Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-08, 20:17   #1
høna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 22
høna er på en erverdig vei

Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Ingenting motiverer meg! Gått på ketolyse-kuren 1,5 uke nå og allerede sprukket...
Ikke engang bryllup og baby da jeg er ferdig slanket motiverer meg!

høna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo...prøver hvertfall! Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:37   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av høna, her.

Ingenting motiverer meg! Gått på ketolyse-kuren 1,5 uke nå og allerede sprukket...
Ikke engang bryllup og baby da jeg er ferdig slanket motiverer meg!

Så du vil egentlig ikke ned i vekt?

Ok, beklager, det var nok litt i overkant direkte... Men "motivasjon" er liksom så lite verdt. Prøv målbevissthet, trass og rutine i stedet

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:42   #3
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Da må du rett og slett FINNE motivasjonen andre steder enn de nevnte steder! Mitt forslag: Finn et bilde av deg selv i en litt uheldig stilling som viser kiloene dine på en lite flaterende vis. Send det inn til forstørring, 50x40 cm, og ramm dette inn. La det få hedersplassen i stua, om du tør. Eller heng det på soverommet, om du synes det blir for sterkt. Jeg hang mitt på kjøleskapet! Tving deg selv til å se på det hver dag, og spør om det er dette du ønsker for degselv og dine nærmeste. Dette har funka for meg, i alle fall. Lykke til..Husk at vi er her for deg.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:46   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

MÅ... hva mener du med det? vil du si hvilken helsetilstand som gjør at du MÅ... hvor drastisk det er lissom?
Det er på en måte et valg men må ta... veie opp mot hverandre hva som er beste for deg både psykisk og fysisk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:30   #5
Sjurongen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 47
Innlegg: 3
Sjurongen er på en erverdig vei

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Det er vel ingen som tvinger deg heller, du har alltid et valg vet du.

Sjurongen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:34   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

men er dette et problem som har vart lenge ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:11   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

men er dette et problem som har vart lenge ?

vi har vel alle hatt det problemet ,med og finne motivasjon
alle vet at det er et helvete og slanke seg til tider
jeg er i alle fall dritlei ,,men skal ikke gi meg ,men har jo til tider lyst til og bare gi f......
og det som holder meg oppe er at jeg skal ikke opp i den vekta jeg var
men som vi alle vet ,,kiloene sniker seg fort på ,og før en vet ordet av det har det økt med en fem seks kilo
så jeg syns dere svarte vedkommende litt for arogant

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:12   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av høna, her.

Ingenting motiverer meg! Gått på ketolyse-kuren 1,5 uke nå og allerede sprukket...
Ikke engang bryllup og baby da jeg er ferdig slanket motiverer meg!

Kjære deg, da er det kanskje en ide å vente med ketolysekuren til du er motivert?

Hvis du sliter med indre motstand vil det bare bli flere sprekker. Med gjentatte sprekker er det en reell risiko for at du ender opp med å legge på deg mer… og det er jo enda mer helseskadelig!

Det er krevende å slanke seg/legge om livsstilen. Kanskje er du ikke klar for et så absolutt opplegg akkurat nå? Kanskje må du foreløpig ha litt mindre ambisjoner, f.eks. bare begynne å leve litt sunnere (litt mer grønnsaker, litt mindre karbo, litt mer bevegelse)?

Å slite seg gjennom dette - slik det høres ut som du har det nå - har jeg liten tro på, for det kan høres ut som den indre sabotøren din er veldig sterk. (Jeg kjenner svært godt til slike sabotører. )

Kanskje du trenger hjelp til å bli mer motivert? Er det noen du kan snakke med? Noen som kan hjelpe deg å avdekke motstanden og/eller bygge opp motivasjonen? Helsepersonell, coach eller et eller annet klokt menneske som forstår deg?

