Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hvor mye fett er "fett nok"?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-04, 22:48   #1
Lone
Juniormedlem
 
Lone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: I Telemark
Innlegg: 37
Lone er ny på veien

Hvor mye fett er "fett nok"?

Er littegrann forvirra jeg nå. Er dag 3 i induksjonen og lurer på hvor mye fett man skal ha i løpet av en dag? Ser at enkelte inntar ganske rikelig, mens andre har problemer med å få i seg nok.

Nå er jo denne fasen strengere på flere måter enn vedvarende, men det hadde vært kjekt å vite om sånn ca hva som er anbefalt av inntak. Har hitill holdt meg til rømme og olivenolje, en dæsj her og en her for å si det sånn

Er det noen kloke hoder som kan opplyse meg litt?

Lone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende og tummelumsk Svar med sitat
Gammel 26-05-04, 23:24   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

På Atkins anbefales ca. 70 % fett, 25 % protein og 5 % karber.
Ikke lett å beregne om du ikke teller - eller bruker www.fitday.com. !
Ta en titt i journalen min, så ser du....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-04, 23:45   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

På en 2000kcal diett vil 70 energiprosent fett tilsvare 155g rent fett... (dvs 193g smør)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-05-04, 09:17   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

På en 2000kcal diett vil 70 energiprosent fett tilsvare 155g rent fett... (dvs 193g smør)

iiik...sant?hmy: Litt tøft å høre når du visualiserer det sånn

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 12:20   #5
Lone
Juniormedlem
 
Lone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: I Telemark
Innlegg: 37
Lone er ny på veien

Takk for svar
Ja det var mye! Dvs om jeg legger meg på rundt 1800 kcal, så skal jeg ha i underkant av 180 gr.. Men hadde nå ikke tenkt å telle kalorier i utgangspunktet da

Har forsøkt å legge inn kosten min på Fitday, og det er sikkert en vanesak - men synes den var litt voldom? Fant ikke alle matvarene "mine" heller.. men skal se litt på den igjen.

Fører dere alle opp hva dere spiser i løpet av en dag?

Lone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende og tummelumsk Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 17:35   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Men,dersom du er flink og kommer i ketose så vil du etter all sannsynlighet bli mett når du har fått i deg nok fett:-)

Ville ikke bekymra meg så mye over fettet,heller evt. karbohydrater

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 17:53   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Lone

Fører dere alle opp hva dere spiser i løpet av en dag?

Hehe, nei det tror jeg jammen ikke det er mange som gjør !! Jeg er vel den eneste som er skikkelig "fanatisk", "hysterisk" nok til å føre ned hver minste smule !! (Jeg kaller det "dedikert" !! )
For meg er det en nødvendighet for å kartlegge hva jeg kan/ikke kan ha/tåler. Det er en nødvendighet å gjøre dette 100 % etter boka..... Da har jeg ikke noen andre enn meg sjøl å skylde på !

Jeg har lagt inn masse av mine norske matvarer i Fitday, og det funker kjempefint. Bare se journalen min !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 19:34   #8
Lone
Juniormedlem
 
Lone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: I Telemark
Innlegg: 37
Lone er ny på veien

Det høres betryggende ut at kroppen selv sier litt i fra Skal heller konse meg om karbohydratene, der jeg foreløpig på dag 5 kun har hatt 2 dager der jeg vet jeg har vært på eller like under 20g.. Så jeg må nok bruke noen dager på å justere meg inn tror jeg, og heller gå litt lengre på dette nivået.

Men jeg har lært utrolig mye om innhold på mat disse dagene! *Litt* fanatisk og leser innholdsdeklarasjoner som den reneste Sherlock hehe.

Nille - jeg har den aller største beundring for at du klarer å være så utrolig strukturert og dedikert!! Det er en imponerende selvkontroll du har.
Jeg tror nok jeg kommer til å bruke siden til å sjekke litt innhold på ulike matttyper fremover.

Lone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende og tummelumsk Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 19:53   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg og de fleste andre teller kun karbohydratene,vet det etterhvert er satt inn en del maxinntak på Atkins av de fleste matvarer. BLA. 1 dl fløte ,60 gram rømme mm,men jeg tror dette er gjort litt i hensyn til at en ikke vet resultatene dersom du skulle f.eks drikke en liter fløte om dagen.
Men der har jeg en grei regel, spis det du orker og det du liker,men ikke overdriv noe.
En person som drakk 4 liter gulrotsaft daglig,døde av Kreft,ikke bare var han gul i huden,men med den viten vi har nå vet vi at det ikke er bra med for mye A-vitamin?????????

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 20:08   #10
Lone
Juniormedlem
 
Lone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: I Telemark
Innlegg: 37
Lone er ny på veien

LOL!! Det er helt sikkert at overdrivelser ikke fører noe godt med seg ja

Skal telle karboene jeg. Har nok lagt på 30-40 i gjennomsnitt disse dagene, og i forhold til hva jeg har langet innpå tidligere så er ikke det så verst til å være meg.

Men er ved godt mot! Mon tro et lite glass vin i kveld

Lone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende og tummelumsk Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 20:18   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Høres bra ut. Det at folk er så redd for å spise fett(selv olivenolje kaldpresset) kommer av alle tiders slanke orgie gjennom mange år. Vi mennesker er ikke skapt til å spise på den måten. Gjennom årtusner har vi spist proteiner og fett,og kun spist en del ekstra etter høstingen av frukt bær og korn på høsten.

Tror uansett neppe det er naturlig for oss å hive innpå så mye loff som vi gjør.:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett æ'kke lett Mokia Induksjonen 1 25-04-04 23:01
Atkins og mettet fett MHM Atkins kosthold 15 25-03-04 11:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no