Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Får ikke i meg nok mat/karber

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 19:21   #1
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Får ikke i meg nok mat/karber

Jeg begynner å slite med å få i meg nok karber. For å bryte ketolysekuren ned i sine enkleste bestanddeler, så er det jeg forsøker å forholde meg til fra dag til dag dette:

1. Få i meg mellom 15 og 20 karber per dag, hovedsakelig fra grønnsaker.
2. Få i meg ca 150 g fett.
3. Få i meg ca 1 g protein per kg kroppsvekt.
4. Spise når jeg blir sulten, stoppe å spise når jeg blir mett.

Funket strålende til å begynne med! Problemet er at punkt 1 & 2 begynner å bli vanskelig å gjennomføre sammen med punkt 4. Hvis jeg skal få i meg minst 15 - 20 karber pluss fett i løpet av dagen føler jeg meg rett og slett stappa! Jeg har nok ligget litt i overkant på proteinene, så jeg har begynt å kutte litt i proteinene for å få plass til flere karber, men det løser ikke problemet. Jeg har jo fått mindre og mindre matlyst for hver dag, og orker mindre og mindre mat.

Noen dager blir løsningen å spise noe "godt" på kvelden, typ bringebær med krem, et par ruter 86 % sjokolade eller - hvis jeg er smart (det hender jo at jeg har noen lyse øyeblikk) - sitte og gnafse sukkererter eller litt nøtter. Men litt av poenget med denne kuren, synes jeg, er jo nettopp det å venne seg av med at man trenger noe godt på kvelden. Eller å venne seg til å spise kun når man er sulten. Jeg er jo strengt tatt ikke sulten da. Og da blir den gnafsinga litt feil synes jeg.

Hva er egentlig viktigst? Få i seg nok karber? Eller å ikke spise når man egentlig ikke er sulten?

Får evt. kjøre på med mer av de av de lovlige grønnsakene som er høyest på karber selvfølgelig da... Men det vil jo også innskrenke valgmulighetene en del. Det er ikke mange av de lovlige grønnsakene som er spes høye på karber...

(merker at dette er en helt absurd problemstilling! Jeg hadde aldri trodd det skulle bli et problem! Har alltid elsket grønnsaker, spist masse grønnsaker, og var mer bekymret for det å måtte begrense grønnsaksinntaket da jeg begynte... )

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:28   #2
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

jeg sliter med akkurat det samme. så jeg signerer her jeg!

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:38   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Bruk rød paprika i stedet for grønn (rød har mer karber)
Mer løk..
Tomat har tung egenvekt, da får du opp karbeantallet.

Hmmm... det var det jeg kom på nå i farta...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:41   #4
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

enig! I dag er første dagen hvor jeg ha tellt antall karbser...til nå i kveld er jeg oppe i 10 karber...

sliter også max med å spise lunch...når jeg spiser frokost går det timesvis før jeg er sulten, og når jeg spiser lunch klarer jeg bare litt før jeg føler at jeg sprenges...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:41   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bruk rød paprika i stedet for grønn (rød har mer karber)
Mer løk..
Tomat har tung egenvekt, da får du opp karbeantallet.

Hmmm... det var det jeg kom på nå i farta...

Tomat er jeg allerede ganske god på Spiser tomat hver dag! Men kan jo sef øke på med tomater på bekostning av agurken som jeg også spiser hver dag.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:44   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Ja, agurk er jo mest vann og omtrent ikke næring i

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:53   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

...til nå i kveld er jeg oppe i 10 karber...

sliter også max med å spise lunch...når jeg spiser frokost går det timesvis før jeg er sulten, og når jeg spiser lunch klarer jeg bare litt før jeg føler at jeg sprenges...

Yup.. Oppe i 9 karber hittil i dag. Jeg sliter mer med middagen. Får i meg frokost og lunsj. Er flinkis og passer på å ha både fett, proteiner og karbs i form av grønt til begge måltidene. Spiste en spinat/feta-muffin da jeg kom hjem, og nå bare venter jeg på at jeg skal bli sulten til middag. Har ikke tid til å vente stort lenger, for jeg MÅ legge meg tidlig i dag. Blir vel som de siste dagene... Lager middag, men kommer meg ikke gjennom halvparten av porsjonen en gang

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:55   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja, agurk er jo mest vann og omtrent ikke næring i

I know! Er bare veldig glad i agurk. Føles ganske rart å måtte kutte ned på agurken fordi jeg er på slanker'n

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:56   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

I know! Er bare veldig glad i agurk. Føles ganske rart å måtte kutte ned på agurken fordi jeg er på slanker'n

Ja, ikke sant

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:01   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Først og fremst: bruk mer søtt, f. eks. honning. Det er mer næring (endog åndelig) i en deilig kakao enn det noensinne vil bli i en grønnsak, muligens med unntak av poteten. Ketolyse "forbyr" disse, men det er først og fremst fordi de ikke bør spises i større mengder.

