Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-10, 18:16   #1
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Jeg lurer på en ting. Kan man bruke et hvilket som helst kosttilskudd, eller er det noe spesielt med de man kjøper fra ketolyse.no?

Er det noe i kosttilskuddene som kan influere på ketosen? Hjelpestoffer? Hvetestivelse?

Hvilke kosttilskudd tar dere og i hvilken dose?

Hvilke er det som helst ikke skal tas sammen?

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 19:57   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Hei,
De tablettene man får kjøpt på ketolyse.no er spesialdesignet for ketolysekuren iflg de andre her inne så blir de billigere enn om man skulle sette sammen det samme selv kjøpt på apotek/helsekost.
Foreløpig har jeg kun brukt multivitamin og kalsium/magnesium/sink fra det engelske firmaet Holland and Barrett.
Mange opplever leggkramper om natten og tar derfor magnesium før leggetid.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 00:28   #3
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Takk for svar arnakristin.

Er det noen som kan svare på spørsmålene mine? Jeg lurer spesielt på om det kan være noe skjult i vitaminpiller som kan influere på ketosen, eller om jeg trygt kan ta helt vanlige, kjente merker fra helsekosten.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 23:02   #4
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Dytter litt på denne. Er det virkelig ingen på forumet som kan hjelpe meg med dette spørsmålet?

Jeg leste på noen av vitaminglassene jeg har stående. Det står nevnt både rispulver og havrepulver som tilsetningsstoffer. Påvirker dette ketosen min eller kan jeg ta slike tilskudd? Er dette karbohydrater, og i så fall; er vitaminpillene fra ketolyse.no helt fri for karbohydrater???

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 01:13   #5
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
De tablettene man får kjøpt på ketolyse.no er spesialdesignet for ketolysekuren iflg de andre her inne så blir de billigere enn om man skulle sette sammen det samme selv kjøpt på apotek/helsekost.

Det går an å få kjøpt selen/sink tablettene og Magnesium tablettene på helsekostbutikker/apotek også ( Bio-selen+Zink, Bio-magnesium), de virker å være identiske med dem fra ketolyse.no(inneholder i allefall samme vitaminer/mineraler og samme styrke på disse). Tror det er noelunde samme pris også.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 08:02   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Vitaminer/mineraler - samme hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Jeg lurer på en ting. Kan man bruke et hvilket som helst kosttilskudd, eller er det noe spesielt med de man kjøper fra ketolyse.no?

Er det noe i kosttilskuddene som kan influere på ketosen? Hjelpestoffer? Hvetestivelse?

Hvilke kosttilskudd tar dere og i hvilken dose?

Hvilke er det som helst ikke skal tas sammen?

Jeg har ofte brukt mulittabletten fra Spektra (helekosten), eller de fra Green Earth; en tabeltt for vitaminer og en annen for mineraler.
Green Earth er prelongerte, dvs. at de posjonerer ut sitt innhold i løpet av dagen.

Synes du skal se opp for blant annet sukker i kosttilskudd, spør etter noe uten sukker når du kjøper.
Er dette ikke mulig å finne ut av, la være å kjøpe aktuelt produkt.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut med vitaminer og mineraler themonk Kosttilskudd 29 15-05-12 14:19
Vitaminer og mineraler saxpia Ketolysekuren 9 18-05-09 19:30
Pappadums (hvilket merke) Enrica Lavkarbo generelt 10 17-02-09 21:23
Vitaminer og mineraler Moccachita Ketolysekuren 13 02-10-08 11:37
kan man ta for mye vitaminer og mineraler??? nomma Kosttilskudd 1 29-05-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no