Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-11, 10:25   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett?

Jeg har nå gått på lavkarbo i ca 6 uker. Buksene er akkurat like stramme!

Kan for lite fett være årsaken? Jeg er ikke den veldig sultne typen, og ville aldri klart egg&bacon til frokost f.eks. Og, lager jeg dette til lunsj, er jeg stappmett til langt over middagstid.

Jeg spiser sånn omtrentlig:

Frokost
1 stk. løøøøvtynn lavkarbo skive m/myyyye meierismør og pålegg (skinke, ost, salami, egg, majones, tomat, agurk, paprika, etc)

Lunsj
1 stk. løøøøvtynn lavkarbo skive m/myyyye meierismør og pålegg (skinke, ost, salami, egg, majones, tomat, agurk, paprika, etc)

Middag:
Kylling/svin/ lam/fisk m/ brokkoli, blomkål, fløte, rømme, smeltet meierismør ol.

Kvelds:
Kanskje litt ost, feks. camember, brie. Eller en avocado m/majones, rømme. Eller noen paranøtter.

Drikker ellers bare vann. Noen ganger FunLight med 0 sukker og 0 karbo til middagen. Te om kvelden, noen ganger noe sukrin i. En kopp kaffe til frokost, en kopp kaffe med fløte etter middag.

Helgene blir det som regel ett par glass vin til maten og kveldskosen. Noen lavkarbo karameller (laget av meierismør, sukrin, fløte). Det går gjerne ned ett par biter med kokostopper også (laget av kokusolje, litt sukrin og knuste paranøtter).

Hva sier dere som er ordentlig "dreven" i dette - spiser jeg for lite fett? Jeg vet ikke engang om forlite fett hindrer vektnedgang!

Isåfall dryler jeg gjerne ned mer smørt til middagen

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:41   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett??

jeg kan ikke spise frø/nøtter, eller erstatningsbrød viss vekta mi skal rikke seg.

Hva med å kutte ut det litt? Spise bare pålegget

Søtstoff er også en kjent vektbrems.
Og alkohol forstyrrer fettforbrenningen. Så lenge det er alkohol i kroppen, brenner kroppen det fremfor fett.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:43   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett??

Jeg hadde kuttet ut brødet, saften, snopet og kun spist ren mat for å se om det hjalp på

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:46   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett??

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Jeg har nå gått på lavkarbo i ca 6 uker. Buksene er akkurat like stramme!

Kan for lite fett være årsaken? Jeg er ikke den veldig sultne typen, og ville aldri klart egg&bacon til frokost f.eks. Og, lager jeg dette til lunsj, er jeg stappmett til langt over middagstid.

Jeg spiser sånn omtrentlig:

Frokost
1 stk. løøøøvtynn lavkarbo skive m/myyyye meierismør og pålegg (skinke, ost, salami, egg, majones, tomat, agurk, paprika, etc)

Lunsj
1 stk. løøøøvtynn lavkarbo skive m/myyyye meierismør og pålegg (skinke, ost, salami, egg, majones, tomat, agurk, paprika, etc)

Middag:
Kylling/svin/ lam/fisk m/ brokkoli, blomkål, fløte, rømme, smeltet meierismør ol.

Kvelds:
Kanskje litt ost, feks. camember, brie. Eller en avocado m/majones, rømme. Eller noen paranøtter.

Drikker ellers bare vann. Noen ganger FunLight med 0 sukker og 0 karbo til middagen. Te om kvelden, noen ganger noe sukrin i. En kopp kaffe til frokost, en kopp kaffe med fløte etter middag.

Helgene blir det som regel ett par glass vin til maten og kveldskosen. Noen lavkarbo karameller (laget av meierismør, sukrin, fløte). Det går gjerne ned ett par biter med kokostopper også (laget av kokusolje, litt sukrin og knuste paranøtter).

