Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-13, 12:53   #2026
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Flotte sokker - og så stilige farger

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 13:08   #2027
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Herlige sokker ja! Mariusmønsteret er virkelig fint!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:17   #2028
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Nydelig (og veldig kledelig) kjole, Imse Her snakker vi skills ved symaskinen!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:18   #2029
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Lekre sokker, Ziltoidia (fikk jeg nicket ditt riktig nå, tro?) Sprekt med rødt!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:26   #2030
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nydelig (og veldig kledelig) kjole, Imse Her snakker vi skills ved symaskinen!

Nei, ingen skills nei. Her snakker vi om en venn som har laget er helt GENIALT mønster. Til og med mannen min hadde klart å sy denne kjolen, tuller IKKE. Mange som aldri har tatt i en symaskin har sydd denne.

Men tusen takk for skryt, det varmer!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 17:08   #2031
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Takker.

Ble endelig ferdig med mitt andre par uglevotter, og begynte på et par space invaders-sokker... som er for trange til å få over hælen. Woops.

Snart hiver jeg meg uti en stor genser til en kamerat. Eek!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 15:00   #2032
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nei, ingen skills nei. Her snakker vi om en venn som har laget er helt GENIALT mønster. Til og med mannen min hadde klart å sy denne kjolen, tuller IKKE. Mange som aldri har tatt i en symaskin har sydd denne.

Men tusen takk for skryt, det varmer!

De leggene er ikke lette sy altså, så man må nok ha litt skills

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 16:14   #2033
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg ga opp å finne noe på nettet, så jeg komponerte min egen Hello Kitty-vottedesign til niesa mi som er fryktelig råååsa og svoren tilhenger av den japanske katta. Men. Hun er fire, snart fem år, men ganske så liten for alderen, så hun ser mer ut som om hun er tre, snart fire. Til sammenligning min hånd, men jeg har noe over snittet store hender og lange fingre (bruker typ L i hansker), så jeg lurer på, dere som er oftere eksponert for barnehender enn meg, tror dere disse vil passe?

Slenger inn et bilde av innsiden også. Tante lurer inn barske elementer. Får være måte på nusselighet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20130802_160426.jpg (145,9 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 20130802_160727.jpg (166,6 KB, 9 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:08   #2034
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg ga opp å finne noe på nettet, så jeg komponerte min egen Hello Kitty-vottedesign til niesa mi som er fryktelig råååsa og svoren tilhenger av den japanske katta. Men. Hun er fire, snart fem år, men ganske så liten for alderen, så hun ser mer ut som om hun er tre, snart fire. Til sammenligning min hånd, men jeg har noe over snittet store hender og lange fingre (bruker typ L i hansker), så jeg lurer på, dere som er oftere eksponert for barnehender enn meg, tror dere disse vil passe?

Slenger inn et bilde av innsiden også. Tante lurer inn barske elementer. Får være måte på nusselighet.

Sammenlignet med min sønns vottestørrelse (nettopp fylt 3) vil jeg tippe de er for store. Men nå vet jeg ikke hvor mye hender vokser på 1-2 år da ... søt-tøffe votter, da

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:56   #2035
LillemyDesign
Juniormedlem
 
LillemyDesign sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Fræna
Alder: 45
Innlegg: 48
LillemyDesign er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hei, jeg prøver å sy jeg :P
Har en syblogg http://lillemydesign.net har vert stille en liten stund, men jeg har bare rett og slett ikke hatt tid og nå i ferien så er andre ting prioritert

Mye fint her i tråden, skulle ønske jeg kunne strikke.. Sukk..

__________________
LillemyDesign er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo tester ;) Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:45   #2036
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Takk, Cyan! Sendte mms til moren min, og hun mente de var helt passe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 01:44   #2037
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sammenlignet med min sønns vottestørrelse (nettopp fylt 3) vil jeg tippe de er for store. Men nå vet jeg ikke hvor mye hender vokser på 1-2 år da ... søt-tøffe votter, da

Jeg syns også de så store ut... Men er de alt for store kan de vel bare toves litt lett?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 17:39   #2038
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Er det noen her som er drevne på magic loop og brukt det på vanter? Hvordan gjør dere det ved tommeløkning? Bare forflytter masker, eller er det en annen lur teknikk som ikke gjør alt så komplisert?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 20:44   #2039
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Er det noen som vet om noen prosjekter lignende som dette:

http://www.prosjektmalawi.no/

Der man strikker luer (og annet sikkert) til premature og nyfødte? Fortrinnsvis i utlandet, leste en gang om prosjektet der man kan strikke til fødeavdelingene her i landet, men der var det jo så strengt med overlevering mener jeg å huske. Dessuten har jeg inntrykk av at de får inn i lange baner?