Hvis du likevel vil prøve å gjennomføre nå, kan det kanskje hjelpe litt å fokusere på en dag av gangen? Bryllup og baby høres ut som det ligger litt for langt frem i tid til å hjelpe deg gjennom alle hverdagene på ketolyse? Jeg skal selv ned 35 kg i alt, og tenker at jeg må ha det godt og finne litt glede hver eneste dag underveis. Jeg har selvfølgelig også noen spesielle mål der framme; kunne gå en bestemt fjelltur, komme inn i noen lekre klær som henger innerst i skapet osv. Men jeg har tidligere brent meg på å fokusere for mye på endepunktet når jeg skulle slanke meg. Og det er så laaaangt fram dit! Det er nok bedre å prøve å være mentalt tilstede "her og nå" - finne glede i maten du spiser og aktiviteten du gjør.

Synes du maten er god og tilstrekkelig, forresten? En skal nyte maten og bli mett på ketolyse. Kan problemet være at du ikke har følt deg mett eller ikke har funnet fram til den ketolysematen du liker? I så tilfelle er det lett å bli demotivert og sprekke, uten at det er psykologiske grunner.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:28   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Jeg har ikke ment å være arogant hvertfall og tror ikke så mange andre heller mener det?

men det er vanskelig å svare helt konkret når man ikke veit hvorfor det føles slik.. eller hvorfor man MÅ.

Det er jo feks ikke sikkert vedkommende føler vekta er noe problem utseende messig. Noen er faktisk fornøyd med deg selv selv om dem er overvektig blir litt feil å bare argumentere for utseende når det kanskje er noe livstruende som er årsaken.

Tror bare man trenger mer info for å hjelpe skikkelig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:50   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

litt kort innlegg å svare ut i fra ja..ingen her som mener å være "krass", men jeg tenker også sånn; motivasjon?? hva er nå det da? Er ikke det at du er her inne egentlig et uttrykk for det? Du ønsker å gå ned i vekt... eller? Gjør du ikke det, så skjønner jeg det du sier. Men helse og det andre du nevner, det ER motivasjon det! Er det innhold, metode, oppskrifter og svar på ting så skjønner jeg at du nøler men det løser seg her sjø.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:04   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Sitat:

Kjære deg, da er det kanskje en ide å vente med ketolysekuren til du er motivert?

Hvis du sliter med indre motstand vil det bare bli flere sprekker. Med gjentatte sprekker er det en reell risiko for at du ender opp med å legge på deg mer… og det er jo enda mer helseskadelig!

Det er krevende å slanke seg/legge om livsstilen. Kanskje er du ikke klar for et så absolutt opplegg akkurat nå? Kanskje må du foreløpig ha litt mindre ambisjoner, f.eks. bare begynne å leve litt sunnere (litt mer grønnsaker, litt mindre karbo, litt mer bevegelse)?

Å slite seg gjennom dette - slik det høres ut som du har det nå - har jeg liten tro på, for det kan høres ut som den indre sabotøren din er veldig sterk. (Jeg kjenner svært godt til slike sabotører. )

Kanskje du trenger hjelp til å bli mer motivert? Er det noen du kan snakke med? Noen som kan hjelpe deg å avdekke motstanden og/eller bygge opp motivasjonen? Helsepersonell, coach eller et eller annet klokt menneske som forstår deg?

Hvis du likevel vil prøve å gjennomføre nå, kan det kanskje hjelpe litt å fokusere på en dag av gangen? Bryllup og baby høres ut som det ligger litt for langt frem i tid til å hjelpe deg gjennom alle hverdagene på ketolyse? Jeg skal selv ned 35 kg i alt, og tenker at jeg må ha det godt og finne litt glede hver eneste dag underveis. Jeg har selvfølgelig også noen spesielle mål der framme; kunne gå en bestemt fjelltur, komme inn i noen lekre klær som henger innerst i skapet osv. Men jeg har tidligere brent meg på å fokusere for mye på endepunktet når jeg skulle slanke meg. Og det er så laaaangt fram dit! Det er nok bedre å prøve å være mentalt tilstede "her og nå" - finne glede i maten du spiser og aktiviteten du gjør.

Synes du maten er god og tilstrekkelig, forresten? En skal nyte maten og bli mett på ketolyse. Kan problemet være at du ikke har følt deg mett eller ikke har funnet fram til den ketolysematen du liker? I så tilfelle er det lett å bli demotivert og sprekke, uten at det er psykologiske grunner.