Dermed kan du overholde metthetsregelen. Å ønske seg noe godt på kvelden er et ikke-problem. Det er ingen skam i å kose seg litt. Lite slår mørk chokolade (med et tynt lag honning) og sipp espresso med ekstra fløte. Jeg skjønner godt hvis du frykter å bli avhengig. Avhengighetsforhold er maniske, men det er mye av karbotellingen på dette forumet òg. Det finnes en mellomvei mellom å være avhengig av karbohydrater og å være avhengig av å telle karbohydrater.

Vet jeg er litt dissent her, men vi bør ha et praktisk og dynamisk forhold til livet, og ikke basere oss på dogmer og overforenkling (som ofte fører til frykt, jfr. Buddha).

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:10   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Først og fremst: bruk mer søtt, f. eks. honning. Det er mer næring (endog åndelig) i en deilig kakao enn det noensinne vil bli i en grønnsak, muligens med unntak av poteten. Ketolyse "forbyr" disse, men det er først og fremst fordi de ikke bør spises i større mengder.

Dermed kan du overholde metthetsregelen. Å ønske seg noe godt på kvelden er et ikke-problem. Det er ingen skam i å kose seg litt. Lite slår mørk chokolade (med et tynt lag honning) og sipp espresso med ekstra fløte. Jeg skjønner godt hvis du frykter å bli avhengig. Avhengighetsforhold er maniske, men det er mye av karbotellingen på dette forumet òg. Det finnes en mellomvei mellom å være avhengig av karbohydrater og å være avhengig av å telle karbohydrater.

Vet jeg er litt dissent her, men vi bør ha et praktisk og dynamisk forhold til livet, og ikke basere oss på dogmer og overforenkling (som ofte fører til frykt, jfr. Buddha).

Danish.

Jeg har sagt det før, vennligst ikke gi råd til de på ketolyse som motstrider ketolysekuren. For på ketolysekuren ( som er en kur vi har valgt for en periode av livet! Ikke som livsførsel) er det ketolysekuren sine regler og prinsipper som gjelder.

Håper du respekterer dette.
Takk.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:17   #12
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Avhengighetsforhold er maniske, men det er mye av karbotellingen på dette forumet òg. Det finnes en mellomvei mellom å være avhengig av karbohydrater og å være avhengig av å telle karbohydrater.

Dette synes jeg er et poeng! Mitt mål er ikke å bruke resten av livet på å telle karber. Det er mange måter å ha et usunt forhold til mat på, og jeg er en av de som mener at det ikke er noe bedre å bruke resten av livet på telle karber enn det er å bruke resten av livet på å telle kalorier eller for den saks skyld overspise med påfølgende dårlig samvittighet.

Målet med denne kuren - for meg i allefall - er at det skal være en normalisering av kostholdet i andre enden. Gjerne (og helst) lavkarbo - jeg har jo merket at det gjør godt for kroppen på andre måter enn bare vektmessig - men ikke som på ketolyse. Ketolyse er en tidsbegrenset diett.

Men mens jeg er på ketolyse vil jeg gjerne gjøre det mest mulig riktig og etter boka. Det ligger en trygghet i det. Ketolyse hjelper meg ikke bare med å gå ned i vekt og forbedre en del andre ting fysisk (som hormoner). Det gjør noe med mitt psykiske forhold til mat også! Jeg VET nå at jeg kan kontrollere maten, det er ikke maten som kontrollerer meg. Dette er et stort steg på veien! Men det er viktig å påpeke at det er ET steg av flere. Når kuren er over er utfordringen å beholde kontrollen over maten, SAMTIDIG som at man normaliserer kostholdet og går vekk fra å telle hver eneste bidige karb.

