Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Mange med PCO her inne?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-08, 23:23   #1
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Mange med PCO her inne?

Er det mange av oss eller?

Fikk diagnosen i sommer da vi etter over 2 år enda ikke greide å få til barn nr.2.
Å jeg kunne ingenting om PCO fra før, har prøvd å sette meg så godt inn i det som mulig.
Så endte jeg opp her da for å se om det å forandre kostholde til lavkarbo kan hjelpe, så det blir spennende å se.
Tar hormoner i tilegg da.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 05:02   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har pco (s).....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 07:25   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mange med PCO her inne?

PCOS her også, eller, jeg vet ikke helt hvordan det ligger an nå. Etter 50 kg ned vil jeg tro det har normalisert seg en del.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 16:34   #4
Brillz
Medlem
 
Brillz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bartebyen
Innlegg: 99
Brillz er ny på veien

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også PCOS..

__________________




Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 09:13   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

PCOS her også, eller, jeg vet ikke helt hvordan det ligger an nå. Etter 50 kg ned vil jeg tro det har normalisert seg en del.

Jeg var hos en sjekk, hos dama du vet, i går. Og jeg har ikke PCOS lenger. Var det ikke for at hun visste at jeg hadde det før, så ville hun aldri trodd jeg hadde hatt det heller. JIPPI! Så jeg har ikke PCO eller PCOS lenger. Tenk det!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:23   #6
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Mange med PCO her inne?

Joda, jeg kan bekfrefte min tilstand her jeg også, har endel symptomer som hårvekst og overvekt hvis jeg ikke passe kosten. Synes lavkarbo har hjulpet meg masse!!

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:49   #7
firren
Sperret
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
firren er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også PCOS, og skal igang med behandling for infertilitet nå i disse dager. Selv vil jeg gjerne ha Metformin, men gynekologen jeg går til er litt skeptisk til å gi meg det før han har sett på blodprøvene mine. Og de kan han ikke ta før første blødningsdag, noe som igjen er vanskelig når man kan gå i mange mnd uten mens. Derfor kjører han meg inn på en medikamentstyrt syklus, med noen tabletter som heter Primolut så blodprøven kan planlegges. Lurer på om han kan få et falskt bilde av tilstanden min, i og med at jeg har spist svært lite karbo-mat den siste uken... Prøver meg fram så godt jeg kan, men jeg vet ikke helt om jeg gjør det "rett".

firren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 19:35   #8
mpbb
Juniormedlem
 
mpbb sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 15
mpbb er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Hei . eg er ny her, og har lyst til og gå på lindberge kuren.men veit ikkje nok om hvor mye karbo, og proteiner man må ha pr. dag. kan nokon hjelpe meg. håper på svar så eg kan komme igang, da eg har 35kg, som skal bort.

mpbb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:35   #9
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Mange med PCO her inne?

Så flott å høre at flere ikke har det lenger.
Går selv på pergotime.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 13:04   #10
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Pcos'er her også, dessverre. Nettopp begynt utredning. Jeg skal ned ca 20 kg, så skal vi se om kroppen får en annen lyd

Noen her med solskinnshistorier angående Pcos, lavkarbo og å få baby?

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 13:45   #11
Slanki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 40
Innlegg: 2
Slanki er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Har også den drittn
etter 20 kg ned håpa eg den e borte!!!!!!!

Slanki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtragavanza Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:02   #12
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også PCOS. Skikkelig møkk. Jeg sliter også mye med økt vekst og hårvekst, og ikke minst uregelmessig menstruasjon. Har i 2 år gått uten p-pille, men startet opp med det nå og mensen kommer regelmessig, men den er vel bare kunstig?

Håper på å gå ned 30-40kg - og at alt vender tilbake til det normale etter det. Denne sykdommen er noe dritt som du sier, slanki..

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:20   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av sigrid_rege, her.

Noen her med solskinnshistorier angående Pcos, lavkarbo og å få baby?

Jeg fikk diagnosen i -99, etter å ha gått i mange år med mensen to ganger i året. Var veldig overvektig, metformin hjalp ikke noe særlig og vi vurderte adopsjon. Så fikk jeg pergotime etterhvert og ble gravid. Da førstemann var ett år gammel vurderte jeg å begynne på metformin og pergotime igjen, siden det tok så lang tid forrige gang, men jeg rakk ikke å tenke på det fordi jeg allerede var gravid. 21 mnd mellom dem var heftig gitt, men nå går det veldig bra. Det har også kommet en tredjemann, så til tross for kraftig PCOS og det at jeg var veldig overvektig alle tre gangene så har jeg vært heldig.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 17:53   #14
firren
Sperret
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
firren er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Så deilig å høre historien din, Albertine! Og spesielt den delen med at du ble spontant gravid med nummer to før behandling.

firren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:53   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mange med PCO her inne?

Felles for alle tre graviditetene var at jeg hadde gått ned ca. 10% av vekta mi i ukene før jeg ble gravid. Lavkarbo, selvsagt.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:07   #16
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Mange med PCO her inne?

