Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjøttdeig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-07, 19:56   #1
nettie
Medlem
 
nettie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 54
nettie er på en erverdig vei

Kjøttdeig

hei alle sammen...

er det noen som vet om det er greit å spise kjøttdeig når man går på ketolyse?? åsså en ting til...krydder...er dette noe lurt å spise? klarer ikke tam mat må nesten ha litt krydder...

setter pris på svar...

__________________
nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:58   #2
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: kjøttdeig

ja kjøttdeig har under 1 karb pr hundre gram. Og peis på med krydder du. men noe krydder binder jo vann fordi det er salt.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:02   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kjøttdeig

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Salt, pepper, hvitløk, tacokrydder... hva man behager

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:12   #4
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Salt, pepper, hvitløk, tacokrydder... hva man behager

Du har helt rett

Jeg spiser kjøttdeig med maaaaaasse smør og krydder! Nammis!!!

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:30   #5
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Salt, pepper, hvitløk, tacokrydder... hva man behager

Bra for jeg har tenkt at krydder var litt "farlig".
Men da vet jeg det

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:33   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kjøttdeig

Krydder er helt ok det
Ferdige krydderblandinger kan inneholde sukker. Men nå er det ikke såååå masse man bruker av det da....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:37   #7
MizzEve
Juniormedlem
 
MizzEve sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 30
MizzEve er på en erverdig vei

Sv: kjøttdeig

I kvernet familiedeig er det 0 karbo

MizzEve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse dietten Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:38   #8
nettie
Medlem
 
nettie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 54
nettie er på en erverdig vei

Sv: kjøttdeig

tusen takk for svar....elsker tacosalat og har ikke tenkt å slutte me det..

__________________
nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:00   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av nettie, her.

tusen takk for svar....elsker tacosalat og har ikke tenkt å slutte me det..

Enig, har helt dilla på tacosalat. Tror jeg spiser det ca en gang i uka.
Ikke noe problem å spise uten tortilla eller skjell når man kan bare pøse på dobblet med rømme og ost!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:28   #10
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Karbonadedeig har ca. 7% fett, kjøttdeig ca. 14%. Familiedeigen er enda fetere enn kjøttdeigen.

Synes forresten at ordet familiedeig er helt grusomt, eller er det bare meg som har stygg fantasi? Hvis det er kylling i kyllingkjøttdeig og lammekjøtt i lammekjøttdeig. Hva er det da i familiedeig, hele familier?

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:33   #11
MizzEve
Juniormedlem
 
MizzEve sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 30
MizzEve er på en erverdig vei

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Karbonadedeig har ca. 7% fett, kjøttdeig ca. 14%. Familiedeigen er enda fetere enn kjøttdeigen.

Synes forresten at ordet familiedeig er helt grusomt, eller er det bare meg som har stygg fantasi? Hvis det er kylling i kyllingkjøttdeig og lammekjøtt i lammekjøttdeig. Hva er det da i familiedeig, hele familier?

For ikke å snakke om hva det er bilde av på leverposteien

MizzEve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse dietten Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:09   #12
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Karbonadedeig har ca. 7% fett, kjøttdeig ca. 14%. Familiedeigen er enda fetere enn kjøttdeigen.

Synes forresten at ordet familiedeig er helt grusomt, eller er det bare meg som har stygg fantasi? Hvis det er kylling i kyllingkjøttdeig og lammekjøtt i lammekjøttdeig. Hva er det da i familiedeig, hele familier?


Er du sikker på at familiedeig har mer fett enn kjøttdeig?
Familiedeig er jo blanding av storfe og svin, mens kjøttdeig er bare storfe....

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:19   #13
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Synes forresten at ordet familiedeig er helt grusomt, eller er det bare meg som har stygg fantasi? Hvis det er kylling i kyllingkjøttdeig og lammekjøtt i lammekjøttdeig. Hva er det da i familiedeig, hele familier?

Hahaha...om ikke mine tanker hadde gått i den retningen før, gjør de det i alle fall nå - herlig morbid er det nå uansett.

