Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-13, 17:34   #351
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hei på dere
Her er det gode dager - synes ketoselivet egentlig er veldig godt!

Tenk å ikke kjenne ett evig sug etter noe, ikke vondt eller luft i magen, ikke ett blodsukker som går bananas hver dag

Det er nesten som å gå på lykkepille - jevnt og stabilt

Håper det går bra med dere andre også?

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 20:14   #352
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

De siste dagene har ikke gått så bra, mye stress, men ser for meg att livet er en behovspyramide, å i bunn der ligger trening og kosthold. Så lenge jeg trener og spiser riktig, så vil det over ordne seg! Så nå skjerper jeg meg bare og prøver harderer i morgen!
Håper alle har hatt en flott helg!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 20:45   #353
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Forresten, leste på nettet att næringsfordeling på ketogen diett er 10-45-45, noen som vet noe om dette?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:16   #354
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! Trening gir overskudd!

Startert igår med litt trening, så nå er jeg i gang. Takk for dytten

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:19   #355
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Hyperthyra - Velkommen

Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!

Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå

Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!

Jeg er i ketose Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.

Ups...feil dato

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:32   #356
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er . Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.

Hadde veiedag igår:

Startvekt: 87 kg 03.01.13

11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2

Kjempe fornøyd!!

Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye.

Riktig dato:

Start: 03.01 87,7kg

11.01.13 - 82,6 -5kg
18.01.13 - 81,4 -1,2 kg

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:43   #357
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Bra jobba, L@dy Jojo
Kjemperesultater!

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 06:37   #358
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar:

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 14:20   #359
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veide meg inn idag på 63,6 før trening, å 63,2 etter trening... Haha, rart det der..

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 21:13   #360
Obsidaisi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 52
Obsidaisi er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Motivasjon!
Jeg var jo på rett spor og med rett innstilling i hodet.
Så kom det en hyttetur, så kom det en forkjølelse, så kom det jaggu en hyttetur til...
I morgen er en NY start.
Har ikke turd å se på vekten, men i morgen skal jeg det!

__________________




Obsidaisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 21:44   #361
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

MaritR - 5,2 kg på tre uker er utrolig bra! Grattis

Obsidaisi - bra du henter deg inn igjen så raskt. Sist jeg skulle bare....så varte det i over et halvt år.. Hadde mange unnskyldninger og ting jeg bare skulle gjøre først

Denne gangen så skal det vare - forhåpentligvis resten av livet

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 06:34   #362
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Flinke dere er!
MaritR: gratulerer masse med alle minuskiloene!

Her går det litt opp og ned, men er fortsatt i ketose.. Første uka gikk jg jo ned 3kg, og nå har jeg 'bare' mista 1kg på snart to uker.. Det går jo nedover på både kg. og cm. og jeg har bare 5 igjen, så det er helt greit.. Hadde planer om å fortsette på Ketose til jeg har gått ned de 5, men nå må jeg nesten se ann altså.

Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..

Stort sett to egg til frokost. Lunsjen varierer veldig, f.eks. ketosepizza, fylt paprika osvosv. har dessuten ofte med grønnsaker m/dip eller philadelphia til snacks. Middag går i kjøtt og grønnsaker og gjerne en fløtesaus. Jeg føler ikke i det hele tatt at sult-følelsen er borte, føler jeg tenker på neste måltid mye lenger før jeg skal spise det..

Er dessuten noe kvalm (i går kveld var det helt forferdelig), og viktigst av alt, jeg kommer meg såvidt gjennom trening! Jeg skal egentlig trene 1 time og 15 minutter minst to ganger i uka. Oppvarmingen er ganske tøff, og jeg pleier å gi ca 80-100% hele tiden jeg er der, men den ene treningen jeg har kommet meg på, klarte jeg ikke mer enn kanskje 40% og da følte jeg på et tidspunkt at jeg kom til å gå i bakken! Prøvde meg på en skitur for en uke siden og gav samme resultat. HJELP!

Hva er det jeg gjør galt? Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for jeg kjenner at jeg er stadig nærmere den sprekken, er bare viljestyrken som driver meg fremover om dagen egentlig..

