Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-10, 18:52   #1176
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 28-07-10, 18:56   #1177
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da

Nei du, spis og kos deg i dag, vi må kose oss hver dag vi har!!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 28-07-10, 19:04   #1178
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Takk...skal tenke på deg når vi spiser...så kanskje du kjenner en smak

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 28-07-10, 19:16   #1179
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag har jeg spist kyllingfilet i biter, paprika, løk og aubergine i form med marokkansk "ras el hanout"-krydder! Fantastisk godt! Neste gang blir det med baba ghanoush i tillegg, men jeg hadde ikke alle ingrediensene i dag.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 28-07-10, 21:28   #1180
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekte chorizo-pølser med blomkålmos

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-07-10, 23:21   #1181
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

To koteletter med karri-CF-saus

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 30-07-10, 00:08   #1182
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

1 pølse med salat og bearnaise. Slo til med 1 karbonade med 1 egg på til kvelds!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-07-10, 02:50   #1183
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Hørtes godt ut
Denne kyllingbuljongen, skal den blandes med vann? og fetaosten du bruker er det den i grønn pakke?

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-07-10, 19:17   #1184
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Er så kjedelig i matveien pga at jeg er syk for tiden. Men varierte med vossakorv i dag da. Salat og dressing attåt. Godt i alle fall

Såg på squash i dag og tenker at etter helgen blir det lavkarbolasagne. Har også bestilt meg boken GI-0. Håper det er mange gode og spennende oppskrifter i den.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-07-10, 19:22   #1185
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lille Gubben ville ha lasagne i dag så det ble i hurten og sturten en Knorr-pakke fra skapet. Jeg hadde en halv squash i kjøleskapet så jeg tok squash i min halvpart. Var spiselig, men jeg må tilstå at min egen kjøttdeigform er tusen ganger bedre! Men jeg spiste bare en liten porsjon og hadde _masse_ salat til da - hjertesalat, rød og gul paprika, agurk, sukkererter og fetaost + et par ss av oljen fra fetaosten. Nam nam!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-07-10, 19:30   #1186
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Chicken nuggets med sukkerfri ketchup og majones dipp med agurk til. NAM

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 31-07-10, 23:56   #1187
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?

Jeg hadde en slags grønnsaksform... Brukte brokkoliblanding (brokkoli, blomkål og gulrot) tok det jeg trengte for å dekke bunnen på en ildfast form. Skar opp litt pølser og en karbonade med forsåvidt lite karber i. Helte over matfløte. Hadde sukkerfri ketchup på toppen, ost oppå der igjen, skar opp en tomat og hadde på osten, salt og pepper, og inn i ovnen til jeg anså det som ferdig. Var nydelig og skammelig enkelt

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 01-08-10, 00:01   #1188
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?

Hjemmelaget ja http://lenabeatrice.net/generelt/chicken-nuggets/ Disse er kjempegode De falt i alle fall i smak hos meg og mine middagsgjester som lever høykarbo

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 01-08-10, 02:26   #1189
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Takk, skal huske denne

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 01-08-10, 18:16   #1190
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gått mye i dette de siste dagene:

Omelett av 2 egg og fløte, toppet med ost, og nedlessa med tacokrydra (hjemmelaget krydder) kjøttdeig, CF og landlord salsa. Knallgodt!

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo
Gammel 01-08-10, 19:08   #1191
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lille Gubben ymtet om å gå ut og spise, men jeg gadd ikke. Man får søren meg ikke så god mat ute som det jeg hadde tenkt å lage til middag! Han skulle ha resten av lasagnen fra fredag og jeg spiste laks med rømmesurrede linser, blomkål-og-brokkolimos og salat til. En av mine store middagsfavoritter for tiden!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 01-08-10, 19:43   #1192
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

.
Hjemmelagde kjøttboller med fløtesaus og potetmoserstatning - godt!
.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 01-08-10, 23:00   #1193
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vært på Trancher og spist entrecote med asparges og grønne bønner, sopp, rødløk og en ordentlig god-feit bernaisesaus... Himmelsk er langt fra dekkende nok!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-08-10, 23:50   #1194
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Mamma hadde bursdag i dag, så da laget jeg kalkunfilet fylt med pestosmør, fersk mozzarella, fersk basilikum og surret i bacon (og ovnsstekte potetbåter med masse urter, hvitløk, salt og pepper til mamma og pappa :P )

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-08-10, 12:13   #1195
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Rester, og dvs. taco

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-08-10, 17:06   #1196
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacosalat

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 02-08-10, 17:34   #1197
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

spinatsuppe med egg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 02-08-10, 18:23   #1198
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Minstens chillisuppe

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-08-10, 19:19   #1199
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fiskesuppe

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 02-08-10, 20:02   #1200
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Minipizza! Brukte kavli sin med bacon i... kjøttdeig med tomatpure og litt fløte i, pluss krydder. Hadde litt lite ost så kjæresten fikk mest av det, så brukte jeg litt brie på mine Toppet med litt tomat og grønn paprika. NYDELIG! serverte med en liten grønn salat.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no