Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fun light/pepsi max

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-05, 15:29   #1
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Fun light/pepsi max

Jer er heeeelt fersk i dette (kjøpte boken i dag), men lurer på om jeg kan drikke fun light og/eller pepsi max. Mener jeg leste noe om å unngå koffein - er det koffein i pepsi max?

Jeg er ikke noe glad i vann så dette er ganske viktig for meg.

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 16:07   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja det kan du, men noen merker at de ikke går så mye ned i vekt når de drikker det. Men det merker du jo selv. Hun som skrev boken "Endelig slank" gikk jo på Lindberg og drakk mye lettbrus, selv om hun sa det ikke var anbefalt, men det er vel mest pga helsen.

Men du bør IKKE drikke det istedetfor vann, for du blir faktisk enda mer uttørket av det!! De sier jo du skal drikke ett glass vann for hver kaffekopp eller hvert glass brus for å gjenopprette væskebalansen.

Ja det er koffein i alle "svarte" bruser.

Jeg er også mye mer glad i lettbrus enn vann, og er ikke alltid like flink til å drikke slik som jeg burde, men jeg prøver å drikke minst 1,5 liter daglig. Jeg fyller opp en stor brusflaske med vann, og sier til meg selv at jeg ikke skal legge meg før den er drukket opp. Bruker hele dagen på det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 16:23   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Det var et godt tips Iset.... 1.5 l flaske med vann Da er det lettere å få med seg hvor mye man egentlig drikker (*flink til å helle ut rester i glass*)
Kan jo ha den liggende i kjøleskapet med noen sitronskiver i eventuelt. Så smaker vannet mer

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 17:21   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Det var et godt tips Iset.... 1.5 l flaske med vann Da er det lettere å få med seg hvor mye man egentlig drikker (*flink til å helle ut rester i glass*)
Kan jo ha den liggende i kjøleskapet med noen sitronskiver i eventuelt. Så smaker vannet mer

Ja jeg klarer ikke drikke vann av vanlige glass, for da drikker jeg så lite. Har jo full kontroll når jeg har det på flasken. Jeg heller det ofte over på Imsdalsflasker og, for jeg liker ikke å drikke av glass.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:12   #5
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Men hva med fun light da?

Det er vel bedre enn brus selv om det ikke er et så godt alternative som vann. Det kveller jeg vel ned et par-tre liter av hver dag tenker jeg

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:14   #6
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Bedre og bedre... Jeg drikker det selv jeg så, men noen kan reagere på det kunstige søtningsmiddelet i det. Feks at man stagnerer i vektnedgangen...
Jeg prøver å begrense fun drikkingen

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:19   #7
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Hmmmmmm - ikke bra.

Får PRØVE å bli flinkere med vannet da. Men jeg har ikke noe tro på at jeg klarer det.

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:33   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hva med å tynne ut saften mer og mer? Jeg drakk bare sterk saft før, men begynte å tynne den mer og mer ut, helt gradvis så jeg nesten ikke merket det. Nå kan jeg ha bare ca en halv teskje saft i vannet, og syns allikevel det smaker endel saft. Det er en vanesak.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:40   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av
Cool

Opprinnelig lagt inn av *Tulla*

Hmmmmmm - ikke bra.

Får PRØVE å bli flinkere med vannet da. Men jeg har ikke noe tro på at jeg klarer det.

En 1.5 liters flaske er ikke min anbefaling for den flaska er ikke så god å drikke av.
Fyll heller opp 3 halvlitersflasker med vann og belønn deg selv for hver flaske du klarer å få ned. Det er lettere på den måten. Og ha gjerne i litt sitron om du vil.
Jeg synes faktiskt den grønne Farrisen er grei å ha når jeg er lei vann. Og på sett og vis gleder jeg meg litt til det blir varmere i været for om dagen klarer jeg toppen 1.5 vann/farris utenom den litern med kaffe jeg drikker da(svak pulverkaffe)
Og drikker du kaffi skal en drikke enda mer vann,helst 3 liter sies det.
Men prøver å legge inn litt urtete og eller nypete for forandringens skyld,men ellers .GOOD LUCK

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:40   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg har ikke stangnert noe ved å drikke Fun Light, men hva vet jeg vel egentlig, for jeg har ikke veid meg UTEN å drikke det, men faktum er vertfall at jeg har gått ned jevnt og trutt forde. Drakk opp til 8 store glass om dagen med Fun Light. I dag har jeg offisielt bare drukket vann i EN uke! Jeg trodde heller ikke jeg likte vann, men det er ikke så ille som jeg trodde (eller så ille som jeg husket).

Ps, det blir DYRT å kjøpe en FunLight eller to i uka, gitt..

