Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Søker desperat etter svar!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 11:20   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Søker desperat etter svar!

Jeg må jo bare beklage, men dette har ikke noe med lavkarbo å gjøre Men nå begynner jeg å bli så desperat etter svar, å jeg vet hvor flinke dere er her inne til å gi svar. Så jeg prøver!

Torsdags formiddag var jeg hos tannlegen, hadde vært plaget med smerter i høyre tanngard oppe, ut mot øre, samt opp i kinnet. Etter å ha tatt bilde viste det seg at det var et relativt stort hull i visdomstannen min på høyre side oppe. Det var en ganske komplisert oppgave å få den ut, de brukte opp mot 40 minutter, med en tannlege som holdt hode mitt, en snill pleier som holdt meg i hånda, samt en tannlege som halte, bikka og dro... Tannlegen glapp også tanga to ganger (GRU)! Etter at bedøvelsen gikk ut merket jeg en smerte i hele høyre tanngard oppe, samt ising! Dette pågår enda, 3 dager senere! Det hører med til historien at tannlegen sa jeg hadde veldig fine tenner, å at tennene ved siden av visdomstennene hadde både fine røtter, å ingen tannstein. Ringte allerede på fredag, da jeg fikk beskjed om at det var vanlig..... Men....

Høres dette kjent ut for noen?? Vil virkelig ikke tilbake til tannlegen, samt at det er grisedyrt!!

Hilsen
Desperat etter svar....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:27   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Jeg tok en visdomstann, og var like fortvilet som deg.etter en uke med smerter dro jeg på legevakten, fikk beskjed om å fortsette å putte i meg smertestillende. Det kan ta opptil en måned å bli bra etter å ha trukket en visdomstann.Jeg holdt på å bli steike gal, men var bra etter en 3-4 uker. God bedring og fortsett å putt i deg smertestillende.Jeg fikk beskjed om å ta 2 sterke ibux og en sterk paracet 3 ganger om dagen.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:30   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Søker desperat etter svar!

Åja, dette høres kjent ut.
Selv måtte jeg operere ut visdomstennene, og da gikk jeg med smerter i nesten 2 uker etterpå.
Nå skal det sies at de fjernet 2 og 2 tenner, så det kan jo ha noe å si for hvor lenge smertene vedvarte.

Håper du blir bedre snart

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:31   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg tok en visdomstann, og var like fortvilet som deg.etter en uke med smerter dro jeg på legevakten, fikk beskjed om å fortsette å putte i meg smertestillende. Det kan ta opptil en måned å bli bra etter å ha trukket en visdomstann.Jeg holdt på å bli steike gal, men var bra etter en 3-4 uker. God bedring og fortsett å putt i deg smertestillende.Jeg fikk beskjed om å ta 2 sterke ibux og en sterk paracet 3 ganger om dagen.

Oi - da var kanskje jeg heldig som slapp med 2 uker da?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:34   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Søker desperat etter svar!

Da jeg opererte ut mine visdomstenner 18 år gammel, var den første nede skikkelig vond i 2-3 dager og så veldig øm en ukes tid!
Med tann nr 2 nede, slet jeg med vanvittige smerter selv etter 6 dager. Ble jaget til tannlegen av historielæreren min, som ikke orket se meg sitte å vri meg på stolen!
Viste seg at betennelsen som hadde sendt meg til tannlegen i første omgang, hadde gått i kjevebenet og det ble lagt ned betennelsesdempende materiale. Før det var gått 20min, var smertene borte!

Trakk visdomstennene oppe noen år senere. Ikke så vondt, men varte noen dager!
Selv om det som regel er lettere med visdomstennene oppe, er det jo ikke alltid slik og når de måtte jobbe sånn for å få den ut hos deg, er det ikke rart at du sliter i etterkant!
Spis Ibumetin og Pinex Forte et par dager til du!
Klart, blir du dårlig med feber etc er det førstemann til tannlegen, uansett hva det koster.
Mener å huske at etterkontroll var lagt inn i prisen, jeg da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:38   #6
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Godt å lese at det jeg sitter med ikke er helt uvanlig... Men syns det er så merkelig at det iser? I tennene ved siden av Jeg betalte 1000 kr bare å dra ut en tann og et bilde, tenker med gru på hvor mye de skal ha om de skal fortsette å lete etter feil.....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:47   #7
Adrenalinguri
Juniormedlem
 
Adrenalinguri sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 30
Adrenalinguri er på en erverdig vei

Sv: Søker desperat etter svar!

