Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen spørsmål fra en nybegynner ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-09, 23:20   #1
Kine85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 1
Kine85 er på en erverdig vei

Noen spørsmål fra en nybegynner ...

Da har jeg tenkt å prøve ut lavkarbo jeg også, og etter noe lesing har jeg vel funnet ut at Dr. Lindbergs virker mest ok for meg. Likevel har jeg tusen spørsmål, og det jeg tenker mest på er som følger..

Jeg er igrunn kjempeglad i brødmat, så der må jeg svelge noen kameler.. Jeg spiser nesten bare speltbrød. Dette er jo finmalt, men inneholder null hvetemel.

Har jeg forstått det rett, eller er melk fy?

Det står at fett er ok. Er det ok å steke mat i plantemargarin?

Jeg har en stor utfordring i forhold til kostholdet til barna mine. Vi spiser jo middag sammen, og vi bruker mye pasta, potet, ris. Har dere gode tips der? Mye fiskepinner, fiskeboller i hvit saus, osv. Dette er kanskje noe man ikke bør spise?

Kine85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 11:25   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner ...

Spelt har nesten samme GI s0m hvetemel, så det er nesten like ille. Uansett er brødmat n0e man ikke skal spise veldig mye av på Fed0n.
Anbefaler deg å kjøpe eller låne n0en av bøkene hans 0g lese de GRUNDIG.
Du må lære deg hv0rdan du setter sammen måltidene, 0g det er ikke så vanskelig egentlig, men du trenger litt basiskunnskap.

Plantemargarin 0g annen margarin er fyfy, det er ødelagt fett s0m kr0ppen ikke skal ha. Fed0n er veldig f0r plante0ljer. Selv tvih0ldt jeg på smøret da jeg spiste fed0nmat, da jeg tr0r at jeg s0m er ekte n0rmann med n0rske aner langt bak0ver har best av animalsk fett s0m vi har spist mest av i titusner av år. 0g mye plantefett kan gi ubalanse mell0m 0mega 6 0g 0mega3, men fed0n mener n0e annet, men han er j0 greker..

Det tillates litt melkepr0dukter på fed0n, men da helst i f0rm av c0ttage cheese 0g litt y0ghurt naturelle.

Men s0m sagt, les b0ka 0g skaff deg babiskunnskapen så du vet hva du driver med.

Det er ikke n0e pr0blem å få til at hele familien spiser nesten det samme, du kutter p0teter, pasta 0g ris 0g ellers serverer ren mat. Fiskepinner lager du selv med strø av kli 0g havregryn 0g da kan du bruke brødp0rsj0nene din på den middagen. Kjøttb0ller lager man enkelt selv 0g uten stivelse. Ikke n0e er umulig, men det kan være at du trenger n0en uker på deg f0r å tenke 0m igjen. Jeg har ikke hørt n0e mas 0m kjøpekjøttb0ller 0g kjøpefiskepinner på mange måender fra ungene. Men eldste vil ikke ha fisk 0g mell0mste vil kun ha fisk uten n0e utenpå, 0g fisken skal være r000000sa, f0r hun er prinsesse..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En nybegynner som har noen spørsmål Smulamor Spørsmål og svar 45 13-01-10 20:44
Noen spørsmål fra en nybegynner *stella* Spørsmål og svar 8 06-10-09 06:25
Noen spørsmål fra en nybegynner Ayasofia Ketolysekuren 3 01-02-08 11:39
Noen spørsmål fra en nybegynner annemo Spørsmål og svar 3 15-06-07 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no