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:09   #363
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..

Skrev en lang melding men den forsvant sammen med strømmen... Men kort fortalt:

  • elsker turkis,
  • kanskje ketose ikke passer kroppen din lenger,
  • kanskje veie mat en stund for å se hva du egentlig får i deg,
  • sjekke jernnivå.
Nå er jo jeg ingen ekspert men det er mine 2 cents. Og så håper jeg at du blir bedre for!!!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:50   #364
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Flinke dere er!
MaritR: gratulerer masse med alle minuskiloene!

Her går det litt opp og ned, men er fortsatt i ketose.. Første uka gikk jg jo ned 3kg, og nå har jeg 'bare' mista 1kg på snart to uker.. Det går jo nedover på både kg. og cm. og jeg har bare 5 igjen, så det er helt greit.. Hadde planer om å fortsette på Ketose til jeg har gått ned de 5, men nå må jeg nesten se ann altså.

Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..

Stort sett to egg til frokost. Lunsjen varierer veldig, f.eks. ketosepizza, fylt paprika osvosv. har dessuten ofte med grønnsaker m/dip eller philadelphia til snacks. Middag går i kjøtt og grønnsaker og gjerne en fløtesaus. Jeg føler ikke i det hele tatt at sult-følelsen er borte, føler jeg tenker på neste måltid mye lenger før jeg skal spise det..

Er dessuten noe kvalm (i går kveld var det helt forferdelig), og viktigst av alt, jeg kommer meg såvidt gjennom trening! Jeg skal egentlig trene 1 time og 15 minutter minst to ganger i uka. Oppvarmingen er ganske tøff, og jeg pleier å gi ca 80-100% hele tiden jeg er der, men den ene treningen jeg har kommet meg på, klarte jeg ikke mer enn kanskje 40% og da følte jeg på et tidspunkt at jeg kom til å gå i bakken! Prøvde meg på en skitur for en uke siden og gav samme resultat. HJELP!

Hva er det jeg gjør galt? Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for jeg kjenner at jeg er stadig nærmere den sprekken, er bare viljestyrken som driver meg fremover om dagen egentlig..

Det du lurer på er hvorfor du er så sliten? Eller hvorfor du er så sulten? Eller hvorfor du ikke går ned?

Har du lagt inn maten du spiser på diett.no? Da er det lett å se hva man får for lite av. Personlig kjenner jeg på sulten om jeg ikke får i meg nok proteiner, noe jeg sliter med noen ganger. Karbo og fett går som regel veldig greit.

Viktig at man ikke skal gå å være sulten, viktig å drikke masse vann min 2 liter om dagen, viktig med masse grønnsaker, rå grønnsaker er bedre enn kokt.

Jeg opplever det samme som deg denne gangen, er helt tom for energi orker kun å gå turer. Får melkesyre i bena bare av å gå opp trappa !
Men har bare gått på lav-karbo i tre uker...så får gi det mere tid. Kvalmen har gitt seg, takk og lov

At vekten stagnerer kan være at du går inn i cm, måler du deg i tillegg til å veie deg?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:53   #365
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Turkisa: Viktig at du ikke teller hvor mye fett du får i deg,,,,det kan stagnere vektreduksjon. Om du ikke vil ha i deg for mye fett,,,så forsøk å ta litt oljer i salaten.

Personlig drikker jeg olivenolje på morgen og kveld, men etter jeg la inn hva jeg spiser på diett.no så skøyt fett prosenten opp til mellom 88% og 90% så jeg har kuttet olivenoljen en stund, men burde nok kutte på fløte å få i meg olivenoljen....myyye sunnere

