Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-13, 17:18   #19376
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjøp heller denne, på iherb

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-04-13, 21:50   #19377
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Humbalaa, her.

Kan jeg tygge på det om jeg går på ketolyse?. Takker for svar!

Har du ikke boka? Boka sier NEI.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-04-13, 23:00   #19378
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

I slutten av mai skal jeg på en konferanse i København, og siden jeg aldri har vært der (), tenkte jeg å benytte sjansen og dra et par dager tidligere. Konferansen starter mandags kveld og jeg drar nedover søndags formiddag. Jeg har altså nesten en hel søndag og mandags formiddag og ettermiddag til å gjøre hva jeg vil Tipper at jeg vil bruke mandagen på litt shopping og bare traske gatelangs, men trenger noen tips til hva jeg kan gjøre søndagen. Hvis det er fint vær vil jeg helst bruke dagen på å gå en del, så tips på fine parker, arkitektur og gåturer mottas gjerne Tar også imot tips på hva jeg kan gjøre hvis søndagen blir regnfull og guffen.

Om søndagen er guffen kan du gå på cafe med ei bok, i paralellgata ti strøget er det mange koselige. Eller så kan du shoppe. Om det er siste helga i mnd har både fields rett utenfor byen og fisketorvet i sentrum åpent. (de har søndagsåpent første og siste helg i mnd).
Ellers vil jeg anbefale en tur med kanalbåtene, og å avslutte med lunsj på cafeen som ligger helt ytters på baksiden av nyhavn (husker ikke hva den heter nå, men er det operaen tro som ligget der?) eller du kan ta metroen ut til christianshavn og rusle i christiania og langs kanalene (i ovengaden neden vannet, verdens beste gatenavn )
Hvis det er veldig fint vær kan du dra på assistenkirkegården (park og kirkegård i ett, populær hang out blandt de lokale) eller gå tur langs søerne. Eller dra på stranda på kalvebod brygge midt i byen. Vet du hvor du skal bo på hotell? Lettere å komme med tips om evt spiseplasser og sånn.

Shopping liker jeg å gjøre på vesterbro, fra hovedbanegården og oppover. Jeg syns strøget er litt masete, og det er mye av de samme butikkene som på Karl Johan. Ellers er det greit å gå i paralellgatene til strøget.

Www.aok.dk er forøvrig min favorittside for å holde meg oppdatert på køben (tilsvarer oslopuls.no)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-04-13, 23:03   #19379
Humbalaa
Juniormedlem
 
Humbalaa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: Lillehammer
Alder: 34
Innlegg: 33
Humbalaa er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Har du ikke boka? Boka sier NEI.

Har boka og lest den men er ikke alt jeg husker. Jeg er hvertfall veldig obs på sorbitol får lese enda mer .

Humbalaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-04-13, 00:44   #19380
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg savner gode smaker på kjøttretter og gode dressingen til salatene... Noen som har noen ketogene tips? Setter stor pris på linker til gode oppskrifter feks...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 10-04-13, 07:51   #19381
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har prøvd pastamaskinen fra Clas Ohlson?
http://www.clasohlson.com/no/Marcato...in/Pr341165000

Lurer bare på om det er sånn som først kjevler ut veldig tynne leiver før man evt deler opp i ønsket "pastatype"? Driver og eksperimenterer med noen kjeks/snacks og er lei av at jeg ikke får de tynne nok med kjevle, tenkte kanskje en pastamaskin kunne være noe. Har også tenkt og prøve å lage pasta av sesammel

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-13, 08:26   #19382
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som har prøvd pastamaskinen fra Clas Ohlson?
http://www.clasohlson.com/no/Marcato...in/Pr341165000

Lurer bare på om det er sånn som først kjevler ut veldig tynne leiver før man evt deler opp i ønsket "pastatype"? Driver og eksperimenterer med noen kjeks/snacks og er lei av at jeg ikke får de tynne nok med kjevle, tenkte kanskje en pastamaskin kunne være noe. Har også tenkt og prøve å lage pasta av sesammel

Ja, den kan brukes til å kjevle "leiver". Blir det noe klin om deigen ikke er tørr nok og seig nok til å henge sammen godt: ja.

Jeg tror ikke dette vil fungere uten det limet som glutenet i hvetemel gir...? Hadde du bodd i nærheten skulle du ha prøvd med vår støvsamler... (Bare du vasket den selv etterpå )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-04-13, 11:03   #19383
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for fine tips, Furine og Carisma

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 10-04-13, 12:01   #19384
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, den kan brukes til å kjevle "leiver". Blir det noe klin om deigen ikke er tørr nok og seig nok til å henge sammen godt: ja.

