Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bunad til 17.mai?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-07, 16:35   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Bunad til 17.mai?

Jeg er egentlig altfor stor til bunaden, men med litt drahjelp av et skikkelig korsett - med spiler og snøring - så går bunaden på!

Nå frister det å kjøre steinhardt fram til den 17, med minimalt av utskeielser. Det blir heretter bare "kosher" lavkarbo. Jeg kommer til å ha trang overdel, men jeg er neppe alene om det på 17.mai.

Forøvrig gikk jeg inn 15 cm rundt livet med korsett. Det er så masse lausskinn og flesk som ble pressa sammen. Men meeeget tilfredstillende å se en sånn midje igjen. Nå er jobben å få det midjemålet UTEN korsett også!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 18:02   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Bunad til 17.mai?

Min passer
Forhåpentligvis kan jeg snart sy den inn.

Hmm.. 15 cm, kanksje jeg må kjøpe meg en korsett jeg også. Magen min tyter irriterende mye ut

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:15   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Trikset er å få sydd helt ny bunad
Jeg fikk i 30-årsgave i fjor sommer, som skal være ferdig nå til 17.mai. Har forsikret meg om at den kan sys inn etterhvert da, i et overoptimistisk øyeblikk....

Hvilken bunad har dere forresten?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:19   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Slik er min:
grønn NORDLANDSBUNAD

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:22   #5
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bunad til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trikset er å få sydd helt ny bunad
Jeg fikk i 30-årsgave i fjor sommer, som skal være ferdig nå til 17.mai. Har forsikret meg om at den kan sys inn etterhvert da, i et overoptimistisk øyeblikk....

Hvilken bunad har dere forresten?

Har nettopp vært hos mamma og hentet min, jeg måtte få hjelp til å slippe ut livet litt gitt.....
Men det er bare 2 gang etter konfirmasjonene min for 12 år sida, så det får gå....Åsså har jeg jo nettopp (nesten iaffal...) født, så det får være min unnskyldning...Verre var det at jeg måtte kjøpe flere støler på sølvbeltet mitt....men men...
Jeg har Gudbrandsdals bunad!

  Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:23   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Og jeg har sognebunad... ( Som for øvrig ble brukt siste gang 14.6.1989 i min sønns dåp... Sea har den aldri passa)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:24   #7
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bunad til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Slik er min:
grønn NORDLANDSBUNAD

DEN ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svigermor har den i blå...

  Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:24   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

jeg har trønderbunad som passer

her er fjorårets bunadstråd

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=bunad

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:28   #9
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bunad til 17.mai?

Sånn er min!!!!

  Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:29   #10
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bunad til 17.mai?

Oiiiiii, det blei et SVÆRT bilde gitt.....

  Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:31   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

og sånn er min:


men stakken min er sidere, og så har jeg litt annerledes blomster på vesten da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:31   #12
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bunad til 17.mai?

Jeg sydde den inn i går masse

hadde aldri trodd jeg kom til å kunne sy den inn..

I fjor var nesten brystduken for liten for åpningen.. har hardangerbunad..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:59   #13
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Bunad til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Slik er min:
grønn NORDLANDSBUNAD


En sånn har jeg også!!! Men om den passer er en helt annen sak....

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 00:00   #14
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Min passer i år!!




Har svart Sunnmørsbunad

__________________




Sist redigert av Lemen : 13-01-08 kl 21:40.
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 00:41   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

For øyeblikket har jeg faktisk to bunader.. Men skal selge den jeg konfirmerte meg i. Har vokst sikkert 15-20cm på lengden siden da.
Lundebydrakt. Også får jeg Landingsdrakta nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 07:01   #16
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Bunad til 17.mai?

jeg har en frafjord rogalands bunad.
slik som denne, bare i blå stakk og rød med mønster på vesten.


Sist redigert av Siljevanilje : 02-10-07 kl 10:33.
Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:19   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Jeg er ikke overbegeistra for bunader, men har sameblod i årene og kunne tenkte meg en sørsamedrakt, forsåvidt
Legger ved bilde. Synes de er fine, denne ser ca ut som de i slekta mi bærer. Og så er de behagelige og løse å gå i!
(Dog jeg er fan av korsett, he, men ikke på søttende mai, da skal de spises så trommeskinnet står! Elastisk kjole er et møst!!!)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sørsame.jpg (21,2 KB, 29 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 09:36   #18
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Jeg håper å komme inn i min Lier-bunad til 17. mai! Kanskje best at jeg får dratt den ut av skapet og får sjekka - nå som det er 1 uke igjen ...

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 09:57   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Her er min fra Bunadtråden fra i fjor

Heldigvis ser jeg litt freshere ut i år, har ikke prøvd bunaden, men regner med at den passer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:02   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Forresten har sambo Rogalands-mannebunaden. Den "ordentlige" i følge hans bunadskredder-morfar, ikke husfliden sin.
Veldig bra at trenden for mannebunader er på full fart fremover fortsatt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 11:21   #21
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bunad til 17.mai?

Du Nille, du er så pen. Jeg tør aldri å legge ut bilder av ansiktet mitt her, men hvis jeg får ånden over meg så må jeg finne noen før bilder og legge ut om en 10 kg. Halsen og ned, vel og merke.

Jeg hadde ny bunadprøving i dag, etter at vekta viste nok et tilfredstillende kg ned. I dag uten korsett, bare med et elastisk magebelte. Stakken gikk igjen faktisk uten de store problemene, men livet...oioi. Det blir som i vitsetegningene, at hele stasen revner og sølvspenner spretter! Men jeg fikk litt blod på tann, og vurderer å gå i den som den er. Kan jo skylde på at puppene har vokst...

Det er faktisk ikke en konfirmantbunad, men ble sydd for over 30 år siden til en slektning som hadde fått sitt første barn og var tidlig i tyveåra. Vi har veldig lik kroppsbygning. Først voks hun ut av den, jeg arvet den og voks selv ut av den. Siden den ble sydd til en voksen, tenkte ingen på å lage så mye å legge ut!!

Det er forøvrig grønn nordlandsbunad. Jeg liker den sååå godt.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 11:24   #22
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Bunad til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forresten har sambo Rogalands-mannebunaden. Den "ordentlige" i følge hans bunadskredder-morfar, ikke husfliden sin.
Veldig bra at trenden for mannebunader er på full fart fremover fortsatt!

Mannebunad...oooh, det fineste jeg ser! Hvis vi vinner i lotto, skal mannen få seg Borgerbunad fra Trøndelag. http://www.norskflid.no/hunf/Product...13&PageID=5002

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 11:28   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

Nillle! Du sekke ut som en dag over femogtredve!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 16:32   #24
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bunad til 17.mai?

MENN I BUNAD ER SNADDER!!!
Når jeg blir rik (daaaahhh................)skal jeg kjøpe nordlandsbunad til min kjære....

  Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 16:37   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bunad til 17.mai?

.. så snille dere er da ! Jeg husker hvor sliten jeg var da det bildet ble tatt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no