det er 2 innvandrerbutikker (en thai og en tyrkisk) på Jessheim (har ikke sjekka prisene der selv... men det er jo verdt et forsøk)

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 13:48   #23
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Veggpryd: jeg ser du bor på Romerike. Har du prøvd Keiser i Lillestrøm? Det er jo en bra butikk. Ellers vet jeg det er 2 innvandrerbutikker (en thai og en tyrkisk) på Jessheim (har ikke sjekka prisene der selv... men det er jo verdt et forsøk)

Ja, har vært der! Mest i lavfett-livet, da. Men, nå spiser jeg ikke så store mengder med grønnsaker og frukt som jeg gjorde i lavfett-livet mitt. To blomkål, en hodekål, en purre og en løk gir meg grønnsaker for en hel uke. Salat er veldig godt, men jeg synes det er altfor dyrt og tidkrevende å ha det flere ganger i uka.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:28   #24
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

800kr?? Ikke bare til deg selv da eller?? Jeg synes vi 6 her i huset spiser mye grønnsaker jeg, men vi bruker ikke mer enn 3-400kr i uka på det...

vi er bare 2 stk omg. men ... vi spiser grønnsaker til hvert eneste måltid da....

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:31   #25
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har også begynt å handle i større kvanta om gangen og sparer på det. Og en hund etter tilbud! Denne uka har jeg handlet for 900kr tilsammen for 2 pers. (til 6 dager, mandag var vi ikke hjemme). Frokost, lunsj, middag all dager. Syns ikke det var ille i forhold til før! 200-250 hver dag ca.

Kjøpte first price kyllinglårene i går, blir spennende å prøve de i dag, så veldig fine ut hvertfall!

first price kylling er nydelig <3<3 mye bedre enn den vanlige synes da jeg. større også!!

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Svar

Emneord
økonomi


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Student/økonomi Nola Spørsmål og svar 50 05-08-11 12:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no