Hei

Det med visdomstenner kan kan være så forskjellig fra person til person- men ikke uvanlig å ha vondt i lang tid etterpå, i allefall ikke når man har bøyd og bendt frem og tilbake

Jeg spurte også om ising- var bombesikker på jeg hadde hull- også fått beskjed om at jeg har flotte og sterke tenner ellers- men dette kom av " ømfintlige tannhalser " sa tannlegen

__________________




Adrenalinguri`s Dagbok
Adrenalinguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:00   #8
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Søker desperat etter svar!

Hei
Dette høres ganske likt ut som da kjæresten min fikk operert ut en visdomstann i fjor. De holdt på i 3 kvarter med å få ut tanna, og han var dårlig i to uker etterpå =/ men han ble helt bra igjen, og var glad for at tanna var borte
Han opererte ut enda en visdomstann onsdagen nå i påsken, og det tok bare noen få minutter og gikk helt smertefritt. Han fikk skrevet ut paragin forte (eller hvordan det skrives), men han trengte det ikke i det hele tatt. Vi var til og med ute å spiste på restaurant samme kvelden Så det er nok veeeldig forskjellig hvordan det blir!!!
Men det er nok helt vanlig det du opplever nå. Får håpe det går over så fort som mulig

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:00   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Adrenalinguri, her.

Hei

Det med visdomstenner kan kan være så forskjellig fra person til person- men ikke uvanlig å ha vondt i lang tid etterpå, i allefall ikke når man har bøyd og bendt frem og tilbake

Jeg spurte også om ising- var bombesikker på jeg hadde hull- også fått beskjed om at jeg har flotte og sterke tenner ellers- men dette kom av " ømfintlige tannhalser " sa tannlegen

Å dette høres akkurat ut som meg!!!! Jeg sitter også nå å "er bombe sikker på at det er hull".... Men jeg finner det jo kjempe merkelig at jeg en dag kan ha flotte tenner, å neste dag så er det hull i de.....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:02   #10
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei
Dette høres ganske likt ut som da kjæresten min fikk operert ut en visdomstann i fjor. De holdt på i 3 kvarter med å få ut tanna, og han var dårlig i to uker etterpå =/ men han ble helt bra igjen, og var glad for at tanna var borte
Han opererte ut enda en visdomstann onsdagen nå i påsken, og det tok bare noen få minutter og gikk helt smertefritt. Han fikk skrevet ut paragin forte (eller hvordan det skrives), men han trengte det ikke i det hele tatt. Vi var til og med ute å spiste på restaurant samme kvelden Så det er nok veeeldig forskjellig hvordan det blir!!!
Men det er nok helt vanlig det du opplever nå. Får håpe det går over så fort som mulig

Var mere slik for meg når jeg tok den første tanna oppe, den var ikke så vanskelig å få ut, det var bare veldig vondt den første dagen etter at bedøvelsen gikk ut.... Derfor jeg har reagert så ille på hvordan det er nå

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:46   #11
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

ja- tror det du opplever er helt normalt. vet om flere som har hatt problemer i ukevis etter trekking av visdomstann. selv fikk jeg opperert ut 3 stk på engang under narkose. de var nok litt over medium hardhendte med meg siden jeg var i narkose. jeg hadde blåmerker utenpå kinnet og blodsplætt nedover klærne mine da jeg våkna. jeg hadde vondt i en måneds tid etterpå.
men se det an en stund til du. spis smertestillende og bruk zendium tannkrem mot ising i tennene så vil jeg tro det går seg til etterhvert. god bedring

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:52   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Ja jeg tror at jeg må gi det litt tid. Jeg var i kontakt med tannlegevakta i går, fordi jeg spesielt har vondt i tann nummer 2 fra der visdomstanna satt. Hun sa at visdomstanna kan ha lagt press på den tanna, å at det er derfor den er ekstra vondt... Er i hvertfall vondt å spise, noe som gjør under for dietten min da... Kjøtt er ikke helt tingen å spise nå kan man si! Er ikke noe moro å sitte å tenke, "å nei, er det hull også?????".....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:07   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Godt å lese at det jeg sitter med ikke er helt uvanlig... Men syns det er så merkelig at det iser? I tennene ved siden av Jeg betalte 1000 kr bare å dra ut en tann og et bilde, tenker med gru på hvor mye de skal ha om de skal fortsette å lete etter feil.....

Jeg var der igjen uka etter for å se om det var betennelse, betalte ikke noe.Var bare sånn raskt imellom 2 pasienter. Kansje du kan få en gratis sjekk og, sånn bare for å forevisse deg om at alt er ok?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:36   #14
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Søker desperat etter svar!

