Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 01:34   #1
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Har det noe å si hva for bygning du har, hvis midjemålet er over 80(regner med at det skal være 80%) og hoften din er 107? jeg har selv 110 midjemål nå- hadde 115cm/122cm tidligere, overlivet har økt med 20 siden jeg var 15, jeg har nå like stort mål som typen min på magen(han var 140 er nå 120), men den burde vært mindre tror eg(vi har omtrent samme hoftemål, jeg har 62 cm knemål) men jeg kan fortsatt se bulen det kan ikke han. Hvordan vet jeg når vekta mi ikke skal gå ned mer? mageflesk er det jeg har mest av(om jeg ser muskler er det bra da?), mye magemål har jeg hatt siden menstruasjonen kom(overspiste og trente mye da og). Kinky spørsmål, men verdt å svare på om noen har lyst. Jeg er særs opptatt av at man skal stoppe når det er sunt å stoppe.

__________________





Sist redigert av avuna : 12-07-11 kl 01:40.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 02:12   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Stoppe? Jeg tenker det er lurt å finne et kosthold du kan leve med resten av livet ellers går du bare opp igjen. Så lenge du spiser det du trenger vil du ikke bli farlig undervektig. Kroppen stopper å gå ned i vekt av seg selv om du ikke sulter deg. Ingen andre kan svare på hva som er for mange cm. I forhold til hva,liksom? Hva som er innenfor en sunn ramme? Kan du ikke se i speilet hva som ser normalt ut bare? Om du vil at magemusklene skal vises eller ikke er bare opp til deg å avgjøre. Det er en smakssak. Men du må ha muskler der for at de skal synes,da. Jeg trener ikke magemuskler og de synes ikke selv om jeg er tynn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 04:55   #3
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Ah bryr meg ikke om åssen jeg ser ut, bare om fremgang i idrett(akkurat nå er jeg for tung, og det blir vanskelig å komme seg opp lia i forhold til personer som ikke er tungvektere(jeg kan gå med høyere puls og raskere fart uten pes på flata, men det blir veldig tungt å løfte 30 % overvekt), vil alt stoppe av seg selv om jeg spiser det jeg bør spise, og trener det jeg bør trene? Hva er optimalt for en toppidrettsutøvers vekt og kropp? skiløper etc..? Jeg sliter med å vente på å komme meg til topps på fjellene i god stil uten pes. Elsker fjellet, men jeg liker ikke at jeg er bak alle andre. Jeg må jo bli i god form(kroppslig også) for å gjøre alt jeg vil. Jeg har såvidt komt meg i form til å hele tatt puste når jeg trener(for høy puls tidligere). Så det er det jeg mener med at åssen kroppen skal se ut. Men jeg kan faktisk ikke løpe mer enn et par 100m. (løfte beina tar for mye krefter). Jeg regner med at vi alle vil ha vektreduksjon her, det er greit å kunne gjøre det du har lyst til Kan være jeg har funnet en måte å få sykt med muskler raskt(motbakkeløp med overvekt) det blir som slanking med ketose bare at du ikke får til å gå ned, så da må jeg jo i ketose for å gå ned. Jeg kunne jo ikke gå ned før jeg gikk på denne kuren. Selvom jeg forbrant 5 cm på 2 måneder gikk jeg ikke ned et gram.

Ikke la dere skremme av postene mine, jeg er ekstremt pratesyk Men jeg tar opp ting som bør diskuteres med hvem som helst, ihvertfall de som slanker seg. Jeg håper det er litt mer motiverende enn andre ting jeg har tatt opp.

Hva er ditt mål?

__________________





Sist redigert av avuna : 12-07-11 kl 05:32.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:08   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Ikke la dere skremme av postene mine, jeg er ekstremt pratesyk Men jeg tar opp ting som bør diskuteres med hvem som helst, ihvertfall de som slanker seg. Jeg håper det er litt mer motiverende enn andre ting jeg har tatt opp.

Hva er ditt mål?

Tenker du da på hvorfor vi slanker oss og/eller spiser lavkarbo?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:16   #5
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Målet MITT er å kunne leve lengre, og følge mine barn i fysisk aktivitet i større grad enn jeg gjorde da jeg veide 125 kg...

Jeg ønsker å gå gallhøpiggen, kanskje besseggen, jeg ønsker å kunne sitte på ting uten å frykte at det skal knekke, jeg ønsker å ta opp igjen favorittsysslen min med ridning - jeg vil legge til rette for å kunne bli en gammel dame som har barna, og barnebarna rundt meg.
Jeg har ingen ønske om å dø ung av hjerte og karsykdommer - som man er mer disponert for ved overvekt.

Jeg vil kunne løpe maraton - det er det absolutte målet mitt - men det er langt frem.
Først står bryllup for tur, så er det røykeslutt - før jeg kan satse på mer løping. Kondis er nemlig viktig for mange av tingene jeg gjerne vil få til i livet mitt... og den er mangelvare når man røyker.