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 10:45   #366
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Har begynt sakte å krype nedover på vekta igjen, har mer grønnsaker, salat, etc. Spiser egg og bacon til frokost, men ikke lenger til jeg ruller ut døra om morgen. To egg og 30g bacon. Åja, har også begynt å veie alt og plotte inn på myfitnesspal, fikk en deeel overaskelser der ja! Selv om man spiser etter ketose, så skal man jo ikke ha i seg nok kcal til å holde en liten afrikansk landsby tykke og mette i flere år.
Så, det går ned en gram her, og en gram der, jeg trener fortsatt, lvl 2 30 days shred. Å det er fortsatt TUNGT! Jeg mener, jeg er helt gjennomsvett og døende etter en økt!
Føles bra!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 11:24   #367
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Veiedag i dag! -1 kg den siste uken. Jeg er glad for alt som renner av meg men jeg hadde håpet på litt mere. MEN jeg har hatt tanta på besøk så jeg håper det er det som er grunnen til at det ikke ble så mye. Ser det ver flere som sliter når den teite tanta besøker så det er en god trøst

Jeg har god motivasjon på både dietten og treninga så her går det igrunn veldig bra Føler meg bedre enn på så lenge jeg kan huske! Ikke oppblåst, ikke vond mage og masse energi

Ha en super uke alle sammen og stå på!!

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 13:00   #368
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ja, nå har dere fått meg til å tenke litt..
Jeg går jo ned i cm, men cm og vekt og sånn er ikke min største bekymring, tenker at det løsner og sånn tradisjonelt er jo egentlig ikke en halv kilo i uka så aller verst..
Hm.. Jeg føler ikke at jeg skyr fettet akkurat, men kanskje det rett og slett er det at jeg mangler litt fett.. Får dra å kjøpe meg en god olivenolje Det sitter veldig langt inne for meg å drive å veie og måle og legge inn men dere har nok rett i at jeg burde prøve meg på diett.no.. Da jeg veide i starten var det jo bare kh jeg regnet ut.. Og lage mer salat til lunch enn middagsrester.. Veldig fint med tips om proteiner, det har jeg jo virkelig ikke peiling på! Jeg prøver å stille sulten med vann, men det stopper seg litt naturlig på tre liter om dagen. Blir flyende på do så mye :P

Milena, jeg kom også på siden du nevnte jern, at jeg stort sett alltid mangler jern når jeg sjekker meg, så det skal jeg følge opp.

Tusen takk for gode råd, jeg skal ta de til meg, så kanskje formen stiger et par hakk
Er detforresten noen som har oversikt over hvor mye fett/proteiner/kh bør ligge på i prosent?

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 20:32   #369
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg hater også å veie mat, synes det er noe rask. Men de siste dagene med veiing og måling har gitt meg noen aha opplevelser. Ser att jeg før spiste alt for mye, dette med att man liksom kan spise så mye man vil på lavkarbo er egentlig en sannhet med modifikasjoner. Man må jo å ta i betraktning energi ut og energi inn. Før lå jeg sikkert på opp mot 2000kcal, men etter jeg fikk stagnasjon og begynte å skjerpe meg, veie mat, mer grønt og logge mat, så ligger jeg på under 1500! Er ikke sulten, får i meg fettet jeg skal ha og går ned i vekt! Juhu!!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 22:57   #370
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg må nok veie og måle maten jeg også og ikke hive innpå alt jeg kommer over selv om det er lavkarbo mat. Vekta her går liksom feil vei den, så i dag har jeg vært så lei meg at jeg har spist hveteboller. Litt teit av meg jeg ser det altså, på an igjen i morgen og nå skal ALT veies og registreres.
Jeg snublet over denne idag og det er nok litt mindre enn hva jeg har spist.... http://www.lavkarboklubben.no/index.php?page=6_om_dagen

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:09   #371
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Har begynt sakte å krype nedover på vekta igjen, har mer grønnsaker, salat, etc. Spiser egg og bacon til frokost, men ikke lenger til jeg ruller ut døra om morgen. To egg og 30g bacon. Åja, har også begynt å veie alt og plotte inn på myfitnesspal, fikk en deeel overaskelser der ja! Selv om man spiser etter ketose, så skal man jo ikke ha i seg nok kcal til å holde en liten afrikansk landsby tykke og mette i flere år.
Så, det går ned en gram her, og en gram der, jeg trener fortsatt, lvl 2 30 days shred. Å det er fortsatt TUNGT! Jeg mener, jeg er helt gjennomsvett og døende etter en økt!
Føles bra!

LOL....hahahaha....

