Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er så svimmel!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-08, 11:24   #1
lily
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 11
lily er ny på veien

Jeg er så svimmel!

Har spist lavkarbo i to uker og gått ned to kilo- hurra! Tester litt ut hvordan jeg skal spise, ingen bestemt filosofi ennå. Tror ikke jeg er i ketose, spiser nok mer a la Fedon. Men holder meg helt unna brød, pasta, ris, poteter og det meste av frukt.
Og her er problemet: jeg er så svimmel.. Noen som har erfart noe lignende?

lily er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 11:30   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så svimmel!

hva spiser du av karber?

kan hende du trenger mer karber i starten

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 21:55   #3
lily
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 11
lily er ny på veien

Sv: Jeg er så svimmel!

Jeg spiser en frukt innimellom (kanskje tre i uka), og litt bær hver dag, hvis dette teller som noe karber? Ellers kommer vel det meste av karbohydrater fra grønnsaker, som jeg spiser til middag og lunsj. Og innimellom har jeg spist litt syltetøy med vanlig sukker i, men bare en halv teskje i mangel på noe annet..
Ellers går det proteiner i form av egg, fløte, cottage cheese, rømme, smør, olje, fet ost, rent kjøtt og fisk, noe belgfrukter og nøtter.

lily er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:05   #4
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så svimmel!

Hei.

har det akkurat likedan.skulle faktisk skrive ett innlegg om det i kveld. jeg har holdt på i ei uke nå. prøver og holde meg til under 25 g karber om dagen. tar du kosttilskudd, det trur jeg er lurt. er litt slapp og jeg, men trur det går over etterhvert. håper ihvertfall det.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:07   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så svimmel!

Det gikk ihvertfall fort over for meg

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:35   #6
lily
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 11
lily er ny på veien

Sv: Jeg er så svimmel!

Jeg tar omega 3 og multivitamin, men er ikke så flink til å huske det hver dag. Tror jeg skal prøve å spise en Fiberrik til frokost i noen dager, kanskje det blir bedre da. Men samtidig er jo det litt kjedelig når jeg egentlig ikke har lyst å spise slike karber...
Det kan jo fortsatt går over av seg selv, men akkurat nå er det litt ekkelt. Er til og med svimmel når jeg sitter stille, og føler meg surrete...
Det er ihvertfall litt godt å høre at det er flere som er plaget av dette- selvom jeg ikke unner noen å ha det sånn

lily er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:42   #7
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så svimmel!

ekkelt dette ja. vist det fortsetter slik så må jeg bare droppe det dietten altså...ett tungt løft på jobb og jeg går i bakken, istedet for pasientene. men skal prøve til over helga. har arbeidshelg da. har ikke vært på jobb siden jeg begynte så er litt spent.

lykke til.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 20:37   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så svimmel!

Prøv å ta kosttilskudd med krom, det hjelper til med å holde blodsukkeret stabilt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 20:44   #9
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Jeg er så svimmel!

Men spiser dere NOK da? Dere skal ikke være sultne, men heller ikke proppings.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 22:52   #10
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så svimmel!

En kan fort føle seg svimmel i løpet av startfasen (de to første ukene). Jfr ketolysekuren så bør du få i deg mineraler bl.a. gjennom drikke - for eksempel farris! Og at du drikker mye!

Svimmelheten vil etter hvert bli borte!

Jeg lurte faktisk på akkurat det samme da jeg begynte for første gang i februar. Nå har jeg begynt på nytt (er på dag 6) - og har fått boka til ketolysekuren + magnesiumtabletter, krom-kaliumtabletter og selen-sinktabletter. Denne gangen har jeg ikke blitt så lett svimmel.

Lykke til!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:58   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så svimmel!

var også svimmel og ubvel istarten...kroppen protesterer på karbokutten...og endringen til å brenne fett isteden.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 01:10   #12
linemor
Nytt Medlem
 
linemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 38
Innlegg: 7
linemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så svimmel!

Er vel litt bivirkniner i starten, men det går vel bort, eller...??
Jeg har holdt på siden mandag.. For meg er det ikke svimmelhet, men magen som er problemet... Magen min er ikke fornøyd med dette kostholdet, og har blitt løs..
Er det også en ting som forsvinner når kroppen har vendt seg til forandringene?

__________________
linemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 07:20   #13
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Jeg er så svimmel!

Hei!

Jeg var også litt løs/hadde skikkelig fart i magen i begynnelsen av kuren. Syntes dette var et pluss, da jeg alltid har hatt en tendens til å være ganske treg. Men dette endret seg - dessverre for min del. Går ikke alltid daglig på do, og det er heller ikke så mye som kommer om gangen..

Men føler meg allikevel ikke oppblåst som en strandet hval lenger, så da er det vel ikke noen grunn til å klage..

Hadde vel ligget langt unna syltetøy hvis jeg prøvde å spise lavkarbo. Du kan jo prøve Heistad sitt sukkerfrie. Har ikke prøvd det selv, da jeg svært sjelden spiser syltetøy, men flere her inne har snakket varmt om det.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no