Det er ihvertfall sånn jeg tenker da...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:26   #13
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Først og fremst: bruk mer søtt, f. eks. honning. Det er mer næring (endog åndelig) i en deilig kakao enn det noensinne vil bli i en grønnsak, muligens med unntak av poteten. Ketolyse "forbyr" disse, men det er først og fremst fordi de ikke bør spises i større mengder.

Dermed kan du overholde metthetsregelen. Å ønske seg noe godt på kvelden er et ikke-problem. Det er ingen skam i å kose seg litt. Lite slår mørk chokolade (med et tynt lag honning) og sipp espresso med ekstra fløte. Jeg skjønner godt hvis du frykter å bli avhengig. Avhengighetsforhold er maniske, men det er mye av karbotellingen på dette forumet òg. Det finnes en mellomvei mellom å være avhengig av karbohydrater og å være avhengig av å telle karbohydrater.

Vet jeg er litt dissent her, men vi bør ha et praktisk og dynamisk forhold til livet, og ikke basere oss på dogmer og overforenkling (som ofte fører til frykt, jfr. Buddha).

Jeg er forsåvidt enig, men har man valgt å følge en "kur" eller diett, så syns jeg man skal holde seg til den. Det er ikke rom for honning og sjokolade på ketolyse... Espresso med ekstra fløte, derimot

  Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:33   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Bare så det er sagt:

Har man valgt å følge ketolysekuren skal man IKKE spise honning. Ikke i det hele tatt. Hadde man lest boka/bøkene og satt seg inn i kuren hadde man visst dette.

Oppfordring: Ikke gi råd i tråder under "KETOLYSEKUREN" som går på tvers av hva forfatteren Torkil Andersen anbefaler. Dette skaper forvirring blant medlemmene og de som har valgt denne kuren !

Det er heller ikke meningen at man skal gå på ketolysekuren resten av livet. Det er en KUR over er forholdsvis kort tidsrom.

Danish, du kan mene hva du vil om filosofien, men vær så snill å slutte å gi råd som går på tvers av filosofiene !
Som sagt skaper dette forvirring blant medlemmene og oppfattes som villedende !

Admin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 15-01-09 kl 22:43.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:44   #15
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bruk rød paprika i stedet for grønn (rød har mer karber)
Mer løk..
Tomat har tung egenvekt, da får du opp karbeantallet.

Hmmm... det var det jeg kom på nå i farta...

MÅ jeg spise 15 g karber om dagen? er ikke målet å holde seg UNDER 15 g?
For da har jeg misforstått i såfall... Jeg bare tenker at så lenge jeg spiser ting med minimun av karber eller ingen, så kan jeg spise til jeg er mett, og teller da ikke. Gjør jeg feil da?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:47   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

MÅ jeg spise 15 g karber om dagen? er ikke målet å holde seg UNDER 15 g?
For da har jeg misforstått i såfall... Jeg bare tenker at så lenge jeg spiser ting med minimun av karber eller ingen, så kan jeg spise til jeg er mett, og teller da ikke. Gjør jeg feil da?

Viss du er under 15, kan kroppen tro at den er på sparebluss. Derfor er det bedre å holde seg 15+
Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsakene gir

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:53   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Du skal ikke ligge UNDER 15 karber pr dag. (Regner med at du har lest boka ?) Du skal spise 15. Men om du går litt under eller litt over spiller det liten rolle. Spiser du "så lite karber som mulig bare du blir mett", risikerer du at vekttapet stagnerer fordi du rett og slett får i deg for lite. Erfaring viser at de fleste går ned like godt på 20 som på 15 men noen trenger å gå ned i 15 for å komme i ketose.

Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.

Så spiser du for lite karber er det beste rådet å plusse på med mer grønnsaker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:56   #18
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss du er under 15, kan kroppen tro at den er på sparebluss. Derfor er det bedre å holde seg 15+
Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsakene gir

Jeg er veldig kresen i matveiene, men spiser salat med masse ost og skinke og agurk og brokkoli, og kylling og omeletter med ost og egg og fløte og skinke og av og til bacon. Gleder meg til helgen, da blir det lettere med egg og bacon mat og ordentlig tid til middager som jeg kan lage ordentlig.

Rekker aldri frokost (datter på 3 som krever en del om morgenen) så spiser lunch, midddag og kvelds.

Noen tips til lette mellommåltid som jeg bare kan kjøpe, og ikke trenger å lage noe av? for jeg kan vel ikke spise knaskegulerøtter? kanske kålrabi? det er jeg veldig glad i.

