Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mat og Helse - useriøst?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-08, 09:18   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Mat og Helse - useriøst?

Jeg elsker jo det bladet og synes de har mange knakende gode artikler. Men hver gang jeg linker til nettstedet deres på andre fora, himler folk og mener bladet er så useriøst. Dette er visstnok en VELDIG bred oppfatning, ser jeg. Ei mente at jeg heller burde lese I Form, fordi det stod flere hakk over Mat og Helse.

Hvorfor er det slik? Er det pga. all reklamen? Hva kan Mat og Helse gjøre for å bedre ryktet sitt? Jeg synes det er et ALTFOR bra blad til at det skal ha et slikt rykte, og jeg tror mye av årsaken ligger i all reklamen. Det er reklame på hver eneste side, både for slankepiller, ditt og datt. Skjønner jo at de må ha inntekter, men samtidig drar det ned seriøsiteten litt (jeg bryr meg jo ikke, men jeg ser jo at dette med reklame går igjen hos kritikerne).

Jeg blir så oppgitt, for jeg "tør" ikke lenger linke til de fantastiske artiklene fordi alle himler og tar det så lite seriøst.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:29   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg synes Mat og helse hadde en mer seriøs profil med en gang de kom enn nå. Men at det antas for å være useriøst, er nok mer at forskerne bak er litt kontroversielle og ikke helt har den gjengse oppfatning. Og det er ikke så mye annet å gjøre med, enn å vente til at mye av den vitenskapen blir mer anerkjent.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:49   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Ja det er nok også en stor del av grunnen, kanskje den aller største. Håper det forandrer seg etterhvert, og det tror jeg faktisk det gjør. Men jeg vet at all den reklamen drar ned seriøsiteten, og det er veldig synd. Reklame må de nok ha, men jeg synes det er i overkant når bladet omtrent ikke har EN side uten reklame for alle slags helsekostprodukter, til og med slankepiller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:23   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg reagerte veldig negativt på nest siste nummer av Mat & Helse fordi det var 75 % reklame og 25 % redaksjonelt stoff. Men siste nummer var bedre.

Jeg liker ikke utviklingen og syns det er synd at et så flott blad med så mye nyttig stoff skal ødelegges av for mye reklame og dermed også ødelegge ryktet sitt.

Burde vi kanskje skrive noen ord til dem. Vi som abonnerer må jo gi beskjed, ellers vet de kanskje ikke hvordan folk reagerer.

Eller hur ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:31   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Ja noen burde kanskje si fra. For som sagt så skjønner jeg at de må ha inntekter, men det må vel gå en grense et sted? De ØNSKER vel å fremstå seriøst, men det skjer ikke så lenge 75 % av bladet består av reklame. Dessuten er det jo litt kjipt for oss lesere også med all den reklamen, selv om det verste er at det går utover ryktet deres. Jeg liker å linke til artiklene i bladet, men siden jeg aldri blir tatt seriøst da så har jeg etterhvert sluttet med det. Synd, for de har ekstremt mange gode artikler.

Er det noen som har lyst til å skrive en mail til dem? Jeg kan godt gjøre det men det er nok MANGE her inne som er mye flinkere til å ordlegge seg enn det jeg er.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:08   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg er så enig i at denne utviklingen av bladet er synd.
Jeg sa opp abonnementet mitt for noen måneder siden nettopp fordi jeg synes bladet har blitt så useriøst og kommersielt. Men skal et blad forandre seg, så må de som står bak være villig til det. Og det tror jeg ikke de er. Og kan dette ryktet snus? De har jo tatt inn nye folk til å style det opp, så om det fremdeles er like dårlig, så tyder det jo på at de ikke vil endre på innhold og reklame.
Jeg ønsker meg heller et nytt blad som samtidig med at de er lavkarbovennlige, kan ta opp andre ting også. Og som fint klarer å se forskjell på reklame og redaksjonelt stoff. Et blad som ikke i et nummer advarer mot kunstig søtstoff i medisiner for barn, og så i et senere nummer rangerer et vitaminprodukt for barn med aspartam i til topps i en såkalt test. (Bare for å ta et eksempel).
Så beklager, men tror løpet er kjørt for det bladet.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:21   #7
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

.

Er det noen som har lyst til å skrive en mail til dem? Jeg kan godt gjøre det men det er nok MANGE her inne som er mye flinkere til å ordlegge seg enn det jeg er.

Jeg tror det er bedre at både du og andre skriver, når det kommer til sånne henvendelser er kvantitet viktigere enn kvalitet. Det gjør ikke noe om du ikke ordlegger deg perfekt.