Da jeg opererte ut visdomstanna i fjor så gikk det betennelse i såret, heldigvis hadde jeg legetime dagen etter operasjonen så legen oppdaga det og ga meg penicilin. Men jeg gikk med smerter i 3-4 mnd etterpå, det viste seg at det har blitt et brudd i nabotanna etter de røska og dro ut visdomstanna. Så hver gang jeg har vondt i halsen så gjør det skikkelig vondt i den tanna Ikke noe å gjøre med det sier tannlegen, annet enn å sette på krone eller bru om 10-15 år.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:12   #15
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg var der igjen uka etter for å se om det var betennelse, betalte ikke noe.Var bare sånn raskt imellom 2 pasienter. Kansje du kan få en gratis sjekk og, sånn bare for å forevisse deg om at alt er ok?

Jeg tok bilder 5 minutter før de begynte å trekke, å da fikk jeg beskjed om at jeg hadde utrolig fine tenner og røtter. Grunnen for at det hadde blitt hull i visdomstanna mi, var at den hadde en ille dum form, så den var vanskelig å rengjøre... Jeg lurer på hva som kan ha skjedd fra da og til nå... Jeg ser også at det blir nevnt ømfintlige tannhalser litt over her, lurer på om det kan være noe i det...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:13   #16
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Da jeg opererte ut visdomstanna i fjor så gikk det betennelse i såret, heldigvis hadde jeg legetime dagen etter operasjonen så legen oppdaga det og ga meg penicilin. Men jeg gikk med smerter i 3-4 mnd etterpå, det viste seg at det har blitt et brudd i nabotanna etter de røska og dro ut visdomstanna. Så hver gang jeg har vondt i halsen så gjør det skikkelig vondt i den tanna Ikke noe å gjøre med det sier tannlegen, annet enn å sette på krone eller bru om 10-15 år.

Oi oi oi... De brukte veldig mye makt og krefter på meg også... Kanskje det er det som har skjedd

Jeg går allerede på antibiotika.... På grunn av at de trodde jeg hadde betennelse før de trakk tanna.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:21   #17
Adrenalinguri
Juniormedlem
 
Adrenalinguri sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 30
Adrenalinguri er på en erverdig vei

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Å dette høres akkurat ut som meg!!!! Jeg sitter også nå å "er bombe sikker på at det er hull".... Men jeg finner det jo kjempe merkelig at jeg en dag kan ha flotte tenner, å neste dag så er det hull i de.....



" Har du vondt her" sa tannlegen min til meg, og trykket " pirkeren " øverst på tanna/ mot kanten av tannkjøttet. "Aaaaau" hylte jeg ut, iste laaangt opp i hodet gitt Så- er det generelt i tanna du har vondt? Hvis ikke- prøv å stikk/ trykk med neglen på en finger øverst hvor tannhalsen begynner. Er det ingen misfarging på tanna, og det gjør vondt når neglen treffer tannhalsen, ligger nok problemet der Fikk beskjed om å bruke et munnskyllevann som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter nå....

__________________




Adrenalinguri`s Dagbok
Adrenalinguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:33   #18
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Adrenalinguri, her.

" Har du vondt her" sa tannlegen min til meg, og trykket " pirkeren " øverst på tanna/ mot kanten av tannkjøttet. "Aaaaau" hylte jeg ut, iste laaangt opp i hodet gitt Så- er det generelt i tanna du har vondt? Hvis ikke- prøv å stikk/ trykk med neglen på en finger øverst hvor tannhalsen begynner. Er det ingen misfarging på tanna, og det gjør vondt når neglen treffer tannhalsen, ligger nok problemet der Fikk beskjed om å bruke et munnskyllevann som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter nå....

Kan det være corsodyl? kjæresten fikk det munnskyllevannet før han trakk den siste tanna. Det var ekstremt betent da han dro for å trekke, så han fikk beskjed om å bruke det munnskyllevannet, og komme tilbake om en uke.. det ble fort mye bedre.. og som nevnt gikk det problemfritt og operere ut tanna. Kanskje dette er effektivt hvis det er ekstremt betent etter trekking også ?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:04   #19
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Adrenalinguri, her.

" Har du vondt her" sa tannlegen min til meg, og trykket " pirkeren " øverst på tanna/ mot kanten av tannkjøttet. "Aaaaau" hylte jeg ut, iste laaangt opp i hodet gitt Så- er det generelt i tanna du har vondt? Hvis ikke- prøv å stikk/ trykk med neglen på en finger øverst hvor tannhalsen begynner. Er det ingen misfarging på tanna, og det gjør vondt når neglen treffer tannhalsen, ligger nok problemet der Fikk beskjed om å bruke et munnskyllevann som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter nå....

