Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål til Torkil

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-05, 17:00   #1
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel
Question

Spørsmål til Torkil

Tenkte kanskje at det kunne vært greit med en tråd med spørsmål direkte til Torkil.
Ting vi lurer på angåpende kuren og eventuelle råd under veis til et lettere liv!!!

Jeg har nå holdt på i 5 eller 6 uker?? har gått ned kun 6 kilo. Er i ketose hele tiden men sist uke gikk jeg opp 300 gram istedet for ned. Var sikker på at så lenge jeg var i Ketose at vekta gikk ned. Har trent godt i lengre tid. Stort sett spinning og styrke.dvs: 3-4 treninger i uka. Er veldig sjelden sulten, spiser stort sett 3 måltider om dagen. mye mer opplagt nå enn jeg husker jeg har vært. Flotte greier. Jeg skal ned minst 10 kg til, men kan godt gå ned 20 - 25.. Men er redd for å sette meg for stort mål.. Drikker lite iløpet av døgnet, max en liter vann og to 3 glass med Pepsi max... sånn cirka..
Spiser jeg for få måltider??
Drikker jeg for lite??
Trener jeg nok iløpet av uka??(er rolig ellers)
Kan jeg føle meg trygg på at jeg fortsetter å gå ned i vekt hvis jeg fortsetter å være i ketose??
Har ikke kjøpt vitaminer og mineraler for jeg har litt dårlig råd.Er det et must å ha det??
Orker ikke å mislykkes enda en gang..
Håper på svar fra deg Torkil.

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 17:23   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Er det lov for andre å svare? I tilfelle Torkil ikke slenger innom på en stund?


Spiser jeg for få måltider?? Jeg ville ha økt på til fire måltider. Da får du fordelt proteinene på flere måltider og det vil hjelpe på forbrenning.
Drikker jeg for lite??En liter vann? En huskeregel jeg har hørt er at drikker du koffeinholdig drikke skal du drikke tilsvarende mengde vann for å kompensere for væsketapet. Drikker du et stort glass vann før hvert måltid i tillegg til den literen du allerede drikker vil nok kroppen din føles mye bedre. Jeg vet med meg selv at jeg går ned mest når jeg er flink med vann.
Trener jeg nok iløpet av uka??(er rolig ellers) Ja.
Kan jeg føle meg trygg på at jeg fortsetter å gå ned i vekt hvis jeg fortsetter å være i ketose??Her overlater jeg ordet til Torkil...
Har ikke kjøpt vitaminer og mineraler for jeg har litt dårlig råd.Er det et must å ha det?? JA! Det er den beste måten å sikre seg at kroppen får tilført de næringsstoffene den trenger.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 17:40   #3
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Takk skal du ha Albertine.. Jeg får vel ta meg sammen når det gjelder drikke og antall måltider om dagen.. Vitaminene og mineralene får jeg kjøpe når jeg får råd... Takk igjen..

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 21:12   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Takk skal du ha Albertine.. Jeg får vel ta meg sammen når det gjelder drikke og antall måltider om dagen.. Vitaminene og mineralene får jeg kjøpe når jeg får råd... Takk igjen..

Hei Det er lite å tilføye. hvorfor noen på ketolysekuren går ned 25 kilo på 6 uker og andre 5 kilo har mange årsaker. i snitt er 1-2 kilo pr uke helt som forventet ( etter et initialt strot dropp , som delvis skyldes tap av væske og salter)
Kvinner går generellt mer ned enn menn på grunn av relativt mindre muskelmasse.
Du har vel søthunger og trenger kosttilskudd, jeg anbefaler gjærbundet krom, som reduserer søthungeren og ifølge mange undersøkelser reduserer insulinresistensen, og dermed øker fettforbrenningen. Selen vil supplementere tilskuddet. Er det dårlig råd, ville jeg satse på krom i første rekke.
Vann øker forbrenningen Les min bok om dette, eller tro meg og drikk 1/2 liter 2-3 ganger mellom måltidene. Det er billigt i tillegg.

Når det gjelder svar på Lavkarbo, skal jeg pårøv å delta så langt tiden tillater det. Jeg jobber 4 dager i uken som fastlege, 1 dag som bedriftslege og 1/2 dag som tilsynslege. Allt som har med ketolyse å gjøre foregår på fritiden.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 22:19   #5
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Når det gjelder svar på Lavkarbo, skal jeg pårøv å delta så langt tiden tillater det. Jeg jobber 4 dager i uken som fastlege, 1 dag som bedriftslege og 1/2 dag som tilsynslege. Allt som har med ketolyse å gjøre foregår på fritiden.

Jeg vil bare si tusen takk for at du i det hele tatt stikker innom av og til! Det er fint å vite at du tar deg tid til det!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 00:00   #6
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Jeg signerer LilNoor over her Det betyr mye at du viser interesse og forståelse. Takk til deg Torkil

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 09:06   #7
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

ja det er helt beundringsverdig Torikil at du tar deg tid til OSS her inne...kjempe bra gjort altså,,,veldig takknemlig og glad for det


__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 09:23   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Når det gjelder svar på Lavkarbo, skal jeg pårøv å delta så langt tiden tillater det. Jeg jobber 4 dager i uken som fastlege, 1 dag som bedriftslege og 1/2 dag som tilsynslege. Allt som har med ketolyse å gjøre foregår på fritiden.

Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg vil si jeg synes det er flott at du tar deg tid her inne,vet det har vært forsøk på å få Lindberg inn her(lenge siden) men det er vel ingen som har tid der,og det er jo lite penger å tjene på en fritidssyssel. Du er den første norske proffen (så vidt meg bekjent)
som ser av litt tid til oss

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 11:26   #9
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt
Smile

Hei Nirren.

Du har jo fått mange flotte svar her, men det undrer meg at ingen kommenterer at du drikker 2-3 glass med pepsi max?? Er det ikke masse sukker i det - høy GI??

Jeg drikker aldri cola eller noe liknende, så jeg vet ikke helt med pepsi max. Noe sir meg bare at de vel ikke helt passer i en ketolysekur.

Eva

Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 11:33   #10
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Pepsi Max inneholder 0 g karbohydrater per 100 gram og fører derfor ikke til økte
blodsukkerverdier. Du kan helt trygt drikke denne. Jeg drikker light-brus-produkter hver
eneste dag, men du må ikke nøye deg med at det står light, du må lese bak at det er 0
gram karbohydrat. Står det 1 g er det 1 for mye!

Det du heller skal være litt obs på (som ikke berører meg i det hele tatt) er at de er
søtet med "falske" søtninsstoffer.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 11:36   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Pepsi max er jo lett brus.. alltså inten skukker.. Torkil sier jo at det er lovlig å drikke det på hjemmesiden til ketolyse kuren. Atkins anbefaler ikke å drikke lett brus, men det er fordi noen ikke tåler søtningstoffet så bra.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 11:47   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ja ,men jeg synes allikevel en bør begrense inntaket av pepsi max eller cola light om du vil,for en kan lett få allergiske reaksjoner av for mye. Jeg ble grådig syk av å drikke for mye lettbrus for 20 år siden,og måtte på kortisonsprøyte og Atarax,som er en meget sterk allergimedisin og blir bare brukt når en er virkelig ille. Jeg trodde jeg skulle dø av den elveblesten jeg fikk da.
Vet ikke helt om de bruker samme tilsetningsstoffer nå som da. Men uansett,bør en begrense inntaket.
Holder meg stort sett unna alt sånt jeg. Og Cola har jeg ikke drukket på 2 år

Må bare få presisere at jeg heller ikke har brukt allergimedisin eller blodtrykksmedisin de siste to åra

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 19:27   #13
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Hei Det er lite å tilføye. hvorfor noen på ketolysekuren går ned 25 kilo på 6 uker og andre 5 kilo har mange årsaker. i snitt er 1-2 kilo pr uke helt som forventet ( etter et initialt strot dropp , som delvis skyldes tap av væske og salter)
Kvinner går generellt mer ned enn menn på grunn av relativt mindre muskelmasse.
Du har vel søthunger og trenger kosttilskudd, jeg anbefaler gjærbundet krom, som reduserer søthungeren og ifølge mange undersøkelser reduserer insulinresistensen, og dermed øker fettforbrenningen. Selen vil supplementere tilskuddet. Er det dårlig råd, ville jeg satse på krom i første rekke.
Vann øker forbrenningen Les min bok om dette, eller tro meg og drikk 1/2 liter 2-3 ganger mellom måltidene. Det er billigt i tillegg.

Når det gjelder svar på Lavkarbo, skal jeg pårøv å delta så langt tiden tillater det. Jeg jobber 4 dager i uken som fastlege, 1 dag som bedriftslege og 1/2 dag som tilsynslege. Allt som har med ketolyse å gjøre foregår på fritiden.

Vennlig Hilsen
Torkil

TORKIL:Tusen takk for at du tar deg tid til å svare oss. Du gjør jo som du selv vil om du vil svare oss... Men vi er utrolig glad for det. Det er i tillegg til deg utrolig mange her inn som kan mye. Tusen takk til dere også.

Jeg har egentlig ikke hatt så stor søthunger. Og hvis jeg nå får det ... ja da tar jeg et glass med Pepsi max.... Syns det hjelper meg. Går jeg da mot strømmen???? He he.. Så lenge det funker for meg så...

Jeg syns det har skjedd utrolig mye positivt etter jeg begynte på kuren. Masse energi...ingen romling i magen....bedre humør... selvfølgelig krympet i størrelse...Trener masse 3- 4 ganger i uka....Happy me!!
Lover jeg skal ta meg sammen når det gjelder vann og så får jeg vel prioritere mineraler og vitaminer... Vet det blir litt mindre trening den kommende tiden, men litt må jeg vel få til... Igjen:TUSEN TAKK TIL ALLE DERE SOM HAR SVART MEG..

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no