Men fra spøk til revolver; med hensyn til det at vann bindes i kroppen (i forb. med salt/krydder) har dette noe å si i forhold til kuren? Altså, hvor 'farlig' er det? Jeg skjønner jo at det kan gi noe ekstra vekt - men det vil jo vel være noe man kan 'tørke ut' etter hvert.
Enlighten me please!

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:08   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Men fra spøk til revolver; med hensyn til det at vann bindes i kroppen (i forb. med salt/krydder) har dette noe å si i forhold til kuren? Altså, hvor 'farlig' er det? Jeg skjønner jo at det kan gi noe ekstra vekt - men det vil jo vel være noe man kan 'tørke ut' etter hvert.
Enlighten me please!


Viss du spiser mye salt mat bindes vannet i kroppen. Men det forsvinner igjen. Jeg bruker 1-2 dager med ekstra mye vann før det er normaliserer seg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 14:33   #15
-Mariell-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 5
-Mariell- er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeig

Coop sin Kjøttdeig inneholder 0 g karbohydrat og koster bare 24,90 på prix... Er ikke helt sikker, men tror de andre kjøttdeigene er dyrere :S

-Mariell- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 15:28   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av -Mariell-, her.

Coop sin Kjøttdeig inneholder 0 g karbohydrat og koster bare 24,90 på prix... Er ikke helt sikker, men tror de andre kjøttdeigene er dyrere :S

Kjøttdeig skal ikke inneholde karber, da er det ikke deig, men farse og da tilsatt ting man ikke skal ha på ketolyse
Og i tilfelle du ikke visste det var denne tråden 3 år gammel

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 17:26   #17
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Men fra spøk til revolver; med hensyn til det at vann bindes i kroppen (i forb. med salt/krydder) har dette noe å si i forhold til kuren? Altså, hvor 'farlig' er det? Jeg skjønner jo at det kan gi noe ekstra vekt - men det vil jo vel være noe man kan 'tørke ut' etter hvert.
Enlighten me please!

Det har absolutt ingenting å si. Det er fettet du vil bli kvitt.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 17:32   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kjøttdeig skal ikke inneholde karber, da er det ikke deig, men farse og da tilsatt ting man ikke skal ha på ketolyse
Og i tilfelle du ikke visste det var denne tråden 3 år gammel

Spiller ingen rolle hvor gammel tråden er. Både vitebegjærligheten og fakta er fremdeles den samme.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 18:58   #19
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kjøttdeig

Smaker Familiedeig og kjøttdeig likt?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:41   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Smaker Familiedeig og kjøttdeig likt?

NOPE! Familiedeig er ispedd svinekjøtt, jeg for min del takler ikke smaken..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:48   #21
lillefixen
Juniormedlem
 
lillefixen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 38
Innlegg: 49
lillefixen er på en erverdig vei

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og jeg mener Torkil har sagt at bruk kjøttdeig i stedet for karbonadedeig. Kjøttdeig har mer fett.. ( Rett på meg viss jeg tar feil)

Salt, pepper, hvitløk, tacokrydder... hva man behager

Jeg har en pakke med tacokrydder liggende i skapet, og på den står det at den inneholder 53% karbohydrater..

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 20:09   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av lillefixen, her.

Jeg har en pakke med tacokrydder liggende i skapet, og på den står det at den inneholder 53% karbohydrater..

Det er derfor vi lager egen tacomiks, uten alt det sukkeret...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 23:20   #23
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Sv: kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av lillefixen, her.

Jeg har en pakke med tacokrydder liggende i skapet, og på den står det at den inneholder 53% karbohydrater..

Her finner du mange gode krydderblandinger du kan bruke på lavkarbo.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....rydderblanding

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til middag med kjøttdeig? Tidligere bruker Middag 20 23-06-11 22:15
Innbakt paprika med kjøttdeig og ost Chubby`s wife Middag 29 25-01-11 00:06
Kjøttdeig og holdbarhet (og litt egg) Albertine Generell ernæringsdebatt 4 20-06-06 15:41
Kjøttdeig går an? Sturemmt Induksjonen 16 23-09-05 19:34
Hvor mye fett forsvinner ved steking av kjøttdeig? Alkazelters Dr Lindbergs 9 24-01-05 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no