Lykke til hva enn du finner ut

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:45   #11
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

så at farris ble anbefalt lenger nede i tråden. jeg er ikke veldig begeistret for farris, men har funnet et godt alternativ i Bonaqua. finner den litt "mildere" enn farris.

hede

(edit: hmm, her ble det mye "farris")

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:49   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Jeg har ikke stangnert noe ved å drikke Fun Light, men hva vet jeg vel egentlig, for jeg har ikke veid meg UTEN å drikke det, men faktum er vertfall at jeg har gått ned jevnt og trutt forde. Drakk opp til 8 store glass om dagen med Fun Light. I dag har jeg offisielt bare drukket vann i EN uke! Jeg trodde heller ikke jeg likte vann, men det er ikke så ille som jeg trodde (eller så ille som jeg husket).

Ps, det blir DYRT å kjøpe en FunLight eller to i uka, gitt..

Lykke til hva enn du finner ut

Flott Lita at du har lært deg å drikke vann også,og jeg er sikker på at de fleste kan det,vann er egentlig ganske godt det.
Må bare si en ting,ganske mange kvinner som har født barn får problemer med vannlating med årene,og ei på jobben drikker ikke vann fordi hun da må fly på do hele tida???? Men hvordan får man trent opp blæra da,dersom en ikke drikker vann,og dessuten har hun angina og burde absolutt få i seg væske for å få rensa kroppen istedet for å tylle i seg Kaffe au lait(som er full av sukker)
Nei la oss kjempe for vannet dere:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:50   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

En 1.5 liters flaske er ikke min anbefaling for den flaska er ikke så god å drikke av.

Jeg drikker ikke direkte av flaska. Det er en måte for meg å kontrollere vanninntaket på så jeg slipper å telle glass.
Jeg heller fra flaska over på Imdalsflasker som jeg syns er lettere å drikke av.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 18:51   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Flott Lita at du har lært deg å drikke vann også,og jeg er sikker på at de fleste kan det,vann er egentlig ganske godt det.
Må bare si en ting,ganske mange kvinner som har født barn får problemer med vannlating med årene,og ei på jobben drikker ikke vann fordi hun da må fly på do hele tida???? Men hvordan får man trent opp blæra da,dersom en ikke drikker vann,og dessuten har hun angina og burde absolutt få i seg væske for å få rensa kroppen istedet for å tylle i seg Kaffe au lait(som er full av sukker)
Nei la oss kjempe for vannet dere:-)

Helt sant!! Herregud, å la være å drikke vann for å slippe å fly på do er jo overhodet ikke bra. Jeg løp på do hele tiden da jeg økte vanninntaket mitt, men etter noen dager begynte det å stabilisere seg veldig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 19:03   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg drikker ikke direkte av flaska. Det er en måte for meg å kontrollere vanninntaket på så jeg slipper å telle glass.
Jeg heller fra flaska over på Imdalsflasker som jeg syns er lettere å drikke av.

Ja det er greit nok for den som går hjemme,men jeg jobber og da er det ikke noe særlig med glass. Fyller opp en halvlitersflaske når jeg kommer på jobb og er fornøyd med meg selv om jeg klarer å drikke 2 stk. Men jeg har alltid med meg vann på senga og så der går det også en halvliter. Dessuten er det lettere å drasse med seg en flaske med kork enn et glass

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 19:16   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Ja det er greit nok for den som går hjemme,men jeg jobber og da er det ikke noe særlig med glass. Fyller opp en halvlitersflaske når jeg kommer på jobb og er fornøyd med meg selv om jeg klarer å drikke 2 stk. Men jeg har alltid med meg vann på senga og så der går det også en halvliter. Dessuten er det lettere å drasse med seg en flaske med kork enn et glass

Hehe les innlegget mitt en gang til. Jeg drikker IKKE av glass, heller det på Imsdalsflasker. Jeg klarer ikke drikke av glass, vet ikke hvorfor. Klarer det bare ikke. Andre ting enn vann går greit, men ikke vann.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 19:26   #17
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg drikker ikke direkte av flaska. Det er en måte for meg å kontrollere vanninntaket på så jeg slipper å telle glass.
Jeg heller fra flaska over på Imdalsflasker som jeg syns er lettere å drikke av.

Ok da,men da skjønner jeg ikke helt hvorfor du har det på 1.5 liters flaske når du allikevel heller det over på en halvlitersflaske

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 20:31   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det er fordi 1,5 liter er akkurat det tallet jeg streber etter å få i meg, det MINIMUMET jeg prøver å få i meg om dagen, så da er det greit å se at når den store flasken er tom, da har jeg iallefall klart minimumsgrensen.

Hehe jeg er en litt bakvendt person kanskje.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 20:48   #19
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det er også et tips å fylle en mugge med vann og ha den i kjøleskapet.
For meg er det alltid mer fristende å helle vann fra muggen som er iiiiiskald, enn å tappe fra springen.

(men nå er jo jeg glad i vann uansett da )

  Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 20:50   #20
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hihi...syns du er flink jeg Iset...fyll opp i tomme krus sier nå jeg!( som i sangen da vettu). jeg drikker alt jeg...vann, lettbrus, kaffe, te...heller innpå!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 21:09
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no