Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening av magemuskler

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-05, 22:51   #26
cath
Medlem
 
cath sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Bærum
Alder: 44
Innlegg: 132
cath er ny på veien

PIlates er tingen for magetrening.... HELT SUPERT

__________________





Cath










cath er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - LCHF inspirert Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 09:26   #27
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg annbefaler alle å lese linken til themonk for den er knallbra. Også har jeg faktisk tenkt å prøve meg på Pilates om ikke så alt for lenge.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 10:09   #28
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

JA prøv planken du Begod! Lise og jeg kan stå på hver vår side og holde deg oppe mens vi ler rått!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 10:11   #29
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Dette er faktisk Lise og meg etter å ha trent planken mye:



__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 16:19   #30
ms.sophie
Nytt Medlem
 
ms.sophie sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Innlegg: 9
ms.sophie er på en erverdig vei

Bare en kommentar til hvorvidt magemusklene kan trenes hver dag eller ei; dette kommer an på måten du trener på.

Dersom du trener tungt på magen (få reps), trenger også magen å restitueres før du begynner på neste økt.

ms.sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hodet mitt Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 06:04   #31
Pirtsi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening av magemuskler

Hei

Jeg går 2 ca 45 min. raske turer med hunden hverdag på varierende skogsterreng. Tidligere prövde jeg att spenne magemuskler i oppover bakkene...etter en uke klarer jeg gå hele turen med spente magemuskler...håper att resultater skal begynne å vises snart.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 13:08   #32
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Trening av magemuskler

Jeg vil også bare si at PILATES er tingen dersom du ønsker flotte og dype magemuskler..
-V-

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:15   #33
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening av magemuskler

Her kommer jeg trillende inn på fitnessballen min. For sit-ups på fitnessball er effektivt det! Faktisk er svært mange øvelser for fitnessball effektive på kjernemusklaturen i mage og rygg. Ser dere fokuserer veldig på trening av magen. Ikke glem at ryggen henger med i dette konseptet. Man må trene ryggmusklaturen også ellers vil ikke magemuskeløvelsene ha noen hensikt. Stavgang er faktisk ypperlig trening for korsrygg.. Ikke mange som vet det, men jeg har faktisk fått skikkelige muskler i ryggen etter at jeg startet med Nordic Walking og Power Walking. Nå gløper jeg for å holde denne muskelaturen ved like og kjører fitnessballprogram to ganger i uka. Magemålet har minska betraktelig etter at jeg fant ballen. Og gjør man øvelsene riktig får man stooor effekt. Det fine med mage og ryggtrening på ball er at man hele tiden har støtte i korsryggen. Ballens bue ligger i korsryggen og forhindrer overbelastning. Dessuten får man større grad på bakoverbøyen og dermed større effekt på musklene. Vanlig sit-ups på gulv gir ikke mulighet for strekk bakover slik at magemusklene virkelig strekkes ut. Det gjør de til de grader på ball.
Med ball kan du trene opp rygg, korsrygg, nakke, skuldre, bryst, armer, bein, rumpa og magen. Både de øvre, nedre og skrå magemusklene.
Billig er det også.. Koster bare 250 kr for en ball!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:34   #34
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening av magemuskler

Jeg lever farlig når jeg prøver meg på sit-ups på ball. Det er dritskummelt, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg i riktig posisjon. Der jeg trener til vanlig finnes en halvsirkelformet pute som jeg bruker. Får veldig fine og krevende situps der, og det må jo være akkurat det samme. Vil jo trene situps hjemme også!

  Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:44   #35
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening av magemuskler

Du kan sikkert bruke halvball med like god effekt. Fri fitnessball kan være vanskelig å bruke for enkelte. Men det finnes stativer man kan sette dem i slik at de ikke sleiver rundt. Men da går man også glipp av balansetreningen som er en viktig del av opptreningen av kjernemuskelaturen. Alle som starter med fitnessballtrening føler seg som idioter de første gangene. Det er ta tid å finne riktig utgangsstilling og det tar tid å bli trygg på den urolige ballen. Men øvelse gjør mester og snart har man grep på det. Det er særlig viktig å bruke friksjonsmatte under ballen og gjøre øvelsene barbent. Da får du bedre grep på underlaget og ballen vingler ikke sånn. Også viktig å ha passe med luft i ballen. For lite luft gir gale utgangsstillinger. For mye luft gjør ballen for stor og hard for de fleste øvelsene. En ting midt i mellom er riktig. Du finner den passende mengden ved å legge deg på magen over ballen. Ballen skal da bule litt ut på sidene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:50   #36
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening av magemuskler

Her buler både ballen og magen...
Takk for tips, jeg skal bli en kløpper på ball etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 10:56   #37
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening av magemuskler

Bare hyggelig å kunne hjelpe..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 11:02   #38
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trening av magemuskler

I linken til The Monk er fitnessball det eneste magetrenings apperatet som er anbefalt. så lykke til, selv bruker jeg en pute for å få skikkelig strekk.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 11:03   #39
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening av magemuskler

Du skal få et tips til med på kjøpet. Når du skal i sit-ups posisjon på ballen setter du deg godt inn på ballen slik at knærne kommer i 90 graders vinkel. Så ruller du deg framover uten at ballen følger med, slik at korsryggen din kommer i kontakt med ballen. Hele korsryggen skal ha støtte av ballen. Er du ny på dette bør du åle deg litt lengere bak slik at du får støtte både i korsryggen og i nedre del av ryggen. Ha begge beina godt plantet i matta. Finn balansepunktet, dra inn magen og løft overkroppen sakte. Kløft kun øver del av ryggen. Korsryggen skal hele tiden være i kontakt med ballen. Etter 10 reps bør du kjenne det i magen. Visst ikke, juster utgangsposisjonen din og forsøk igjen. Hold på slik helt til du virkelig kjenner at det svir i magen etter 10 reps. Er du trenet bør du nok kjøre 20-30 reps før du kjenner sviinga. Merk deg hvordan du ligger på ballen når du oppnår sviing. Innta så denne possisjonen hver gang du skal trene sit-ups. Etterhvert kan du åle deg lengre bak på ballen og få nytte av bakoverbøyen. Men prøv deg fram. Mange blir svimle av bakoverbøy som er for stor.

Lykke til med treninga.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Tigergutts lille bok om Kosthold og Trening Fedonisten Livets lyse side 31 31-10-04 11:18
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 09:56
Trening og Atkins, kosthold Carbokiller Trening 8 16-09-04 12:00
Trening for nybegynnere Albertine Trening 4 05-06-04 10:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no