Tja, det føltes jo ikke akkurat godt å presse neglen inn mellom tanna og tannkjøttet, men ikke sånn slik du beskriver det Føler vel egentlig at generelt de 3 tennene som er ved siden av der jeg trakk er vonde og ømme, men som jeg skriver over, spesielt tann nr. 2.
Hull får det bare ikke vært. For jeg tok bilde for 3 dager siden, da hadde tannlegen sett det på bildet.. Men jeg hadde laaaange og kronglete røtter, så jeg vet jo ikke om det har blitt noe forstyrrelser med nervene når den ble dratt ut

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:05   #20
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Kan det være corsodyl? kjæresten fikk det munnskyllevannet før han trakk den siste tanna. Det var ekstremt betent da han dro for å trekke, så han fikk beskjed om å bruke det munnskyllevannet, og komme tilbake om en uke.. det ble fort mye bedre.. og som nevnt gikk det problemfritt og operere ut tanna. Kanskje dette er effektivt hvis det er ekstremt betent etter trekking også ?

Ja denne tannskyllen fikk jeg beskjed av tannlegevakta om å kjøpe. Så i morgen går turen til apoteket...

Er det forresten noen som vet om det går an å få noe sterkere smertestillende av legen?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:11   #21
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg må jo bare beklage, men dette har ikke noe med lavkarbo å gjøre Men nå begynner jeg å bli så desperat etter svar, å jeg vet hvor flinke dere er her inne til å gi svar. Så jeg prøver!

Torsdags formiddag var jeg hos tannlegen, hadde vært plaget med smerter i høyre tanngard oppe, ut mot øre, samt opp i kinnet. Etter å ha tatt bilde viste det seg at det var et relativt stort hull i visdomstannen min på høyre side oppe. Det var en ganske komplisert oppgave å få den ut, de brukte opp mot 40 minutter, med en tannlege som holdt hode mitt, en snill pleier som holdt meg i hånda, samt en tannlege som halte, bikka og dro... Tannlegen glapp også tanga to ganger (GRU)! Etter at bedøvelsen gikk ut merket jeg en smerte i hele høyre tanngard oppe, samt ising! Dette pågår enda, 3 dager senere! Det hører med til historien at tannlegen sa jeg hadde veldig fine tenner, å at tennene ved siden av visdomstennene hadde både fine røtter, å ingen tannstein. Ringte allerede på fredag, da jeg fikk beskjed om at det var vanlig..... Men....

Høres dette kjent ut for noen?? Vil virkelig ikke tilbake til tannlegen, samt at det er grisedyrt!!

Hilsen
Desperat etter svar....

Uffa, har ikke noe erfaring, høres vondt ut
Fortsett å ring tannlegen om smertene ikke gir seg, og ikke tenk på kostnadene, er det en ok tannlege så krever hun deg vel ikke for mer penger om du må tilbake... Masse lykke til

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:17   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Søker desperat etter svar!

Ising kommer som regel av at nervene på nabotennene har kommet fram i dagen når tanna forsvant. Må bare gå seg til når det får grodd. Men kjøp corsodyl så fort som mulig og kanskje tannkrem mot ising?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:18   #23
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

Uffa, har ikke noe erfaring, høres vondt ut
Fortsett å ring tannlegen om smertene ikke gir seg, og ikke tenk på kostnadene, er det en ok tannlege så krever hun deg vel ikke for mer penger om du må tilbake... Masse lykke til

Tusen takk

Jeg syns jo selv det er veldig rart om hun krever mere penger, om det er hun som har gjort en feil under trekking.... Jeg har privat tannlege, å det er kjempe dyrt!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:20   #24
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ising kommer som regel av at nervene på nabotennene har kommet fram i dagen når tanna forsvant. Må bare gå seg til når det får grodd. Men kjøp corsodyl så fort som mulig og kanskje tannkrem mot ising?

Ja dette høres egentlig veldig logisk ut
Ja i morgen må corsodyl og tannkrem mot ising kjøpes inn, så blir det forhåpentligvis bedre innen noen dager...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:12   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Søker desperat etter svar!

Alle har privat tannlege, og ja, de vet å ta seg betalt!
Syns faktisk du slapp billig unna, jeg!

Tannlegen kan skirve ut sm.st. til deg. Er jo tross alt h*n som har forårsaket plagene!

Jeg har ekstremt følsomme tenner og tannlegen min sier jeg skal bruke Colgate Pro- Relief.
Det er vel den eneste tannkremen som kommer i eske! Har den på Rema i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er desperat etter kjappe erfaringer ang dårlig ånde og hvordan den kan kveles! Pocahontas Ketolysekuren 9 26-06-11 01:25
Ny i gamet - ketolysekuren - søker svar Cosmo Ketolysekuren 15 10-05-09 21:16
SPREKK! Desperat etter svar ... Dippsey Atkins kosthold 10 12-04-08 13:07
Hvor søker man etter innlegg? mor til 3 gutter Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 04-01-08 10:28
Desperat etter karber Pia Ketolysekuren 3 12-10-07 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no