Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mindre kalorier?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 19:52   #51
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Tusen takk!!!
Jeg håper ikke dette høres frekt ut...men jeg får liksom en litt sånn "37 kilo - er det noe å være så stolt over da" - følelse når jeg leser slike kommentarer. Jeg tror det kommer av at jeg egentlig ikke føler at jeg har slanket meg - vært på slankekur - men har kost meg og spist meg mett hele tiden. Det er liksom ikke så mye å være stolt av fordi det har i grunnen ikke kostet meg så mye....
Forstår dere tankegangen? Ikke misforstå - jeg blir UFATTELIG glad for alle komplimenter og mener INGENTING negativt med det jeg skrev her.....men det har liksom gått så lett.....iallefall de første 30 kiloene.....det har ikke vært en slik jobb og en slik tortur som jeg innbiller meg en lavkalori/fettfattig (tradisjonell) slankekur er....

Wow...!
Jeg skal ned 26, klarer jeg 20 skal jeg virkelig være overlykkelig, så er de siste 6 en ekstra bonus,å om jeg klarer det på den måten som du sier ovenfor, blir jeg overlykkelig, for meg er det stort at du har klart det, å jeg forstår på en måte hva du mener, siden jeg har tatt av de 4 første nå, uten å gjøre så mye mer enn å spise meg god å mett, såvidt begynt å trene nå, men jeg setter allikevel så ufattelig pris på det!!
Håper bare jeg er like flink som deg, og andre her inne å kommer meg videre lykke til videre!

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:53   #52
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Tenkte jeg ville legge ut en dagsmeny m noen bilder:

Frokost:
1 skive lavkarbobrød m meierismør og 1/2 box makrellfilet, te og vann
(Ja, jeg vet det er det samme hver dag - men når jeg får kick på noe så spiser jeg gjerne det samme hver dag i en måned....hi, hi)
Lunch:
1 liten salat og 1 egg, 1 skive Sylte (pålegg), vann og te - se bilde
Middag:
2 svinekoteletter med grønnsaker stekt i meierismør, vann og te
Kveldsmat:
Ikke kommet dit enda - men sikkert et egg m noe pålegg om jeg blir sulten...

Er dette for mye i forhold til det at jeg prøver å redusere på kaloriene ??
(prøver å spise mindre porsjoner)

Lunch:


Middag:

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:55   #53
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Wow...!
Jeg skal ned 26, klarer jeg 20 skal jeg virkelig være overlykkelig, så er de siste 6 en ekstra bonus,å om jeg klarer det på den måten som du sier ovenfor, blir jeg overlykkelig, for meg er det stort at du har klart det, å jeg forstår på en måte hva du mener, siden jeg har tatt av de 4 første nå, uten å gjøre så mye mer enn å spise meg god å mett, såvidt begynt å trene nå, men jeg setter allikevel så ufattelig pris på det!!
Håper bare jeg er like flink som deg, og andre her inne å kommer meg videre lykke til videre!

Tusen takk!!! Og "lykke til" til deg også!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:57   #54
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

"Tellekalorierdiett" er effektivt, men det er veldig lett å legge på seg igjen når man avslutter dietten. Bare et lite OBS!
.

Nemlig! Er livredd for å spise for lite for da blir jo skuffelsen ekstra stor når jeg legger på meg igjen!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 20:44   #55
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Nemlig! Er livredd for å spise for lite for da blir jo skuffelsen ekstra stor når jeg legger på meg igjen!


Det gjelder bare å passe vekta og ikke storspise rett etter du avslutter kuren. Det tar vanligvis litt tid før man evt. går opp igjen, så hvis du holder et øye med hva du spiser en stund etter at du har nådd målet går det nok bra. Min jojo-effekt skyldtes at jeg sliter med søtkicks og tillot meg selv å fråtse... Ikke bra!



.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:28   #56
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

I dag har jeg vært flink med kaloriene og karbene!

frokost: smoothie av 100 gram bringebær, 0.5 dl fløte, 70 gram CC cirka, 3 egg, 1 ss olje 600 kcal, 6 karber
lunsj: grilla kylling 109 kcal per 100 gram og null karber. cirka 100 gram kjøtt kanskje.
middag: tomatsuppe og 2 egg. posesuppe fra coop med 1 karb per porsjon laget med melk. lagde med fløte isteden. 25 kcal per dl men ble nok mer pga fløten da. Usikker på hvor mye det ble til slutt.