En annen ting som er viktig for MEG - er at jeg kan se meg i speilet, å være fornøyd med det jeg ser. Ikke se ett 125 kg tungt monster som flyter uttover i alle retninger.
Det er ikke meg - og det er ikke sånn jeg vil leve.

jeg har ingen formening om hvor mange cm jeg skal være her og der.. men jeg vet at jeg ikke stopper før jeg kommer inn i klær som er i passende størrelser, og som åpner verden for å kunne handle i hvilke butikk man VIL - og fortsatt se bra ut.

Jeg har heller ingen formening om hvilken vekt jeg skal ha.. men jeg har ingen mål om å veie 60 kg, jeg tror ikke det er meg det heller. Vi får se.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:05   #6
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Sjekk ut ut.no eller statkart.no og se om du finner turer i nærområdet så du kommer deg ut litt mens du går ned(se etter flate områder først, sånn jeg startet etter mye inaktivitet). Utrolig motiverende å se skog og fjell på vei ned. Hvis det er et problem, tren muskler ved å sykle/ro eller litt benstyrke du kan bruke staver om det blir tungt(jeg kunne knapt gå når jeg starta).
Enda bedre er trening i basseng for såre muskler. Det er ingenting som kan stoppe noen fra å få seg et bedre liv

Tenker du da på hvorfor vi slanker oss og/eller spiser lavkarbo? ja

__________________





Sist redigert av avuna : 12-07-11 kl 13:13.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:11   #7
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Sjekk ut ut.no eller statkart.no og se om du finner turer i nærområdet så du kommer deg ut litt mens du går ned(se etter flate områder først, sånn jeg startet etter mye inaktivitet). Utrolig motiverende å se skog og fjell på vei ned. Hvis det er et problem, tren muskler ved å sykle/ro eller litt benstyrke du kan bruke staver om det blir tungt(jeg kunne knapt gå når jeg starta).
Enda bedre er trening i basseng for såre muskler.

Til meg? Jeg har trent styrke i 1,5 år og jogger 5 km når jeg vil..og har utallige løyper å velge i Dog ikke uten å dø på meg, men det går bli kvitt røyken så endrer det seg raskt. Jeg har gått ned over 32 kg, så jeg er på god vei i mitt nye liv
Takk for tips dog

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:14   #8
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Sjekk ut ut.no eller statkart.no og se om du finner turer i nærområdet så du kommer deg ut litt mens du går ned(se etter flate områder først, sånn jeg startet etter mye inaktivitet). Unngå vonde bein med å gå i terrenget. Utrolig motiverende å se skog og fjell på vei ned. Hvis det er et problem, tren muskler ved å sykle/ro eller litt benstyrke du kan bruke staver om det blir tungt(jeg kunne knapt gå når jeg starta).
Enda bedre er trening i basseng for såre muskler. Det er ingenting som kan stoppe noen fra å få seg et bedre liv

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tenker du da på hvorfor vi slanker oss og/eller spiser lavkarbo?

ja

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:39   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Sjekk ut ut.no eller statkart.no og se om du finner turer i nærområdet så du kommer deg ut litt mens du går ned(se etter flate områder først, sånn jeg startet etter mye inaktivitet). Unngå vonde bein med å gå i terrenget. Utrolig motiverende å se skog og fjell på vei ned. Hvis det er et problem, tren muskler ved å sykle/ro eller litt benstyrke du kan bruke staver om det blir tungt(jeg kunne knapt gå når jeg starta).
Enda bedre er trening i basseng for såre muskler. Det er ingenting som kan stoppe noen fra å få seg et bedre liv

Har treningsforbud fra legen, hun mente tilogmed jeg skulle korte ned på de turene med hundene, så det er noen av oss som må vente litt med en del av det fysiske

Mitt mål med lavkarbo var å forsøke å snu vektoppgangen. Etter flere år uten å være aktiv i arbeidslivet pga sykdom, og en ustabli stoffskiftesykdom som gjorde meg svært mye sliten, trett samt mye smerter, måtte jeg forsøke noe nytt. Å legge om kosten kunne jeg orke og det gjorde jeg med stort hell

Kroppen er 20-25 kg lettere og kroppen stadig friskere!

Så, mitt mål er å bli frisk nok til å komme meg ut i arbeidslivet

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:57   #10
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?

Heldig med vektnedgang. Jeg går fortsatt ikke ned i vekt. Slutta med lavkarbo pga avisen, og folka i familien likte det ikke, samt at jeg orket ikke mer av det, men det ser ut til at kroppen ikke vil ned. Viktig å få trent ifall. Jeg håper jeg finner en treningsmetode og kosthold som funker til slutt. Synd at du ikke får trent da

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det normalt å gå OPP i vekt i begynnelsen? Tatum Spørsmål og svar 10 14-04-11 09:15
Midjemål? Khb Fysisk og mental helse 5 26-11-10 09:36
Fysisk aktivitet *Thilie* Ketolysekuren 3 01-10-10 14:01
Midjemål Nuppe Generell diskusjon 5 28-10-09 01:40
Er det normalt å gå OPP i vekt med ketolyse? lissy86 Spørsmål og svar 29 30-08-09 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no