Utrolig flott svar Mange gode poeng her!!!

Sitat:

Jeg har ikke ment å være arogant hvertfall og tror ikke så mange andre heller mener det?

men det er vanskelig å svare helt konkret når man ikke veit hvorfor det føles slik.. eller hvorfor man MÅ.

Det er jo feks ikke sikkert vedkommende føler vekta er noe problem utseende messig. Noen er faktisk fornøyd med deg selv selv om dem er overvektig blir litt feil å bare argumentere for utseende når det kanskje er noe livstruende som er årsaken.

Tror bare man trenger mer info for å hjelpe skikkelig

Signerer

Men masse lykke til med valg at "diett"....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 18:53   #12
amatøren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 18
amatøren er ny på veien

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av høna, her.

Ingenting motiverer meg! Gått på ketolyse-kuren 1,5 uke nå og allerede sprukket...
Ikke engang bryllup og baby da jeg er ferdig slanket motiverer meg!

Vi er litt i samme båt. Mange (og uoverkommelige) kilo som må vekk. Langt framme ligger løftet om en baby, men her og nå er det så langt fram at det er vanskelig å forestille seg at det går. Joda, jeg kjenner meg så godt igjen

Det som motiverer meg (og kanskje du kan ta noen av tipsene) er:
-at dette går relativr fort! Iallefall dersom man følger kuren ganske slavisk. Og etterpå er det en mildere form for diett som forhåpentligvis funker.
-Jeg har en med meg (mannen min), og det hjelper veldig!
- Maten er også en motivator. Jeg får bruke massevis av tid på kjøkkenet, og smør, fløte og rømme er jo fine ting å ha i rettene jeg tryller fram.
-man kan bake for eks lollipopbrødet (som jeg lagde i går - fortreffelig!!), og spise det med maaaaaasse pålegg på!! Digg
- I dag stramma ikke regnjakka over hoftene (juhu!!!) - og jeg har ikke holdt på lenge!
-Sprekkene planlegges nøye, sånn at vi ikke blir i sprekken. For eks skal vi kose oss på bursdagen til jenta vår - men ikke så mye at det går over stokk og stein. Neste sprekk blir i ferien til høsten (i oktober), da blir det litt ekstra og ellers finner vi veien mens vi går.
- Vi koser oss i helgene med noe ekstra lavkarbosnacks.
- Og vettu, det går mye bedre når man har vent seg til dette her. Man venner seg med å bruke tid på maten, man blir skikkelig mett - og man føler seg full av arbeidslyst etter en stund.
-Og der fremme ligger de helsegevinstene jeg vet kommer. Lavere vekt, letter å bevege seg, osv, osv. Og hver gang jeg får lyst på det kroppen min var vant til fra før, så tar jeg et glass vann og leser i ketolyseboka, ett eller annet sted, hehe.

Hjelper dette litt?
Masse lykke til!!

amatøren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tror jeg Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:28   #13
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

så jeg syns dere svarte vedkommende litt for arogant

så du hadde quota mitt innlegg.... jeg bare lurte på hvor lenge det hadde vart for hvis det var av typen 2 uker er det jo ikke sikkert det er det helt store problemet men hadde det vart i 7 månder ville jeg gitt litt andre råd. Skjønner ?

men jeg synes det har blitt sagt mye fornuftig her jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 13:56   #14
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Må gå ned 30 kg av helsemessige årsaker, men har ikke motivasjon...

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

så du hadde quota mitt innlegg.... jeg bare lurte på hvor lenge det hadde vart for hvis det var av typen 2 uker er det jo ikke sikkert det er det helt store problemet men hadde det vart i 7 månder ville jeg gitt litt andre råd. Skjønner ?

men jeg synes det har blitt sagt mye fornuftig her jeg

beklager at jeg var litt kvass ,,men er vel selv inne i den perioden ,med at jeg vil ,men får det ikke til
men får veldig mye motivasjon av dere her inne og forumet hjelper meg også til og holde motet oppe

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no