Hmmm...må tenke litt på der jeg også...har ikke tenkt på antall kalorier i det hele tatt,,,og jeg beveger meg ikke mye om dagen

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:11   #372
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Ja, nå har dere fått meg til å tenke litt..
Jeg går jo ned i cm, men cm og vekt og sånn er ikke min største bekymring, tenker at det løsner og sånn tradisjonelt er jo egentlig ikke en halv kilo i uka så aller verst..
Hm.. Jeg føler ikke at jeg skyr fettet akkurat, men kanskje det rett og slett er det at jeg mangler litt fett.. Får dra å kjøpe meg en god olivenolje Det sitter veldig langt inne for meg å drive å veie og måle og legge inn men dere har nok rett i at jeg burde prøve meg på diett.no.. Da jeg veide i starten var det jo bare kh jeg regnet ut.. Og lage mer salat til lunch enn middagsrester.. Veldig fint med tips om proteiner, det har jeg jo virkelig ikke peiling på! Jeg prøver å stille sulten med vann, men det stopper seg litt naturlig på tre liter om dagen. Blir flyende på do så mye :P

Milena, jeg kom også på siden du nevnte jern, at jeg stort sett alltid mangler jern når jeg sjekker meg, så det skal jeg følge opp.

Tusen takk for gode råd, jeg skal ta de til meg, så kanskje formen stiger et par hakk
Er detforresten noen som har oversikt over hvor mye fett/proteiner/kh bør ligge på i prosent?

Fett 75% proteiner 20% karbohydrater 5% Sånn ca .

Jeg tror ikke du trenger å tenke på antall kalorier før du evt stagnerer i vekt og ikke går inn noe særlig i cm.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:26   #373
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Forrige fredag koste jeg meg med litt ost og kjeks, og litt vin.
Det skal jeg ikke gjøre igjen på en stund, det tok 5 dager før jeg kom i ketose igjen .
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal veie meg i det hele tatt i morgen.
Kjenner at tante rød er på vei også.

Er det noen som har noen gode oppskrifter på forskjellige supper? Er i suppehumør om dagen .

Kjenner søthungeren melder seg nå rett før tante rød kommer,,,noen tips til hva jeg kan lage for å stille den litt?

Har kjøpt meg vekt,,,så nå skal all maten veies også.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 11:15   #374
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Godt å høre at det ikke bare er meg som syntes det er litt vanskelig med denne maten! Tror jeg må begynne å veie maten igjen jeg og. Gjorde det i begynnelsen, men har sklidd litt ut! Syntes det er så vanskelig å veie maten når det er litt uvisst hva jeg spiser.. tenker da på sauser ol. tar jo bare en dæsj av det og det også hender det vi har litt ferdigprodukter hvor jeg da bare tar litt...

Men, kan jo bli flinkere til å måle det jeg spiser mest av da i hvert fall.. Og prøve å lage salater hjemme og ikke kjøpe på butikken. Litt tei å løpe frem og tilbake på den vekta ved frukten og veie for hver gang jeg putter noe oppi boksen


Ellers har det vært veie dag i dag, og alt ned er bedre enn ikke noe ned er min tanke!

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 -

Selvom ikke vekta har gått så mye som ønsket ned, så kom jeg jaggu inn i kjolen min!! Hadde ikke sjangs til å få igjen glidlåsen for 3 uker siden!! Så skal måle meg når jeg kommer hjem! Må nok ha krympet noen cm ser det ut som!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 11:38   #375
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Nå mærmer jeg meg målvekten og har hatt stagnasjon, så jeg lærer meg på en låte og spise annerledes å. Jeg ble så desperat da jeg stagnerte, gjorde en del usunne valg som ikke ville hjelpe på det å lære meg å spise riktig. Når jeg veier og måler blir jeg mer bevist, begynte å skli ut med litt for mye mørk sjokolade også. Mem nå sitter jeg å koser meg med ost og skinke salat! I kveld blir det viltgryte til middag! Med hjort som gubben har skutt selv! Å jeg er ute av stagnasjon deprisjonen! Nå skal jeg kjøpe ny pulsklokke også!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no