Jeg tror ikke dette vil fungere uten det limet som glutenet i hvetemel gir...? Hadde du bodd i nærheten skulle du ha prøvd med vår støvsamler... (Bare du vasket den selv etterpå )

Går det an å bruke en slik maskin på en deigklatt mellom to bakepapir? Jfr. glutenmangelproblematikken og klissete lavkarbodeiger. (Er heller ikke glad i å kjevle )

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 10-04-13, 12:19   #19385
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man piske kremfløte som har vært fryst til krem?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 10-04-13, 12:24   #19386
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Går det an å bruke en slik maskin på en deigklatt mellom to bakepapir? Jfr. glutenmangelproblematikken og klissete lavkarbodeiger. (Er heller ikke glad i å kjevle )

Aner ikke... Og har ikke tenkt å ta den opp for å prøve. Min løsning er som regel knekkebrødvarianten - å lage deigen så tynn at den kan smøres med slikkepott.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-04-13, 12:58   #19387
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, den kan brukes til å kjevle "leiver". Blir det noe klin om deigen ikke er tørr nok og seig nok til å henge sammen godt: ja.

Jeg tror ikke dette vil fungere uten det limet som glutenet i hvetemel gir...? Hadde du bodd i nærheten skulle du ha prøvd med vår støvsamler... (Bare du vasket den selv etterpå )

Den deigen jeg sikter til er rimelig seig pga av egg og olje, så jeg tror kanskje det kan gå. Den kan rett og slett ikke smøres utover, da må man ha i mye egg gitt og jeg er så lei av "eggete" ting (utenom rene egg da).

Takk for tilbudet skulle seff ha vaska etter meg jeg, bare her på jobb jeg ikke gidder det for vi har en "guttunge" her som aldri tar koppevasken. Nå er vi så drittlei at vi bare bruker og passer på at det ikke er rene kopper til drittungen slik at han må vaske, som oftest vasker han bare den kroppen han trenger selv og lar resten stå. Er jo ingen vits at han vasker opp etter alle vel (som vi andre gjør)? Hva gjør man med sånne jyplinger??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-13, 13:01   #19388
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Takk for tilbudet skulle seff ha vaska etter meg jeg, bare her på jobb jeg ikke gidder det for vi har en "guttunge" her som aldri tar koppevasken. Nå er vi så drittlei at vi bare bruker og passer på at det ikke er rene kopper til drittungen slik at han må vaske, som oftest vasker han bare den kroppen han trenger selv og lar resten stå. Er jo ingen vits at han vasker opp etter alle vel (som vi andre gjør)? Hva gjør man med sånne jyplinger??

Har et par sånne på jobb, jeg også. Og vi har til og med oppvaskmaskin - men både det å ta ut og sette inn er visst for mye forlangt. Si ifra dersom du finner noe som fungerer...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-04-13, 13:06   #19389
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg er i sonen til å få meg jobb, venter på svar idag, og tror helt ærlig at det er en veldig stor sjanse for at jeg får den. med rimelig kjapp oppstart også.
det jeg lurer på er i forhold til NAV og dagpengene jeg går på. Når jeg skal sende meldekort neste gang, (om jeg har fått jobben da vel og merke), så kommer jeg til å krysse av for at jeg ikke lenger vil være arbeidssøker hos nav. men får jeg da den siste utbetalingen selvom jeg krysser av for å ikke være arbeidssøker lenger?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 10-04-13, 13:12   #19390
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er jo ingen vits at han vasker opp etter alle vel (som vi andre gjør)? Hva gjør man med sånne jyplinger??

Innfører kjøkkenturnus. Hver sin dag i uka, eller på rundgang med en tydelig liste hengende på veggen på kjøkkenet. Straff for ikke å gjøre det kan være en hundrings til felleskassen eller noe.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 10-04-13, 14:07   #19391
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har et par sånne på jobb, jeg også. Og vi har til og med oppvaskmaskin - men både det å ta ut og sette inn er visst for mye forlangt. Si ifra dersom du finner noe som fungerer...

Sånn var det på den forrige jobben min, noen satte bare koppene i vasken og trodde de gikk inn i oppvaskmaskinen av seg selv. Vi så oss lei av det så vi hengte opp en Wanted -plakat over vasken: "The Kitchen sink messer - WANTED DEAD OR ALIVE" med et bilde av en særs lite innbydende vask full av kopper og kar. Hadde mye moro med den, spesielt da vi fant ut at direktøren var en av de verste rotekoppene, men det var noen andre der også, ble faktisk bedre etter den plakaten.

