Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Belønninger som motivasjon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 23:52   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Belønninger som motivasjon?

Har lest litt i forskjellige tråder om hva folk vil gjøre når de er ferdig slanket. Noen mener det å være slank er belønning nok i seg selv, og det er det selvsagt noe i, men hva med belønninger underveis? Tror faktisk en del av grunnen til at jeg er overvektig er at jeg ikke bryr meg nok om meg selv. Jeg kler meg i billige "midlertidige" klær. Jeg kjøper billige sko. Jeg går sjelden til frisøren. Kan det ikke være en god idé å markere runde tall (f.eks) med å belønne seg selv med noe som viser at "you deserve it"(som reklamen sier)? Ikke alle overvektige har en følelse av mindreverd selvsagt, men tror det kan være en god del av problemet mitt. Noen som gir seg selv belønninger? Hva i så fall? OG: Hvordan funker det?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 06:12   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Det tror jeg det er mange som gjør her inne, og det er jo bare stas! Typ ett delmål nådd -spa, et annet -ny jakke, enda ett -en tur til frisøren etc. Har du anledning, så kjør på!
Jeg hadde lovet meg selv å tatovere en sleeve (heldekkende) på overarmen når jeg når målet mitt, men det tror jeg ikke er økonomisk gjennomførbart .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 10:32   #3
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønninger som motivasjon?

Jeg blir veldig motivert av delmål og belønninger. Belønner meg selv for hver 5 kg jeg går ned, synes det blir for lenge å vente på 10 kg!
Sist var det en tur til London, nå skal jeg straks på spa og neste (som blir det nest siste) blir å gå til hudterapaut og få skikk på strekkmerkene!
Når jeg når mitt endelige mål blir det å reise til syden for første gang i mitt liv!

Jeg belønner også meg selv hvis jeg når treningsforutsetningen min for måneden. Jeg nådde den ikke i mai, men klarte det i juni, så da ble det pulsklokke og hvis jeg når den i juli blir det nye joggesko

Hvis du har mulighet til å belønne deg selv så bør du virkelig gjøre det! Det å annerkjenner sin egen suksess bidrar jo også til at man klarer å se seg selv i et nytt og bedre lys

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 10:42   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Belønninger som motivasjon?

**enig**

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 20:23   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.


Det å annerkjenner sin egen suksess bidrar jo også til at man klarer å se seg selv i et nytt og bedre lys

Ja, det er noe slikt jeg håper på! Akkurat nå har jeg litt vanskelig for å komme på ting å belønne meg selv med, er jo ikke så vant til det... Neste delmål er omtrent 2 kg unna, så nå haseter det å komme på noe. Klær er utelukket så tidlig i prosessen syns jeg. Takk for innspill

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:12   #6
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Når jeg kommer så langt at jeg får begynt, så vil jeg belønne meg selv når jeg når delmål..

Men helt i enden venter denne:



Og mannen i mitt liv...



Og hvis jeg endre mening og smak, så kanskje noe alà denne:

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:56   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Klær er utelukket

Klær er vel aldri utelukket!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:27   #8
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Tropika, skjønner at slikt kan være motiverende! Kjempefine kjoler! Dessverre er jeg alt gift.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:33   #9
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Klær er vel aldri utelukket!

Hmm, sist jeg var i et prøverom - måtte jo ha meg ny joggebukse da de to jeg bruker var slitt hull i - da var det ikke så ille faktisk. Lurer på om de har skiftet pærer på HM? Men, veldig ofte er det GRUSOMT å prøve klær, dessuten er jeg en av dem med "kvinnelig" fasong, dvs. hoftene og rompa er ganske så digre, men ting blir løst i livet. Slik var det jo også da jeg var normalvektig, vanskelig med klær. Ellers har jeg gravd fram alle mønstrene mine og noen stoffer så jeg lurte på å sy meg noen topper, selv om jeg EGENTLIG ikke har tid. Tror egentlig shopping krever litt trening, og det har jeg lite av. MEN mulig det er noe jeg burde prøve å bli flinkere til? Uansett trenger jeg virkelig en garderobeoppgradering.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:37   #10
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Ja, det er noe slikt jeg håper på! Akkurat nå har jeg litt vanskelig for å komme på ting å belønne meg selv med, er jo ikke så vant til det... Neste delmål er omtrent 2 kg unna, så nå haseter det å komme på noe. Klær er utelukket så tidlig i prosessen syns jeg. Takk for innspill

Hva med manikyr og pedikyr? Det er jo kjempelekkert og blir ikke hengende i klesskapet om noen uker fordi de ikke passer lengre

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 13:39   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

Hva med manikyr og pedikyr? Det er jo kjempelekkert og blir ikke hengende i klesskapet om noen uker fordi de ikke passer lengre

Ja! Eller spa, massasje, langweekend i en europeisk by, etc etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 16:41   #12
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Belønninger som motivasjon?

Eg kjøpte meg ny jakke på minus 10 kg! mangla bare nokken kilo til no på minus 20 og då skal eg belønne meg med ett eller anna, men veit ikkje ka enda!

