Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Overvektige barn spiser sunnest"

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-10, 11:40   #1
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

"Overvektige barn spiser sunnest"

Noen som fikk med seg denne i går? ABC nyheter på nett.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...spiser-sunnest

Forsker Anne Lise Brantsæther ved Folkehelseinstituttet (igjen...) har nå fått uante mengder forskningsmidler, og funnet ut at overvektige barn spiser "sunnest". De overvektige barna i undersøkelsen spiser nemlig grovt brød, frukt, poteter, drikker juice, OG (ikke å forglemme) spiser også såkalt "energireduserte" matvarer, altså light-produkter som lettmargarin, skummet melk og lett-youghurt.

Den foreløpige konklusjonen som presenteres er at barna i kontrollgruppen som spiste "usunt" og likevel var normalvektige...rørte seg mer.

Javel. Mor lille ER en stein.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:37   #2
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Overvektige barn spiser sunnest"

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Noen som fikk med seg denne i går? ABC nyheter på nett.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...spiser-sunnest

Forsker Anne Lise Brantsæther ved Folkehelseinstituttet (igjen...) har nå fått uante mengder forskningsmidler, og funnet ut at overvektige barn spiser "sunnest". De overvektige barna i undersøkelsen spiser nemlig grovt brød, frukt, poteter, drikker juice, OG (ikke å forglemme) spiser også såkalt "energireduserte" matvarer, altså light-produkter som lettmargarin, skummet melk og lett-youghurt.

Den foreløpige konklusjonen som presenteres er at barna i kontrollgruppen som spiste "usunt" og likevel var normalvektige...rørte seg mer.

Javel. Mor lille ER en stein.

Kan det være fordi dei med "usundt" kosthold fikk i seg meir engergi, som gjorde til at dei hadde meir energi til bevegelse? *tankefull*

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 20:18   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: "Overvektige barn spiser sunnest"

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Kan det være fordi dei med "usundt" kosthold fikk i seg meir engergi, som gjorde til at dei hadde meir energi til bevegelse? *tankefull*

Fare for det ja. De stakkars ungene som spiste bare "sunn" karbo hadde vel ikke energi til å røre seg en meter...

Det bare irriterer meg grenselaust at slike undersøkelser alltid konkluderer med at Mor lille er en stein, og ingen av "forskerne" klarer å tenke så langt at de må endre parametrene for forskninga si når svarene ikke stemmer med hypotesene...?! Kan det være SÅ vanskelig da?

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 20:33   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Overvektige barn spiser sunnest"

*nikker*

La de også merke til kommentaren som anklaga foreldra til desse borna for å lyge om kva ungane åt? For det gjer jo feite vaksne. Det går nemlig ikkje an å ete "sunt" og bli overvektig.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:08   #5
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Overvektige barn spiser sunnest"

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

*nikker*

La de også merke til kommentaren som anklaga foreldra til desse borna for å lyge om kva ungane åt? For det gjer jo feite vaksne. Det går nemlig ikkje an å ete "sunt" og bli overvektig.

Er det mulig!? Gjekk visst glipp av den
Men for all del, ingen av desse forskarane tørr å gå imot det oppleste og vedtatte "sunne" kostholdet som norsk helsevesen har bestemt seg for.

Ein ser jo kor mykje Linberg, Hexeberg osv får gjennomgå fordi dei tørr tenke i andre retninger, og legge opp "moderne alternative"-kosthold (les steinalderkost).

Og feite vaksne lyg ikkje om kva dei et! Me et faktisk så lite og så sundt som me sier. Det er jo difør me ser ut slik me gjer....

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 22:07   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: "Overvektige barn spiser sunnest"

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

La de også merke til kommentaren som anklaga foreldra til desse borna for å lyge om kva ungane åt? For det gjer jo feite vaksne. Det går nemlig ikkje an å ete "sunt" og bli overvektig.

Mhm. Fikk med meg den ja.

Ja det er klart at forskningsobjektene lyver! Jaaaadaaaa! Feite folk er så upålitelige så. Det er klart de lyver om hva de spiser, ellers hadde de vel ikke blitt så feite?

Kjenner jeg blir sånn her nå: !!! Når svaret ikke passer inn i hypotesen så må sannheten være at forskningsobjektene lyver...? HALLO???!!!

Ergo er Mor lille en stein. Igjen.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere som spiser "ekstremt" lavkarbo Iselilja Oppskrifter 19 25-04-11 18:37
"Spiser du for lite karbo får du ikke drømmekroppen" Hillelille Lavkarbo generelt 16 31-07-09 09:31
Er det noen som vil låne meg boka "Barn i Balanse"? Celine Barns kosthold 3 30-07-09 16:01
Spørreundersøkelse for "overvektige" arvid g Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 20 07-05-09 14:16
Hvordan kombinere dere barn og "kurene"? cozymum Optimal Ernæring 4 16-03-07 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no