Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fra ketolyse til Lindberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-08, 12:40   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Fra ketolyse til Lindberg

Heisann!

Nå har jeg følgt ketolyse i ca 2 måneder. Gikk ned 4 kg, men så stoppet det opp. Jeg føler det er påtide å gå over til lindberg; Både pga at det blir litt VEL mye fett, pluss jeg konne tenkt meg litt billigere måltider/variasjon..

Er det noen her som har erfaring med ketolyse over til lindberg? Jeg er litt usikker på hvor mange karbs jeg skal spise, og hvor de skal komme fra!

Skal jeg velge light produkter eller vanlige? (rømme, majones, philadelphia, hva slags melk)

Dette er hvordan jeg tenkte å planlegge en dag ca:

Frokost: 2 skiver wasa rugsprø/husmann/salat med kjøtt/ grovt knekkebrød med (fetende?) pålegg. Er veldig glad i makrell i tomat, roastbiff, majones, egg, tunfisk, leverpostei.

Lunsj: Yoghurt yoplait 0,1 % (er denne søt? Eller smaker den helt naturell? Det blir for bittert for meg..) evt 2 kiwi. (kan jeg ha banan?)

Mellom: Nøtter? Biola?

Middag: Halv tallerken valgfrie grønnsaker (ikke rot), en del kjøtt. Skal kjøttet være magert? Om jeg spiser nakkekotellett, skal jeg skjære vekk fettet? Pluss evt. en liiiiten del lovlig pasta/ris

Kwells: Smoothie (kan jeg ha i LITT fruktjuice?), /knekkebrød/salat med kjøtt og olje.

Er usikker på om dette kommer til å være mettende nok! Har dere forslag? Trenger sårt hjelp, vekta har stått stille i 5 uker :O

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:29   #2
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Fra ketolyse til Lindberg

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Heisann!

Nå har jeg følgt ketolyse i ca 2 måneder. Gikk ned 4 kg, men så stoppet det opp. Jeg føler det er påtide å gå over til lindberg; Både pga at det blir litt VEL mye fett, pluss jeg konne tenkt meg litt billigere måltider/variasjon..

Er det noen her som har erfaring med ketolyse over til lindberg? Jeg er litt usikker på hvor mange karbs jeg skal spise, og hvor de skal komme fra!

Skal jeg velge light produkter eller vanlige? (rømme, majones, philadelphia, hva slags melk)

Dette er hvordan jeg tenkte å planlegge en dag ca:

Frokost: 2 skiver wasa rugsprø/husmann/salat med kjøtt/ grovt knekkebrød med (fetende?) pålegg. Er veldig glad i makrell i tomat, roastbiff, majones, egg, tunfisk, leverpostei. I begynnelsen drakk jeg gjerne Biola til, men har ikke heeelt lært meg å like smaken enda.. er den naturelle du må kjøpe, og jeg synes den er litt.. harsk så tidlig på dagen!

Lunsj: Yoghurt yoplait 0,1 % (er denne søt? Eller smaker den helt naturell? Det blir for bittert for meg..) evt 2 kiwi. (kan jeg ha banan?)

Mellom: Nøtter? Biola?

Middag: Halv tallerken valgfrie grønnsaker (ikke rot), en del kjøtt. Skal kjøttet være magert? Om jeg spiser nakkekotellett, skal jeg skjære vekk fettet? Pluss evt. en liiiiten del lovlig pasta/ris

Kwells: Smoothie (kan jeg ha i LITT fruktjuice?), /knekkebrød/salat med kjøtt og olje.

Er usikker på om dette kommer til å være mettende nok! Har dere forslag? Trenger sårt hjelp, vekta har stått stille i 5 uker :O

Heisann... er litt rusten, men skal prøve svare ut i fra sånn som jeg ville gjort det, så får heller noen korrigere meg om jeg er på bærtur

Første jeg vil si, er at når jeg slutta på ketolyse, slutta jeg også å telle karber i gram... tenkte heller mer generelt lavkarbo, og valgte mat etter GI.

Hva fett angår, så velger du lavfett - om du mener i melkeprodukter osv. Lindberg er egentlig mer opptatt av hvilken type fett det er, og fokuserer på sunt fett vs usunt fett!

Hva matforslagene dine angår, så:

Frokost:
Rugsprø er ok, tror ikke husmann er ok, selv anbefaler jeg fiber plus eller multigrain! Salat er selvfølgelig ok! Hva påleggsforslagene dine angår, synes jeg de ser fine ut!

Lunsj: Youplait 0,1% er den yoghurten i allefall jeg spiser på fedon - det har gått helt fint. Hva frukt angår, så vet jeg ikke med banan - selv har jeg brukt mye eple, pære og appelsin.. Dersom du spiser bare yoghurten, ville jeg også spist en neve usaltede nøtter, for å få de gode fettsyrene og en metthetsfølelse som varer lenger. En salat er også finfint!

MM: Jeg spiser somregel bare en neve nøtter eller noe slikt om sulten melder seg. Det har ikke akkurat skjedd så ofte, men

Middag: Du kan spise litt rotgrønnsaker på fedon! Gleden var stor da jeg skjønte det går an å spise f.eks frosne wokblandinger igjen Somregel så er middagen min wok/ovnsbakt laks/stekt kylling/svinefilet med grønnsaker, ris og pasta holder jeg meg unna, og unner meg heller litt litt woksaus eller lignende! Jeg skjærer vekk fett ja.

Kvelds: Husk at fedon sier bare et brød/korn-måltid om dagen, så hvis du har brukt det tidligere, så skipper du det nå.. For min del, har jeg som regel skjært 1 eple og 1 pære i biter, og helt over en yoghurt (0,1%) til kvelds.. og spist en neve nøtter. Enkelt og greit fordi søtsuget melder seg hos meg på kveldene, og det er en effektiv måte å stanse suget på

Håper det var litt hjelp i allefall! Skal på'an igjen selv nå for å kicke igang en siste innsats før jul, så dette kan bli gøy!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:52   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fra ketolyse til Lindberg

Supert! Hørtes veldig ut som måten jeg har levd nå den siste uka!
Spise mer magert, men jeg tror jeg kommer til å holde meg til "vanlige" meieriprodukter og også pålegg, da der er mer karbs i light produkter.. Da tenker jeg på leverpostei, philadelphia, ost ol.

Yoghurt og oppskåret frukt hørtes godt ud, en god ide!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Først ketolyse og så Lindberg? Al. B. Back Ketolysekuren 1 19-10-08 18:51
Fra ketolyse til lindberg. Offshoreberta Spørsmål og svar 1 23-09-08 12:32
Fra ketolyse til lindberg ... men? ~Rosa Skydått~ Dr Lindbergs 6 21-09-08 13:23
Ketolyse først, og så Lindberg?? Lisbeth Ketolysekuren 3 06-01-08 14:34
Jeg lusker meg fra Ketolyse til Lindberg... nita58 Dr Lindbergs 2 27-11-06 08:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no