Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Julefristelser på jobb?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-12, 14:36   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Julefristelser på jobb?

Hva gjør dere nå når det nærmer seg jul, og kontoret forvandles til et levende pepperkakehus? Det har ikke skjedd enda, men jeg frykter at det er det som er "normen" her jeg jobber (har bare vært her i 7 mnd). Forrige uke bestille vi 2,5 kg twist som skal stå på kontoret OMG!!
Jeg må lage mitt eget julestæsj tror jeg dersom jeg skal klare å komme meg gjennom dette...

Har dere noen tips?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 14:47   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Julefristelser på jobb??

er vel ganske normalt at det er sjokkis og pepperkaker de siste ukene før jul.
hos oss får vi gjerne godtegaver fra kunder og bedrifter vi er kunder hos. spesielt en gir oss en diiiiger vase fyllt med twist. 50 ansatte, vasen var tom innen to dager
jeg har ikke no problem med å la det være, de fleste avdelingene her har en godteboks stående fremme hele året uansett. men om man har ett problem med å ikke spise når andre gjør det kan man jo ha nøtter eller andre ting liggende hvis fristelsene blir for store

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 07:53   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Julefristelser på jobb??

Kanskje jeg skal være glad for at det lille jeg jobber, stort sett gjøres hjemmefra
Har forøvrig aldri latt meg friste av snop på jobben da - har liksom vært flink pike og takket nei. Hva som skjer når jeg har kommet hjem for dagen, snakker vi ikke om

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 14:45   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Julefristelser på jobb?

Sånn er det på jobb hos meg også¨framover nå.
Jobber som pedagogisk leder i barnehage og vi får en del gaver av foreldre, da som oftest snop.
i tillegg baker vi en del med barna, vi har grøtfest med poser og tradisjonen tro så blir det nok masse snop på personalrommet også.
Bare å finne viljestyrken i seg her ja

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 17:17   #5
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Julefristelser på jobb?

Er også pedagogisk leder i barnehage, og vi har også fått mye snop fra foreldre tidligere, men vi sa i fra at vi hadde ikke godt av snop, så i det siste har vi fått ullsokker og gavekort på Colonialen( en butikk der de selger fetevarer o.l) Vi baker litt med barna, som pepperkaker og vi lager marsipan før jul, men fredagslunsjene våre lager vi mat fra bunn av. Laks og grønnsaker i folie, grønnsaksuppe med kjøttboller, og kjøttdeiggryte med masse grønnsaker.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 20:22   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Julefristelser på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Atir, her.

Er også pedagogisk leder i barnehage, og vi har også fått mye snop fra foreldre tidligere, men vi sa i fra at vi hadde ikke godt av snop, så i det siste har vi fått ullsokker og gavekort på Colonialen( en butikk der de selger fetevarer o.l) Vi baker litt med barna, som pepperkaker og vi lager marsipan før jul, men fredagslunsjene våre lager vi mat fra bunn av. Laks og grønnsaker i folie, grønnsaksuppe med kjøttboller, og kjøttdeiggryte med masse grønnsaker.

Lager mat fra bunnen av flere ganger i uka vi, ikke noe problem det. For min del er ikke sukker noe problem heller i den grad jeg er vektoperert og ikke tåler sukker.
Men vet det er flere på jobb som sliter med vekta og som ikke alltid makter å stå over fristelsene på personalrommet. Mye godt der til tider da vi har hver vår fredag da vi skal ha med noe godt til pausen, og svært ofte havner det noe veldig usunt der

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 21:30   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Julefristelser på jobb?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Hva gjør dere nå når det nærmer seg jul, og kontoret forvandles til et levende pepperkakehus? Det har ikke skjedd enda, men jeg frykter at det er det som er "normen" her jeg jobber (har bare vært her i 7 mnd). Forrige uke bestille vi 2,5 kg twist som skal stå på kontoret OMG!!
Jeg må lage mitt eget julestæsj tror jeg dersom jeg skal klare å komme meg gjennom dette...

Har dere noen tips?

Te med cocosa! Etter et par kopper av det frister ingenting noe særlig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 07:56   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Julefristelser på jobb?

Mye snop og kaker her også i disse tider.
Er nok bare å ta frem den berømte målsetningen og viljestyrken sin. Når du snakker om det her allerede nå så går det jo an som dietta sier å la vær. Du må bare bestemme deg for det. De aller fleste som vil klarer jo si nei til seg selv så det blir ikke helt riktig at de par som ikke klarer la vær styre seg skal bestemme hva som er tillatt på arbplassen heller. Ikke enkelt det der, men å lage ditt eget godteri eksvis mandler, brownies, sjokolade vil vil vel hjelpe om du MÅ ha snop.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 08:37   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Julefristelser på jobb?

Jeg har heldigvis ikke søthunger så det kan bugne så mye gotteri som det bare vil, ingenting som frister. Men settes det rømme og spekemat på bordet er jeg solgt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 10:22   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Julefristelser på jobb?

Hos oss har det de siste ukene ligget coockies, en annen type kjeks, en skål med både gelegodis og lakris (!!!!) og en skål med Ferrero Rocher! Jeg har ikke spist en eneste bit.

Viljestyrke og stahet av en annen verden har hjulpet meg. Ved et par tilfeller har jeg faktisk, i øyeblikk jeg har vært alene på jobb, kastet snop jeg har bestemt at har stått for lenge, så jeg ikke skulle falle for fristelsen.

For meg er det også lettere å ligge helt unna enn å ta bare en bit... For den ene biten blir fort til "skitt, jeg kan da ta bare eeeen til..." og da har jeg det gående.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:43   #11
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julefristelser på jobb?

Jeg har ingen problemer med at jeg fristes. Jeg har levd lavkarbo de siste par-tre årene, og har ikke søtsug. Det som var vanskelig i starten var å alltid si nei, men nå er både jeg og de jeg jobber med vant til det. Det er visst like moro hver gang å spørre om jeg ikke vil ha kake? Jeg pleier å svare med et smil at "du kan få min hvis du vil". Så drikker jeg te mens de gafler i seg. No prob

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 08:35   #12
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Julefristelser på jobb?

dere er jo kjempeflinke!
Vel, nå har den boksa med twist stått her i 3 dager, og jeg har ikke tatt en eneste bit!

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 10:12   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Julefristelser på jobb?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

dere er jo kjempeflinke!
Vel, nå har den boksa med twist stått her i 3 dager, og jeg har ikke tatt en eneste bit!

Nei, vi er ikke kjempeflinke. Er ikke det som er forskjellen på oss. Alle mennesker er flinke, dette handler om å sette seg mål. Vi er flink til å sette oss mål og gjennomføre de. Stor forskjell på det ;-)

  Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 14:04   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Julefristelser på jobb?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Nei, vi er ikke kjempeflinke. Er ikke det som er forskjellen på oss. Alle mennesker er flinke, dette handler om å sette seg mål. Vi er flink til å sette oss mål og gjennomføre de. Stor forskjell på det ;-)

Nja, jeg vil heller si at vi i motsetning til de fleste tar bevisste valg. Mål kan nås på kortere eller lengre sikt, men for å i det hele tatt nå det må man ta bevisste valg. Jo flere bevisste valg, jo kortere vei til målet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på jobb Elena Lavkarbo generelt 4 09-06-11 21:14
Ketolyse og jobb Lenel Ketolysekuren 25 15-05-10 22:13
Ketolyse og jobb Mayapia Ketolysekuren 10 17-11-09 17:19
Lunsj på jobb Cathrine83 Lunsj 6 08-03-09 13:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no