Her er test av suppa: http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle626099.ece

Tror jeg har greid å holde meg under 1500 kcal i dag hvertfall

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:32   #57
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

frokost: smoothie av 100 gram bringebær,


Smoothie??? Er smoothie lov??? Jeg trodde frukt og bær var svartelistet pga sukkeret, jeg... *Løpe ut og kjøpe bringebær*


.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:35   #58
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mindre kalorier?

Frukt er ikke lov, men bær er det. Bringebær er det med minst hk, etter hva jeg har forstått Bringebær, kanel, litt søtning og fløte over gjør susen

  Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:52   #59
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

jepp. bringebær er lov i små mengder. blir kanskje 100 gram annahver dag.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:53   #60
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Frukt er ikke lov, men bær er det. Bringebær er det med minst hk, etter hva jeg har forstått Bringebær, kanel, litt søtning og fløte over gjør susen


Mmmmm... Takk takk.


.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 23:18   #61
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvordan betegner man egentlig mye kalorier og lite kalorier? Er 100 kalorier pr 100 gr matvare mye eller lite kalorier? Jeg har aldri talt en kalori i mitt liv så jeg aner ikke hvilke matvarer som har mye og lite.....

Man må jo veie opp hvor mett man blir av en matvare og hvor mye kcal den har i så fall. So what om bacon har 339 kcal per 100g. De hundre grammene metter godt og lenge!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:00   #62
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kjenner jeg mønsteret mitt riktig er det opp igjen det halve kiloet sikkert den dag i morgen .....

Den setningen biter jeg i meg for i dag viste vekta ytterligere 300 gr ned! Juhu!
Da må jeg innrømme at jeg faktisk har et aldri så lite håp om å få se 69 tallet en eller annen gang i nær fremtid.......70,1 i dag.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:48   #63
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Tredje dagen på rad med nedgang og da SKRIKER JEG BARE:

69,9!!!!!

Er så glad at jeg holder på å dette av stolen .... dette har jeg venta på så lenge!!!! Nå er jeg på riktig side av det dumme, teite, langvarige, tunge 70-tallet.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:16   #64
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

Gratulerer =)

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:26   #65
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Mindre kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Tredje dagen på rad med nedgang og da SKRIKER JEG BARE:

69,9!!!!!


Er så glad at jeg holder på å dette av stolen .... dette har jeg venta på så lenge!!!! Nå er jeg på riktig side av det dumme, teite, langvarige, tunge 70-tallet.......

Grattis! Ja, 70 suger skikkelig!



.

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:12   #66
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mindre kalorier?

gratulerer!!!!! for en fantastisk følelse

selv har jeg gått litt ned igjen etter jeg var ferdig med mensen og ble mer bevisst på karbene og kaloriene.

I går prøvde jeg ostelasagne, spiste klokka 17.30 og var stappmett resten av kvelden. Ble ikke noe annet enn kokt brokkoli til, burde jo spist salat, men det får jeg ta i morgen eller søndag. Var hvertfall godt!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:59   #67
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mindre kalorier?

Ja, ja - da var det litt opp igjen på vekta - 400 gr. Men siden jeg vet at jeg ikke legger på meg 400 gr fett i løpet av natta vet jeg jo at det er vann.....og det forsvinner igjen etterhvert....
Kan imidlertid ta en ukes tid da vi skal i bursdag i dag. Der blir det servert VERDENS BESTE OSTEKAKE - som jeg verken kan eller vil motså....Det blir min første utskeielse siden jul og jeg har bestemt meg for at jeg skal NYTE denne dagen og bare kose meg med god mat og godt selskap! Kjenner det gjør litt vondt å tenke på at jeg skal spise noe jeg ikke bør - men denne kaka klarer jeg bare ikke å motstå... :-)
Dessuten består den for det meste av kremost og rømme så.....

I morgen (mandag) er det tilbake til opplegget mitt....Kjenner det er mye lettere å være strikt i ukedagene når jeg går på jobb. Der har jeg ikke IFA eller sukkerfri sjokolade som frister meg.... :-) Er fæl til å småspise har jeg innsett....

Februar blir forresten en litt vanskelig måned med flere selskap, bl. a et 60-årsdag...
Men, men .....vi får ta det så det kommer....
Jeg er så flink i hverdagen at jeg tar utskeielsene med godt humør...og det er jo hverdager det er mest av.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
33 kg mindre kozpia84 Mer enn 30 kg overvekt 34 26-04-09 17:25
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no