Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 21:29   #51
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg må ha gjort noe alvorlig galt, for mine kunne jeg brukt som murstein neste gang jeg skal bygge. De blei stein harde.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:36   #52
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg kjøpte en sånn pose karbolett på Coop mega.
Skuffelsen var stor. Bakverket har en meget spesiell lukt, og smakte sånn også.
Jeg begynte å brekkemeg når jeg spiste det, noe jeg gjerne lett gjør med sånn lavkarbo-bakst. Det er noe med konsistens og det hele altså...
Så 45 kr for denne posen med mel-kornblanding var virkelig bortkasta.

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:32   #53
Lise89
Juniormedlem
 
Lise89 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Volda
Alder: 34
Innlegg: 13
Lise89 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Helt enig, luktet så vondt i hele huset at jeg ble kvalm.. Og smaken var jo helt forferdelig =/ Gikk rett i søpla for å si det sånn;P

Lise89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:46   #54
Cassandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Cassandra er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Kjenner jeg er ganske fornøyd med å bo i tyskland hvor man får ferskt lavkarbobrød hos den lokale bakeren.

Cassandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:53   #55
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Cassandra, her.

Kjenner jeg er ganske fornøyd med å bo i tyskland hvor man får ferskt lavkarbobrød hos den lokale bakeren.

Ja, bare gni det inn du..........

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:04   #56
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Dette smakte etter mi meining mindre bra enn Møllerens. Det var ein ubestemmeleg smak i det... Har kjøpt inn Regal si blanding også, berre for å ha prøvd den, men har ikkje fått prøvd enno.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:04   #57
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Cassandra, her.

Kjenner jeg er ganske fornøyd med å bo i tyskland hvor man får ferskt lavkarbobrød hos den lokale bakeren.

Det får ein i Molde også...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:14   #58
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

I Sarpsborg også!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:19   #59
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Dette smakte etter mi meining mindre bra enn Møllerens. Det var ein ubestemmeleg smak i det... Har kjøpt inn Regal si blanding også, berre for å ha prøvd den, men har ikkje fått prøvd enno.

Hvor mange karbs har dette brødet? Var inne på regal for å sjekke, men der stod bare innholdet. Mye hvete så det er kanskje litt karber her.

Forresten så har jeg bakt idun sitt brød og jeg er fornøyd. Det er det brødet som er mest brød av de jeg har prøvd. eneste er at det er litt tørt. Men med masse ost på og paprika er det kjempegodt synes jeg.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:22   #60
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Hvor mange karbs har dette brødet? Var inne på regal for å sjekke, men der stod bare innholdet. Mye hvete så det er kanskje litt karber her.

Forresten så har jeg bakt idun sitt brød og jeg er fornøyd. Det er det brødet som er mest brød av de jeg har prøvd. eneste er at det er litt tørt. Men med masse ost på og paprika er det kjempegodt synes jeg.

Har som sagt ikkje laga det, og har heller ikkje heilt kika på pakken. Det berre vart med heim frå butikken ein dag..

Eg trur kanskje eg hadde likt Idun sitt betre om eg tweaka det litt med raspa ost i eller noko. Den ubestemmelege smaken og konsistensen var litt turn off for min del.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:46   #61
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg har denne pakken i skapet og lurer litt på om jeg i det hele tatt tør å lage disse...*ler*

Jeg har bakt brødet til Funksjonellmat og det var utrolig godt! Det lukta heller ingenting av det! Kan anbefales!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 01:40   #62
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Irriterende at de har putta i gluten......
Og det at det er tørt forundrer meg ikke...fins jo ikke fett i de jo !!!

Står jo at man kan tilsette fett. Ca 40 g. Så om man vil kan man sikkert bytte ut litt av vannet for enda mer fett.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 08:38   #63
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Smaker ikke så værst dette brødet, og metter veldig godt.. Men, jeg er litt skeptisk om det faktisk er bra.. Lever i håpet da!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 14:19   #64
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg har nå brukt det som pizzabunn. Smakte veldig grovt, men jeg likte det! Kommer til å bli gjentatt som pizzabunn i hvertfall

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 14:37   #65
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Synes dette er et godt lavkarbobrød jeg, særlig nybakt med en heroisk mengde smør. Kjenner ikke noe til vond lukt eller smak.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 19:29   #66
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

HAr noen opplevd at det er en vektstopper, eller forsvinner kiloene når dere spiser brødet? HAr bakt ny ladning idag jeg.. Såååååå lettvint da