Har strikket til Malawi tidligere og har lyst til å strikke til noen annet nå. Små babyluer går så fort og er koselig å strikke.

Edit: jeg fant denne: http://strikkforlivet.wordpress.com/ så når jeg er ferdig med den løshalsen jeg holder på med skal jeg strikke babytøy! Føles godt å kunne gjøre noe for barn som mangler alt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 04-08-13 kl 20:51. Årsak: Lette litt sjøl og fant...
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 20:53   #2040
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Talking

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er det noen som vet om noen prosjekter lignende som dette:

http://www.prosjektmalawi.no/

Der man strikker luer (og annet sikkert) til premature og nyfødte? Fortrinnsvis i utlandet, leste en gang om prosjektet der man kan strikke til fødeavdelingene her i landet, men der var det jo så strengt med overlevering mener jeg å huske. Dessuten har jeg inntrykk av at de får inn i lange baner?

Har strikket til Malawi tidligere og har lyst til å strikke til noen annet nå. Små babyluer går så fort og er koselig å strikke.

Edit: jeg fant denne: http://strikkforlivet.wordpress.com/ så når jeg er ferdig med den løshalsen jeg holder på med skal jeg strikke babytøy! Føles godt å kunne gjøre noe for barn som mangler alt.

Amandaprosjektet er nevnt her inne før, til premature. De får aldri nok, har selv fått lue og teppe fra dem da vi lå på riksen. http://www.amandaprosjektet.org/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 21:04   #2041
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Amandaprosjektet er nevnt her inne før, til premature. De får aldri nok, har selv fått lue og teppe fra dem da vi lå på riksen. http://www.amandaprosjektet.org/

Er de aktive lenger? Siste oppdatering jeg fant der inne var fra desember 2011... Men leste ikke så veeeldig nøye altså.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 21:30   #2042
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er de aktive lenger? Siste oppdatering jeg fant der inne var fra desember 2011... Men leste ikke så veeeldig nøye altså.

Facebookgruppen har hatt aktivitet ila siste døgnet hvertfall https://www.facebook.com/groups/132608506781390/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 22:33   #2043
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Facebookgruppen har hatt aktivitet ila siste døgnet hvertfall https://www.facebook.com/groups/132608506781390/

Åja, jeg er helt grønn på fb. Jeg tror jeg ender på Strikk for livet, mødrene der nede har ingenting...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 19:10   #2044
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hva gjør dere ved nøsteskifte på ensfargede arbeid (genser) for å få overgangen penest mulig? Er det noen triks eller et det bare skifte nøste og så feste trådene på normalt vis? Syns alltid resultatet blir litt klumpete når jeg gjør det ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 23:22   #2045
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hva gjør dere ved nøsteskifte på ensfargede arbeid (genser) for å få overgangen penest mulig? Er det noen triks eller et det bare skifte nøste og så feste trådene på normalt vis? Syns alltid resultatet blir litt klumpete når jeg gjør det ...

Jeg strikker noen masker med dobbelt tråd. Aaltså enden på den gamle legges sammen med begynnelsen på den nye. Har ikke eksakt antall, men mellom 6 og 10 masker tenker jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 08:55   #2046
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg strikker noen masker med dobbelt tråd. Aaltså enden på den gamle legges sammen med begynnelsen på den nye. Har ikke eksakt antall, men mellom 6 og 10 masker tenker jeg.

Gjør du da det samme med den nye tråden på neste omgang, eller fester du den på vanlig måte?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 10:31   #2047
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg synes overlappende join, som vist her: http://www.knitty.com/ISSUEss10/FEATss10TT.php, fungerer i det meste av garn. Men i ikke-superwashull kan du strikke kortere enn i glatt garn som silke/bomull. Da bør man veve inn litt på slutten av stumpene i tillegg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 13:23   #2048
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hva gjør dere ved nøsteskifte på ensfargede arbeid (genser) for å få overgangen penest mulig? Er det noen triks eller et det bare skifte nøste og så feste trådene på normalt vis? Syns alltid resultatet blir litt klumpete når jeg gjør det ...

Jeg syntes det blir finest å feste tråden etterpå.
Men jeg fester den på kryss. (Den tråden som er til vestre mot høyre og motsatt)
Syntes det blir klupete å strikke noen masker sammen. Jeg gjør dette kun når jeg skal tove arbeidet etterpå.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:33   #2049
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Gjør du da det samme med den nye tråden på neste omgang, eller fester du den på vanlig måte?

Jeg fester ingenting, den strikkes inn så den er allerede festet i maskene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 07:56   #2050
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Den vevemetoden så jo finurlig og fin ut. Takk for tipsene. Jeg får prøve meg litt frem og se hva jeg syns fungerer best.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no