Her er vi bare 4 stk og det er ikke mye og vaske opp og selvfølgelig kan hver enkelt ta sin kopp slik som jyplingen foreslår, men da får han jaggu ta og vaske kopper etter sine gjester også. Det skjer ikke!! Eller jo forresten i dag "vaska" han opp, men de så jo ikke ut koppene. Tok en kopp og vaska den på nytt før jeg brukte den jeg Usikker på om han er så dårlig på oppvask eller om han gjorde det for å slippe unna en annen gang. Men det skal vi bli to om..... he he he Turnus og liste blir for dumt for vi er så få og det tar et par minutter daglig og fikse dette, men han skal få kjørt seg, jeg er ikke mora hans så jeg har bestemt meg at får nå av har jeg en kopp med mitt navn og vasker kun den (og evt gjestekopper)

Men løsning, nei det finnes ikke. Det er alltid noen slike latsabber som tror de er hevet over alt og alle på enhver jobb

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-13, 17:19   #19392
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

jeg er i sonen til å få meg jobb, venter på svar idag, og tror helt ærlig at det er en veldig stor sjanse for at jeg får den. med rimelig kjapp oppstart også.
det jeg lurer på er i forhold til NAV og dagpengene jeg går på. Når jeg skal sende meldekort neste gang, (om jeg har fått jobben da vel og merke), så kommer jeg til å krysse av for at jeg ikke lenger vil være arbeidssøker hos nav. men får jeg da den siste utbetalingen selvom jeg krysser av for å ikke være arbeidssøker lenger?

Det kan du gjøre neste gang, når du jobber hele perioden.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 10-04-13, 19:27   #19393
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har prøvd et produkt som heter "Just Like Sugar" ?

Høres nesten for godt ut til å være sant, men får mye skryt i diverse lavkarbo blogger.

Sitat:

Dr. Russell Blaylock is a nationally recognized board-certified neurosurgeon, health practitioner, author and lecturer. In the Blaylock Wellness Report he states: “FINALLY, A SAFE SUGAR SUBSTITUTE For those searching for a safe and tasty sugar substitute, look no further. Aspartame has proven far too dangerous and there are significant safety concerns associated with other artificial sweeteners. But one new sweetener Just Like Sugar®, is made from a natural dietary fiber deriver from chicory root, vitamin C and flavors extracted from orange peel. I had the company test the product independently for the presence of L-glutamate, D-glutamate and aspartic acid, based on concerns about other sweeteners that contain these excitotoxins. The results show that the product is completely free of all three. I have tried it and it really does taste just like sugar. There is no hypoglycemic effect, as seen with Stevia, and its sweetness is equal to that of real sugar. Importantly. There is no aftertaste.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-13, 19:39   #19394
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette høres spennende ut vil gjerne prøve det m det dukker opp i butikken/helsekosten, men ellers synes jeg at det har kommet mange deilige sukkerprodukter på markedet de senere år. Tenker på både Stevia, sukrin og tagatesse gleder meg til å lese mer om dette nye.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 10-04-13, 19:48   #19395
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal til Tyskland på en jobb snart og det ser ut til at de selger det der. Tror jeg må kjøpe med meg og prøve om jeg får tak i.

Sukrin klarer jeg bare ikke, selv i små mengder, Tagatess gir meg mageondt og Stevia passer ikke i alt synes jeg og kun i små mengder. Håper Just Like Sugar er så bra som ryktene tilsier.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-13, 20:08   #19396
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvem jeg kan godsnakke med slik at jeg kan overta ms'en til ene poden og aspergern til den andre. Det sliter mye på meg å vite at DE må slite med det.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-04-13, 20:11   #19397
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som har prøvd et produkt som heter "Just Like Sugar" ?

Høres nesten for godt ut til å være sant, men får mye skryt i diverse lavkarbo blogger.

Virker som et FOS/inulin-liknende produkt. Mener sikori er en av plantene som inulin kan utvinnes fra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-04-13, 20:45   #19398
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Virker som et FOS/inulin-liknende produkt. Mener sikori er en av plantene som inulin kan utvinnes fra.

Ser sånn ut, ettersom inulin så vidt jeg vet regnes som et kostfiber, og det er 96% kostfiber i det. Inulin er nok ikke bedre for magen for de som reagerer på sukkeralkoholer, vil jeg tro ... (Jf. effekten mange av oss har opplevd av jordskokk, og til dels av løk).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-04-13, 21:36   #19399
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Som en som har spist FOS i halvkilovis så kan jeg si at man kan begynne med 1/2 ts 1-2 ggr daglig og sakte bygge opp toleransen (les endre og tilvenne bakteriekulturen i magen) På slutten tok jeg 1ts i tekoppen - og jeg drikker ca 8-10 kopper daglig - uten problemer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-04-13, 21:41   #19400
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg lurer på hvem jeg kan godsnakke med slik at jeg kan overta ms'en til ene poden og aspergern til den andre. Det sliter mye på meg å vite at DE må slite med det.....

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no