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:59   #19
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

Jeg er veldig kresen i matveiene, men spiser salat med masse ost og skinke og agurk og brokkoli, og kylling og omeletter med ost og egg og fløte og skinke og av og til bacon. Gleder meg til helgen, da blir det lettere med egg og bacon mat og ordentlig tid til middager som jeg kan lage ordentlig.

Rekker aldri frokost (datter på 3 som krever en del om morgenen) så spiser lunch, midddag og kvelds.

Noen tips til lette mellommåltid som jeg bare kan kjøpe, og ikke trenger å lage noe av? for jeg kan vel ikke spise knaskegulerøtter? kanske kålrabi? det er jeg veldig glad i.

gulerøtter er nei nei. masse KARB. kålrabi veit jeg ikke gitt

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:04   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

Jeg er veldig kresen i matveiene, men spiser salat med masse ost og skinke og agurk og brokkoli, og kylling og omeletter med ost og egg og fløte og skinke og av og til bacon. Gleder meg til helgen, da blir det lettere med egg og bacon mat og ordentlig tid til middager som jeg kan lage ordentlig.

Rekker aldri frokost (datter på 3 som krever en del om morgenen) så spiser lunch, midddag og kvelds.

Noen tips til lette mellommåltid som jeg bare kan kjøpe, og ikke trenger å lage noe av? for jeg kan vel ikke spise knaskegulerøtter? kanske kålrabi? det er jeg veldig glad i.

Ikke gulrøtter eller kålrabi.

Det jeg gjør en del av, er å lage store omeletter med diverse grønnsaker, skinke, bacon i. Dele opp i biter og fryse. Tiner fort og lettvindt når man har det travelt.
Ost og skinke, rulla sammen er også godt. Ferdiggrilla kyllinglår og vinger... Ribbe fra varmesdisk
Salat fra salatbar...
Eller lag store middagsporsjoner når du først lager middag, og ha til frokost eller mellom dagen etter

Det var det jeg kom på i farta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:13   #21
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Gerd er Queen Bee her i gården så det lønner seg å høre på hu!

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:02   #22
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Sliter også med det samme, enkelte dager får jeg i meg altfor lite karbs, men er jo overhodet ikke sulten. Prøver å spe på med mere fett i maten enn eg gjorde før jul, noe som fører til enda mindre sult. Merkelige greier
Vet jo at det er feil og prøver så godt eg kan å skjerpe meg, men mat er liksom ikke så viktig lengre. Spiser fordi det er noe man bør gjøre vistnok...hehe
Men skal heretter bruke enda mere løk og rød paprika skal kjøpes inn, skal også hive med noe mer grønnsaker når eg spiser laks (som eg gjør flere ganger i uka) så tenker eg at det kommer seg også her i gården.

Og så må eg si meg enig Gerd og Nille: Ikke gi råd som motstrider en kur!

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:22   #23
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Og så må eg si meg enig Gerd og Nille: Ikke gi råd som motstrider en kur!

Enig! Det gjør oss nybegynnere på ketolyse bare forvirret! (i allafall meg...)

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:31   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Enig! Det gjør oss nybegynnere på ketolyse bare forvirret! (i allafall meg...)

Kan trøste deg med at eg som har holdt på siden mai også blir forvirret for eg lurer jo på om eg har gått glipp av noe på veien

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:15   #25
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok mat/karber

Triks for å øke andelen grønnsaker. I tillegg til å ha grønnsaker ved siden av kjøtt, sniker jeg inn mer grønnsaker ved å rive blomkål, squash, aubergine, paprika osv osv som jeg blander med kjøttdeig/kyllingdeig før jeg steker f.eks kjøttboller, kjøttkaker eller kjøttpudding. Eller jeg har revne grønnsaker i eggerøra, i alle gryteretter. Kort sagt overalt hvor det går an. Funker i allefall for meg for å øke grønnsaksmengden på bekostning av proteinene. Veldig godt blir det også!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Godt brød uten gjær (ikke veldig lav på karber) mofe Bakst 2 29-11-08 11:31
Hvor mange karber trenger hjernen når man ikke er i ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 5 19-08-07 19:54
Hvordan vet dere at Vikingfjord lavkarbo ikke har karber? Sugarpill Lavkarbo generelt 6 11-08-07 23:07
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no