Jeg har aldri lest bladet, så jeg er ikke kvalifisert til å skrive noe som helst.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 16:32   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Ja du har selvsagt rett i det. Jeg skal skrive en mail.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 16:48   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Hva med å linke til denne tråden?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 16:50   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg tenkte på det, men tør jeg det? Vil liksom ikke kritisere for mye heller, jeg elsker jo redaksjonen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 17:00   #11
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tenkte på det, men tør jeg det? Vil liksom ikke kritisere for mye heller, jeg elsker jo redaksjonen.

Det gjør jeg også, så jeg skjønner deg godt. Men jeg syns det kommer fram så mye bra i denne tråden, og både du og andre sier jo at dere egentlig elsker bladet. De er vel ikke interessert i å miste mange av leserne heller, så de bør jo på en måte få vite hva vi mener eller? Jeg syns også det er kjempesynd at det har blitt som det har blitt, for er egentlig kjempebegeistra for det bladet!
Kjempebra at du vil skrive, Iset!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 17:08   #12
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Da mat og helse slengte røyk, alkohol, hasj og ANTIDEPRESSIVA som dop på førstesiden sin, så sluttet jeg å ta det bladet seriøst.

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 19:41   #13
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg liker Mat og Helse fordi redaksjonen har synspunkter og er standhaftige og seriøse. Litt kommersielle må de også være, ren idealisme bærer ikke et blad! Jeg har abonnert på 3 nummer av I Form - kanskje de også er blitt mer seriøse fra ren ukebladstil, det nummeret jeg nå kjøpte, var litt lovende.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:04   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Jeg er svært skuffet over at Mat og helse er blitt mer som et vanlig kvinneblad. Selv jeg som er svært posetiv til alternativ medisin,synes jeg at bladet er alt for lite kritisk til alt som finnes av hokuspokus. Jeg vurdere å si opp mitt abonement, men samtidig så syns jeg det er viktig at vi har et magasin som kan få lavkarbo ut til folket. Forøvrig så ville jeg ikke lagt særlig vekt på hva lesere av iform mener om bladet. Jeg var en tur innom iform sin nettside og bla. tok noen tester. Bladet er kun for kaloritellere og slanke brødspisere. For meg virker bladet å være skapt for folk uten noen som helst kunnskap om kosthold og trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:43   #15
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hva med å linke til denne tråden?

God ide! Jeg syns også bladet har tapt seg noe voldsomt, og ekstra bittert var det at det skjedde rett etter at jeg endelig hadde begynt å abonnere. Jeg kommer med andre ord ikke til å fornye mitt abonnement når det løper ut. Syns det er fryktelig trist, spesielt siden redaksjonen der bugner av flotte ressurspersoner innen lavkarbo, men med all reklamen og det jeg oppfatter som en rotete layout, frister det lite å bruke mer penger på det bladet.

  Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:35   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

jeg har ingen kritikk til mat og helse bladet.... ja- de har hatt noen dårlige nummer, men synes de har tatt igjen så jeg tenker ikke mer på det fortsetter å leser den jeg hvertfall..

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:37   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Litt kommersielle må de også være, ren idealisme bærer ikke et blad!

LITT er vel stikkordet her, og det har jeg også sagt mange ganger her i tråden. Mat og Helse er ikke LITT kommersielle, de er altfor kommersielle, og utifra det jeg leser på forskjellige fora og meningene jeg hører i RL, trekkes seriøsiteten voldsomt ned av det og det er jo synd?

Jeg har ikke fått sendt noe enda da noe herk har skjedd med mailen min. Tenkte å sende fra mannens mail men det gikk bare i glemmeboka. Skal se om jeg får gjort det senere i dag.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:17   #18
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Mat og Helse - useriøst?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

LITT er vel stikkordet her, og det har jeg også sagt mange ganger her i tråden. Mat og Helse er ikke LITT kommersielle, de er altfor kommersielle, og utifra det jeg leser på forskjellige fora og meningene jeg hører i RL, trekkes seriøsiteten voldsomt ned av det og det er jo synd?

Enig i det. Det er nemlig en forskjell på kommersialitet som går ut på å få solgt flest eksemplarer til flest mulig og den typen kommersialitet som går ut på å få flest mulig penger fra sponsorer og reklame på bekostning av salgbarhet til publikum. Etter min mening har kvalitet og troverdighet langt dårligere forhold under den siste varianten.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjernedød forskning på såkalt "fet" mat Iset Lavkarbo generelt 19 25-01-06 00:37
Er det noen som har Delfiakakeoppskriften fra Mat & Helse? HP Kake/dessert og snacks 2 23-12-05 07:48
Sunn mat for tenåringer Albertine Generell ernæringsdebatt 3 21-10-05 21:49
Nyeste mat og helse Begod Generell diskusjon 13 22-10-04 23:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no