Fantastiske historier Albertine og Mum 4 2!
Jeg har også PCOS - men er nesten helt frisk nå. Jeg fikk barn i begynnelsen av 20-årene - uplanlagt, så min PCOS ble nok utviklet etter at 2. mann kom.
Lavkarbo har reddet mitt liv tør jeg påstå. Jeg fikk store kognitive problemer pga insulinresistensen - og kunne ikke jobbe. Ord mistet sin betyning og jeg klarte ikke å tenke ut logiske rekker. Alt stoppet opp. Jeg la også på meg, det mste rundt magen, og var konstant TRØTT. Åååå - denne evindelige trettheten!
Nå har jeg gått ned 16 kg, og har 5 igjen. Hodet fungerer bedre enn på lenge , og jeg er ganske så opplagt. Energien har funnet sin vei tilbake.
Men jeg merker at det er en hårfin balanse.
jeg er meget sårbar for stress - stresser jeg blir jeg syk.
Men tross alt - hurra for lavkarbo sier jeg bare

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 08:19   #17
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Felles for alle tre graviditetene var at jeg hadde gått ned ca. 10% av vekta mi i ukene før jeg ble gravid. Lavkarbo, selvsagt.

Det var sånn jeg ble spontant gravid med nr 2 også. Vektnedgang og lavkarbo. Nr 1 er IVF.

Jeg fikk faktisk diagnosen i 1996. Men er altså erklært uten PCOS nå.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 12:51   #18
firren
Sperret
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
firren er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Hva er IVF for noe?

Det er In Vitro Fertilisering, d.v.s. kunstig befruktning, eller prøverørsmetoden om du vil

firren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:48   #19
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Takk for svar!

Assistert befruktning kalles det nå. For de assisterer vanlig prosess.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:56   #20
firren
Sperret
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 18
firren er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2, her.

Assistert befruktning kalles det nå. For de assisterer vanlig prosess.

Takk, lite politisk korrekt av meg

firren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 20:15   #21
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av firren, her.

Takk, lite politisk korrekt av meg

Har jo ingen praktisk betydning da. Men det er det de kaller det nå. Når vi startet med utredning for assistert befruktning i 1998, så kalte de det faktisk kunstig befruktning.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 23:52   #22
Dama33
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1
Dama33 er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også pco! Jeg fikk diagnosen for et par uker siden og blei anbefalt å unngå karbohydrater. Jeg synes utfordringen er å få nok variasjon i maten! Det eneste jeg ikke klarer å slutte med er et par ruter 70% kakao sjokolade for dagen og noen glass pepsi max..aner ikke om det er lov men vekta går ned iallefall! Tør ikke veie meg men merker det på klærna mine Målet er å bli gravid og selvfølgelig gå ned litt i vekt.

Dama33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Lindberg? Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:43   #23
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har også PSOS. Fikk diagnosen da jeg ikke ble gravid. Fikk pergotime og ble gravid. Ble gravid to ganger til, den ene gangen ble jeg gravid uten hormoner, men mistet begge ganger. Ble gravid igjen med hormoner og slanking (hadde ikke hørt om lavkarbo da). Så nå er jeg to barns mamma
Har gått ned ca 15 kg og har "normal vekt" som jeg holder ved å leve lav-karbo. Min gynokolog sier at man ikke kan bli kvitt det han da... (de sier så mye forskjellig)var på kontroll og da hadde jeg fortsatt cyster på eggstokkene. Men holder mye av de andre symtomene i sjakk, med kostholdet.

Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:34   #24
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Bjella, her.

Jeg har også PSOS. Fikk diagnosen da jeg ikke ble gravid. Fikk pergotime og ble gravid. Ble gravid to ganger til, den ene gangen ble jeg gravid uten hormoner, men mistet begge ganger. Ble gravid igjen med hormoner og slanking (hadde ikke hørt om lavkarbo da). Så nå er jeg to barns mamma
Har gått ned ca 15 kg og har "normal vekt" som jeg holder ved å leve lav-karbo. Min gynokolog sier at man ikke kan bli kvitt det han da... (de sier så mye forskjellig)var på kontroll og da hadde jeg fortsatt cyster på eggstokkene. Men holder mye av de andre symtomene i sjakk, med kostholdet.

De sier nok mye forskjellig ja. Men siden hun er spesialist i PCOS og har tatt doktorgrad på det, så stoler jeg på henne.
Cystene er borte. Insulinresistensen forsvant med GBP operasjonen, og dermed også overproduksjonen av testosteron. Har vel igjen en del hårvekst, men ikke så plagsomt som før. Men selvfølgelig. Blir jeg overvektig igjen, så er nok PCOS på plass igjen. Men på grunn av GBP operasjon, så er vel det en veldig liten risiko for akkurat det.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:53   #25
floppy
Seniormedlem
 
floppy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 538
floppy er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Jeg har pcos, fikk det påvist da jeg skulle prøve å få barn nr 2.
Har begynt på lavkarbo og foreløpig så gir det resultater på vekten

__________________
Journalen

floppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er vi mange med ME her inne? nomma Fysisk og mental helse 8 02-08-11 11:50
Hei! Ny her inne! screwball Ketolysekuren 171 24-08-10 20:43
Hvor mange har vært/er på NM her inne? litajenta Generell diskusjon 4 23-01-06 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no