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:15   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Hva med sko, da? Der finner jo man alltid noe som passer :-) Mye lekkert å finne på skofronten. Nå har jo til og med de fleste salg.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:40   #14
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Har nettopp bestemt meg for at jeg når målvekten, som jeg tipper er ca. 90 kg (dvs 10kg unna), så skal jeg spandere på meg en råstilig dress fra Moods of Norway

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:01   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja! Eller spa, massasje, langweekend i en europeisk by, etc etc.

Jeg tror jeg går for denne. Helst Barcelona.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:39   #16
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Langweekend for hver 5 kg hadde vært noe ja. Dessverre har jeg litt dårlig tid for tiden, så vet ikke hvor mye reising jeg kan få til. Men til jul er det mulig jeg får tid, for da er jeg ferdig med utdannelsen min. sko ser jeg stadig vekk på, men er nok litt kresen, og litt for glad i å ha det komfortabelt, dessuten er beina mine feite også... Dvs, små og brede og vanskelige å presse ned i smale sko. Ønsker meg noen fine tresko, har sett noen som koster rundt tusenlappen. Har ikke funnet noen butikk i nærheten som har dem ennå, Calou heter de, men faktisk er det flere dyre andre svenske tresko som ligner også, men hvor selger de dem?? Må jo prøve først jeg som har så rare føtter.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:41   #17
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Nå står det faktisk at de har dem på skobutikken like borti høgget for meg her, MEN jeg kikka innom for to dager siden og så ikke noe av det så... Vet ikke om butikkoversikten på Calous sider er helt til å stole på.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:42   #18
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Så kule ut de der, Queen of Wands. Jeg så noe lignende på Bianco denne uka. De var på halv pris, så det er kanskje begrenset utvalg av størrelser. Jeg bruker st 40-41, og de str er som regel igjen, så jeg er heldig å finner masse i min str på salg!!
En weekendtur for hvert 5.kilo hadde vært noe...men der sier nok økonomien min stopp:-(

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:00   #19
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Takk for tipset! Da spørs det om jeg må tvinge meg til en tur på storsenteret, er ikke så veldig glad i "Europas største" eller hva de nå er, men de skoene har jeg lyst på!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:16   #20
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Ha vært på leting etter sko! Fant en av de svenske merkene på Sandvika Storsenter, men bare i lyse pastellfarger. Beige med hvite prikker er ikke helt meg... Nå har jeg fått en liste over forhandlere, så da tar jeg meg snart en ny runde. MEN faktisk var flere av dem for "trange", dvs. for lave over vristen, så det er ikke alle modellene jeg kan bruke.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:40   #21
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Hmm, sist jeg var i et prøverom - måtte jo ha meg ny joggebukse da de to jeg bruker var slitt hull i - da var det ikke så ille faktisk. Lurer på om de har skiftet pærer på HM? Men, veldig ofte er det GRUSOMT å prøve klær, dessuten er jeg en av dem med "kvinnelig" fasong, dvs. hoftene og rompa er ganske så digre, men ting blir løst i livet. Slik var det jo også da jeg var normalvektig, vanskelig med klær. Ellers har jeg gravd fram alle mønstrene mine og noen stoffer så jeg lurte på å sy meg noen topper, selv om jeg EGENTLIG ikke har tid. Tror egentlig shopping krever litt trening, og det har jeg lite av. MEN mulig det er noe jeg burde prøve å bli flinkere til? Uansett trenger jeg virkelig en garderobeoppgradering.

Tips: Prøv KappAhl eller Zizzi istedet for H&M.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:51   #22
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Belønninger som motivasjon?

Mange av Kappahls klær i store størrelser syns jeg er fæle, men det hender jeg stikker innom der også. Jeg har en slags motvilje mot å gå i butikker som er KUN for feitiser, det er det Zizzi er, er det ikke? En grense jeg ikke har villet krysse om du skjønner... Og forhåpentlig vil det snart være uaktuelt pga. at jeg ikke trenger "spesialklær" lenger.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:33   #23
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Belønninger som motivasjon?

Noen tips til hva en med meget dårlig økonomi kan belønne seg med da??
Jeg lever på et meget stramt budsjett...

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 18:32   #24
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Mange av Kappahls klær i store størrelser syns jeg er fæle, men det hender jeg stikker innom der også. Jeg har en slags motvilje mot å gå i butikker som er KUN for feitiser, det er det Zizzi er, er det ikke? En grense jeg ikke har villet krysse om du skjønner... Og forhåpentlig vil det snart være uaktuelt pga. at jeg ikke trenger "spesialklær" lenger.

Tidligere hadde Zizzi ihvertfall ganske små str, men jeg vet ikke om de har endret på det og fjernet de små str.
Jeg er motsatt av deg, jeg trives best i butikker/avdelinger hvor det er masse klær som er for store til meg istedet for små....

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:34   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

butikker som er KUN for feitiser, det er det Zizzi er, er det ikke?

Forsåvidt, men i motsetning til de fleste spesialbutikker har de helt ok utseende klær til en overkommelig pris Fra str 42 og oppover.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gi meg motivasjon! alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 7 08-08-09 18:36
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36
Hva er det som gir motivasjon? Kula Generell diskusjon 21 12-04-07 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no