Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

P-sprøyte og vektnedgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-07, 15:10   #1
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

P-sprøyte og vektnedgang

Hei!

Har kastet meg på ketolysebølgen med ikke så voldsomt resultat... Lurer derfor på om det er noen som har noen erfaring med dette. Har gått på p-sprøyte i 7 år, og tok siste sprøyte i slutten av mai. De første 3 dagene etter kursstart gikk jeg ned litt over 3 kilo. Et par dager etter det igjen begynte jeg å få småblødninger. Deretter gikk jeg opp et halvt kilo. Nå er det 24 dager siden jeg begynte på kuren, og i løpet av denne tiden har jeg kun gått ned ca 4,5 kilo, men jeg har hele tiden hatt småblødninger. Kostholdet mitt er jevnt over greit... tror jeg... Har spist kanskje 4 nutrilettbarer, men har stoppet med det etter at jeg oppdaget at det ikke var bra. Ellers spiser jeg en del nøtter som har salt. Noen forslag?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 16:17   #2
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Hei.
Jeg bruker også P-sprøyte.. Provera ett eller annet.. Den brukte jeg når jeg startet på kuren. Har aldri vært plaget av småblødninger ellers men nå under kuren har jeg hatt det og mensblødninger som er lengre enn når jeg ikke går på sprøyten.
Men jeg har ikke opplevd noe vektoppgang i forhold til dette, men at vannmengden i kroppen varierer med syklus selv om man bruker p-sprøyte tror jeg nok. Før har jeg vært en del humørsyk med sprøyten men dette er borte og jeg føler meg mye mer stabil innvendig hvis du skjønner hva jeg mener..
hormonelt altså..
Nutrilettbarene er nok ikke det samme som atkinsbarene, (tar jeg feil????) og det beste er å holde seg unna de, i værtfall i begynnelsen.. Nøtter bør man å være forsiktig med, når jeg spiser nøtter veier jeg de fordi de er tyngre enn man tror..dropp saltet!!

Drikker du nok vann?? DET gjorde ikke jeg og det har mye å si!!

Syns nå du har vært flink med å gå ned 4.5 kg på 24 dager.. Det er faktisk 9 pakker smør det..

Håper jeg har vært til noe hjelp..

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 17:13   #3
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Men jeg har sluttet på p-sprøyten og bruker nå ingen form for hormontilskudd/prevensjon. Når jeg gikk på p-sprøyten hadde jeg bare noen småblødeninger en sjelden gang, så i praksis har jeg ikke hatt mensen på 7 år .

Siste p-sprøyte ble tatt i mai, og jeg har ennå ikke fått mensen. Men som tidligere nevnt har jeg nå hatt en form for "halv-mensen" i 2-3 uker . Kan det være at kroppen forsøker å finne en syklus etter 7 år på p-sprøyte???

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 17:26   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Oj, så mange år på p-sprøyte høres skummelt ut. Eller, sprøyta i det hele tatt er skummel, synes jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 17:52   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Gikk på p-sprøyte i 5 år. Kutta den ut for et år siden og fikk for et halvår siden kobberspiral. Jeg opplevde å gå OPP i vekt med p-sprøyta. Og jeg blødde stadig vekk med den etter at jeg begynte på ketolyse. Jeg har forklart det med at kroppen i ketose streber etter den rette "hormoninnstillinga" i kroppen og på den måten "overkjører" hormonene i p-sprøyta. Derfor småblødning da kroppen insisterer på å ha mens. ETTER at jeg begynte med kobberspiral er mensen blitt meeeget stabil. Den første onsdagen i hver måned og varer i nøyaktig to dager. OG vekta begynte å gå nedover da jeg fikk spiral istedet for p-sprøyta.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:03   #6
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Prøver igjen.... Jeg begynte på ketolyse ETTER at jeg hadde sluttet med p-sprøyten. Det er nå 5 måneder siden jeg tok siste sprøyte. Og jeg begynte på ketolyse for 24 dager siden. Dvs. at småblødningene har kommet ETTER ketolysestart, og har vart i ca. 20 dager. Regner med at det tar en stund før syklusen kommer igang igjen etter et så langt opphold (7 år). Det jeg er ute etter, er om det er normalt at vekten blir påvirket av dette siden jeg har gått ned såpass lite i denne perioden. Før småblødningene kom gikk jeg som tidligere nevnt ned litt over 3 kg på 3 dager. Da småblødninene startet gikk jeg opp og har etter det har jeg gått ned max 1,5 kg.

Lurer også på om det er noen som har en formening om hvor lang tid det vil ta før kroppen reagerer normalt på kuren.

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:32   #7
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Men har du gått ned 4,5 kg på 24 dager?
Det vil nok ta litt tid å få i gang syklusen din etter p-sprøyten. Fordi hormonene kan henge igjen. Mange opplever jo også det når de slutter med p-piller og andre hormonting.

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:46   #8
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Men har du gått ned 4,5 kg på 24 dager?

Ja, jeg har gått ned 4,5 kg på 24 dager.

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:24   #9
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Men da responderer jo kroppen din på kuren.. Mens-syklus i fohold til ketolyse finnes det flere tråder på her inne, vet jeg.. Flere som har opplevd forandringer for så at den stabiliserer seg.
Vanskelig å si om det er småblødningene som forårsaker et mindre vekttap samt en oppgang.. Men hvis du er i ketolyse vil du gå ned igjen!!

Jeg gikk mest ned den første uka (3 kg).. så ned ca 1 kg i uka/ et par uker uten noe nedgang..

Regner du karbohydratene nøye??

Håper jeg traff litt mer på svar nå da..

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:29   #10
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Nei, det ville vel være å lyge å si at jeg teller dem nøye... Men har vært i ketose siden jeg startet, ihvertfall i følge stix'n. Var ute med jobben i går, og da spiste jeg faktisk cæsarsalat med hvitløksdressing, krutonger og to små "brødskiver". Sjekket stix'n seint på kvelden, og da var den helt lys lilla. I dag da jeg sjekket var den en nyanse mørkere. Tenker da at jeg ikke falt ut av ketosen *optimistisk* Vet jeg ikke burde spist, men gjort er gjort - og spist er spist

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 21:37   #11
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Og nå har jeg for f... gått opp et kilo!?!?!

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 07:06   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: P-sprøyte og vektnedgang

Hei
Husk ditt sinne tl neste gang fristelser dukker opp. Husk på hvordan du følte etterpå du hadde spist det forbudte, da er det plutselig lettere å avstå fra karbohydratene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rare ting som hindrer vektnedgang Nicpins Lavkarbo generelt 18 09-03-08 21:21
Rart at nøtter kan hindre vektnedgang. Zoë Lavkarbo generelt 14 26-08-07 00:49
Vektnedgang etter full bukplastikk? Borealis Generell diskusjon 1 31-07-07 22:02
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40
Ustabil vektnedgang..? Feline Spørsmål og svar 2 02-03-06 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no