Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Sjokoladekake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-04, 13:14   #26
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Kaja: Det er ikke mange som klager på kaken, det er bare meg som forsøker å finne ut hva jeg gjorde galt! Alle de andre sier den var kjempedeilig, og det tror jeg dem på og derfor ønsker jeg også å få smake denne kaken, men først må jeg finne ut hvorfor mitt eksemplar smakte shit.

Og det tror jeg at jeg har nå
Skorpia:
I mine vaniljeessens dråper er det ikke noe vanlilje nei.. den inneholder:
propylenglykol
vann
etylvanillin
og farge E 150

Produsert av Gimsøy.

Så da kommer hundrekronerspørsmålet: Hvor får du tak i vaniljedråper og hvem produserer det?

Jeg kan ikke, kan ikke vente med å få denne til!! For jeg har også lyst på sjokokake!!

Og jeg er overbevist om at den er kjempegod, bare man ikke bommer på indigriensene som jeg har gjort.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-04, 10:16   #27
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Det står bare Vaniljedråper på den og den er produsert på Frogner Apotek,men jeg tror jeg har kjøpt den på prix,eller joker???

Fant den sammen konditorfarger og sånt, tror jeg.
Eller kanskje jeg har kjøpt den på Apoteket,jeg husker ikke.
Men siden den er produsert på et Apotek så kan det vel hende.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-05-04, 13:55   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Kan jeg bruke glutenmel istedetfor soyamel i denne? Soyamel smaker :blæh:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:55   #29
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake

Fin oppskrift

Går det an å bytte soyamelet med spelt og rømme med cc eller kesam?
MÅ man ha smør i?

Unnskyld at jeg spør så fælt, hehe

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:46   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Kaken blir sikkert MYE bedre med spelt enn med soyamel, og siden jeg går ut fra at du ikke teller karbohydrater er det jo bare å prøve. Er usikker på om du kan bytte ut rømmen med CC eller kesam siden kaken skal stekes (cc går vel greit men kesam er jeg usikker på) men du kan jo prøve. Smøret kan du nok bytte ut med feks. rapsolje, men sløyfer du fettet helt får du nok ikke er så bra resultat vil jeg tro.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:57   #31
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Hva med Ketolyse sin bakemix i steden for soyamel? Synes det smaker så grusomt....

Også kanskje glutenmel ja.... Da hadde det vel blitt bra? SKulle tro det...

Må prøves...

Men en annen ting... Er det 17gram karbo i den mengden Natreen som skal i kaka??????????????

Hvorfor i all verden har jeg trodd at Natreen er karbofritt??

Finnes det andre søtstoffer som ER kabrofrie? Hva med splenda? Det er stort sett det jeg bruker....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 11:11   #32
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Natreen består vel av sukkeralkoholer, gjør det ikke? :usikker:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:58   #33
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Natreen består vel av sukkeralkoholer, gjør det ikke? :usikker:


Trodde jeg og... Forvirret...

I min flytende natreen er det i hvertfall 0-1 gr karbo....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 00:47   #34
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake

Miniserer vel karbo innholdet med splanda vel?den kan jo brukes til det meste

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 08:43   #35
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladekake

I min pulver-Natreen er det faktisk ganske mange karber
Skjønner ikke hvorfor det er forskjell mellom pulver og flytende Natreen

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:09   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Men om søtstoffet i Natreen består av sukkeralkoholer skal jo disse trekkes fra, og da blir det jo minimalt allikevel. Jeg husker ikke hvilke søtstoff det er, for jeg har ikke brukt Natreen på evigheter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake Iset Bakst 14 17-10-06 10:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no