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 19:57   #67
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

HAr noen opplevd at det er en vektstopper, eller forsvinner kiloene når dere spiser brødet? HAr bakt ny ladning idag jeg.. Såååååå lettvint da

Har ikke merket det som en vektstopper. Det er noe kli i det, så jeg fikk fart på magen :P Men syns det smakte godt, og jeg tenkte å bruke det kun til pizza, som vi har 1-3 ganger i mnd. Så jeg syns det er verdt det, selv om vekten kanskje hadde stoppet opp noen dager.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 20:46   #68
LivingDeadDOll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 23
LivingDeadDOll er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Kjøpte en pose her om dagen. Laget rundstykker av deigen. Jeg anser meg ikke som kresen, men det var vanskelig for meg å spise disse. Litt merkelig smak og konsistens på disse, etter min mening.

LivingDeadDOll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:42   #69
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Nå har jeg laget en skikkelig god variant av disse.
Jeg har som vanlig ikke mål... men jeg tilsatte et par gode never gresskarkjerner, solsikkefrø, sesamfrø og kruskakli. Pluss et par t-skjeer hvitløkpulver, sellerisalt og litt vanlig salt.

Hovedmålet var og lage knekkebrød, men deigen ble jo litt større med tilegget, så da laget jeg rundstykker av resten. Og de ble gode!!!!
Mista litt av den rare lukta jeg fikk sist, og fikk skikkelig god tyggekonsistens med alle frøene.

Knekkebrødene står i ovnen nå, rapport kommer på de når de er klare.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:49   #70
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har bakt brødet til Funksjonellmat og det var utrolig godt! Det lukta heller ingenting av det! Kan anbefales!

Enig, det er kjempegodt Har alltid ferdig oppskårne skiver av dette liggende i fryseren.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:22   #71
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Kjøpte denne miksen i dag, gleder meg til å prøve. Er stadig på søken etter et lavkarbobrød jeg faktisk liker..

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 08:24   #72
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg synes karbolett fra Idun er kjempegodt jeg Skal være enig at det luktet litt annerledes enn "vanlig brød" -men smaken er det ingenting å utsette på! Mettet godt gjorde det også. Jeg har kun bakt det som brød og etter inspirasjon fra en fitness blogg tilsatte jeg en scoop med bakepro og erstattet smør/olje delen med mager kesam isteden.

Kommer til å inkludere dette i kosten fremover. 2 skiver om dagen. Enten frokost eller lunsj. Har spist lavkarbo i 15 mnd og ikke savnet brød nevneverdig -men er glad jeg nå har denne muligheten

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:31   #73
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Jeg synes karbolett fra Idun er kjempegodt jeg Skal være enig at det luktet litt annerledes enn "vanlig brød" -men smaken er det ingenting å utsette på! Mettet godt gjorde det også. Jeg har kun bakt det som brød og etter inspirasjon fra en fitness blogg tilsatte jeg en scoop med bakepro og erstattet smør/olje delen med mager kesam isteden.

Kommer til å inkludere dette i kosten fremover. 2 skiver om dagen. Enten frokost eller lunsj. Har spist lavkarbo i 15 mnd og ikke savnet brød nevneverdig -men er glad jeg nå har denne muligheten

Så det funker å erstatte oljen med mager kesam? I såfall skal jeg gjøre det i fremtiden

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:39   #74
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Jeg lagde dette brødet i dag som Focaccia, i en springform. Det ble nydelig! Manglet seff rosmarin, men det ble godt uten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg brød.jpg (241,3 KB, 38 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:23   #75
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrødmix fra Idun (Karbolett)

Ser rundstykkene ut som på promobildet, eller har de jukset med bilder av normale rundstykker? De så jo veldig luftige ut der.

Synes mange lavkarbovarianter blir "glaserte takstein", dvs blankbrune utenpå og brent i kantene, og tunge/soggy inni, selv om Nannah og Karins brød står til godkjent når de er kalde, jeg er glad i nøtter og frø da.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrødmix Ruth-Elin Lavkarbo generelt 45 22-09-11 11:44
Ketchup, idun kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-05-10 08:16
Idun sennep og ketsjup uten tilsatt sukker blyanten Lavkarbo generelt 1 09-07-07 21:25
Idun Hamburgerdressing Pusekatt Lavkarbo generelt 4 23-04-06 18:06
Idun Ketchup tope2 Lavkarbo generelt 9 12-02-06 08:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no