Hva sier dere som er ordentlig "dreven" i dette - spiser jeg for lite fett? Jeg vet ikke engang om forlite fett hindrer vektnedgang!

Isåfall dryler jeg gjerne ned mer smørt til middagen

Første jeg tenker på, er hvor høy er du, og hva veier du?
Ofte er ikke kroppen helt enig med hva hodet vil

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:31   #5
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett??

Blir du mett av det du spiser til frokost og lunch? :-)

Om du vil øke fettmengden kan du ta en teskje kokosolje (med eller uten smak) enten som start på dagen, eller rørt ut i te.

__________________
_________________________________________________
Min journal.
Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:45   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett??

Kutt ut brødet, sukrin, fun safta og alkoholen så tenker jeg det skjer ting

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 13:02   #7
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett?

Kan det virkelig være de to små løvtynne skivene jeg spiser pr. dag? Dette brødet inneholder 3 karbs pr. 100 gr, en skive veier ikke mange grammene...

Trodde ikke sukrin påvirket blodsukkeret/vekten? Hm, jeg har litt å lære

Jeg er ikke overvektig overhodet, men har lagt på meg 7 kilo, og vil gjerne kvitte meg med 5 av disse. Er 1,67 høy, og 60 kilo. Ikke tykk, men GANSKE mye fett rundt magen ila siste året! Og fibromyalgien gjør at jeg ikke er så aktiv som før

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 13:07   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett?

Jeg er heller ikke overvektig lenger, og har funnet ut at jeg MÅ trene for å gå ned i vekt, uansett hvor mye fett eller hvor lite karbo jeg spiser. Med mindre jeg sulter meg såklart, men da velger jeg heller å trene

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 13:16   #9
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går fortsatt ikke ned ett kilo! For lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Kan det virkelig være de to små løvtynne skivene jeg spiser pr. dag? Dette brødet inneholder 3 karbs pr. 100 gr, en skive veier ikke mange grammene...

Trodde ikke sukrin påvirket blodsukkeret/vekten? Hm, jeg har litt å lære

Jeg er ikke overvektig overhodet, men har lagt på meg 7 kilo, og vil gjerne kvitte meg med 5 av disse. Er 1,67 høy, og 60 kilo. Ikke tykk, men GANSKE mye fett rundt magen ila siste året! Og fibromyalgien gjør at jeg ikke er så aktiv som før

Et lavkarbo kosthold er vektregulerende, og det du ønsker og det kroppen anser som "idealvekt" kan være 2 ulike ting. Du er godt innenfor normalvektsonen - og det som passer for en som er veldig overvektig, passer sannsynligvis ikke for deg.

Forsøk å legge inn noen dagsmenyer på diett.no for å se hvordan du kommer ut, både med tanke på karbohydrater, proteiner og fett. Det gjør det også litt lettere for andre å komme med råd.

Det kan hende at du i en fase må kutte ut brød, sukrin, fun safta og alkoholen som Newstart skriver. De siste kiloene er gjerne de vanskeligste - og tar lengst tid - men det er ikke umulig.

Klarer du å trene ved siden av? Styrke og kondisjon er gode virkemidler for å tone kroppen, og det kan hende at lavkarbokostholdet ikke gjør noe med selve vekta di - men med kroppsfordelingen.

Jeg har selv opplevd å gå inn flere cm i livet på lavkarbo, uten at vekta gikk ned. Det viktigste er vel hvordan kroppen din ser ut, at du har best mulig helse - og sifferet på vekta er vel ikke så viktig i den sammenheng?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 00:19
Lavkarbo - lite fett - ikke i ketose fiffi Lavkarbo generelt 4 19-10-09 23:46
Fortsatt ikke vektnedgang Mariette Ketolysekuren 1 20-01-08 12:44
Hmmm ... forstår fortsatt ikke hvor mye fett man skal ha ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 7 13-08-07 13:11
Opplever fortsatt lite nedgang 1979 Ketolysekuren 9 07-07-07 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no