Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Proteindrikker/proteinbarer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-09, 09:43   #1
tarantellamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 46
Innlegg: 18
tarantellamor er på en erverdig vei

Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg sliter en del med å få i meg frokost, og kroppen min skriker etter frokost id hver morgen! Det er ikke alltid det er tid til å lage noe..

Lurte på om det er noen proteindrikker eller barer jeg kan spise til frokost slik at jeg blir litt mett og ikke trenger stresse med å lage mat??

Jeg spiser lunsj, men det er liksom så lenge til..

Takker for svar!

__________________



Jeg vil og skal få det til!!!!
tarantellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 12:29   #2
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien
Thumbs up

Sv: Proteindrikker/proteinbarer??

Hei..

Jeg lager proteinsmoothie av
1,6 dl kaldt vann
1/2 ss kaffepulver
15 g fløte
1/2 ss fiber
24 g proteinpulver, sjokolade
60 g cottage cheese
Litt søtningsstoff

Hiv alt i et beger og bruk stavmixeren...
Kjempe godt, jeg pleier å lage denne når jeg står opp og drar på trening før jobb, da blir dette frokosten på jobben før jeg begynner...

Holder deg mett kjempe lenge!

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 23:16   #3
tarantellamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 46
Innlegg: 18
tarantellamor er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer??

Takk for svar..

Jeg tenkte egentlig mer på slik som er ferdige som en kan blande med vann..

Noen som vet om noen en kan bruke? Jeg vet at det finnes måltidserstatter i atkins men jeg har ikek sett dem i Norge..

__________________



Jeg vil og skal få det til!!!!
tarantellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 08:28   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteindrikker/proteinbarer??

Proteinpulveret vi bruker til baking blir opprinnelig brukt til shakes, så jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle gå. Men de smaker som regel ikke så veldig bra. Om du klarer råe egg, ville jeg hatt noen av de i også.

Søk etter proteinpulver her, eller se på diverse helsekost. Den skal være lav på karber per 100, det finnes de under 1 pr 100 gram. Jeg ville unngått melk i shaken, men det spørs hva du tåler. (eventuelt tatt 50/50 vann/melk)

Multipower har en som heter 80 + 20, og den skal gå bra, mener man kan kjøpe poser av de også, så kan du smake på de før du kjøper en hel bøtte
Også er det den jeg har, men ikke husker hva heter akkurat nå.. (whey?) Jeg har hørt at proteinfabrikken's er best, men har ikke smakt på de selv.

Ellers er mitt beste tips til frokost å lage den kvelden før og spise når du er kommet på jobb eller når du har tid. Cottage cheese med kanel og litt søtt tar ikke lang tid å stelle i stand

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 09:25   #5
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Proteindrikker/proteinbarer??

Atkins har noen barer som jeg kar kjøpt på helsekost og meny her jeg bor. 3g kh pr bar, men hvor ideelt det er å spise sånn til frokost, skal jeg ikke uttale meg om... (Jeg venter til lunsj...)

Men mitt beste frokosttips er lapper. Ziggys, som sådan. Jeg fyller de med det jeg liker, ost og kjøttpålegg. Pakker de i posjoner i fryseren, og tar opp en pose kvelden før. Fiks ferdig frokost til å spise i bilen på vei til jobb!
Egg og bacon har jeg ikke spist til frokost på leeenge, for jeg har rett og slett ikke tid til matlaging om morgenen...

Hvis noen andre har tips til lignende "ferdig"-frokost, så takker jeg også!

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:00   #6
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg koker ofte egg på mårran eller kvelden før, spiser et par av disse med majones og feks agurk eller paprika. Tar også noen skiver kjøttpålegg og muligens noen osteskiver eller en baybybel, fort og grei frokost synes jeg

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:45   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Eller lag sånne eggmuffins med godt fyll. De kan du legge i fryseren og ta opp dagen før eller tine i mikroen og ta med i farta De bruker jeg når jeg har dårlig tid

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:50   #8
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Proteinpulver er en genial oppfinnelse Jeg klarer ikke å spise nok mange måltider iløpet av en dag, så jeg drikker pulver en gang eller to om dagen

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:52   #9
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=701

Dette bruker jeg

Kjøpte det for lenge siden, da jeg var veggis og ikke fikk i meg nok proteiner. Men så begynte jeg å spise kjøtt igjen og det ble pakket bort. Men nå har jeg pakket det frem og begynt å bruke det igjen

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:04   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg liker ikke ¨bruke pulver som soyaprotein osv, jeg foretrekker skikkelig mat som metter godt. Jeg har ferdig tomatsuppe og blomkålmos i fryser/kjøleskap. Blomkålmosen kan jeg lage suppe av ved å tilsette litt vann. Så steker jeg opp bacon eller noe og har i suppa. Dette kan du bare varme i kjele eller mikro og ha i en dæsj smør om det ikke metter godt nok.

Ellers ferdig eggerøre, spekeskinke eller noe pølse og ferdig oppkutta agurk, paprika el.l. Kan spises kaldt rett fra kjøleskap.

Det er MYE mat som kan lages på forhånd, man trenger ikke å leve på soyaprotein og barer. Jeg har en atkinsbar i veska for å ha noe i bakhånd, men som oftes finner jeg noe annet. Slike barer inneholder kunstig søtning og de fleste av oss her inne blir løse i magen osv og vekta kan stå stille.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 11:48   #11
Tonyea
Juniormedlem
 
Tonyea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 14
Tonyea er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg lager omelett med egg og fløte til frokost (har i paprika, sopp, smårettsbacon, purreløk o.l. hvis jeg har det), og hvis jeg har dårlig tid tar jeg den med meg og spiser den ved første mulighet. Ellers er ziggys polarlapper gode, og proteinbrød funker greit. Har jeg veldig dårlig tid spiser jeg 1-2 korni flatbrød med et godt lag tine smør og proteinrikt pålegg
Jeg har forøvrig vært hos kostholdekspert Dr.Sofie Hexeberg og kan unne meg 2 revyta knekkebrød om dagen og/eller en yoplait yoghurt dobbel O ... Men det gjør jeg sjeldent!! Uansett greit å ha som krisemat en gang i uka om ikke annet.

Tonyea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 19:56   #12
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Ser at det blir anbefalt prozyme fra Tech Nutrition...men whey isolat fra Proteinfabrikken har mye mindre karbo.Å myyyye bedre smak.La den stå i 5 min før du drikker den,da setter smaken seg bedre å skummet legger seg.Denne blir som saft å kan fryses til is.jam jam

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:55   #13
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg kjøpte nettopp Whey Class+, 299 kr, 1 kilo.
Karboinnhold per enhet (per porsjon) = 1,4.
Genialt!

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...5379&plid=5379

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:53   #14
tarantellamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 46
Innlegg: 18
tarantellamor er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Takk damer for mange fine svar!

Dere er så informative og greie! :-)

__________________



Jeg vil og skal få det til!!!!
tarantellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:39   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Å lage cafè au lait av eggemjølk er kjapt, det metter og du slipper å kjøpe dyre foredlede produkter, bare egg, smør og vann og kaffepulver Søk på eggemjølk / eggemelk

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 17:35   #16
klumpen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 3
klumpen er på en erverdig vei

Sv: Proteindrikker/proteinbarer?

Jeg bruker denne proteinen i shakene mine http://www.kost1.no/product_info.php...a338b749e2f902 .
Denne har lite karbohydrater, og har en helt fortreffelig smak, da dette er avfettet kakao.

Billig er den også. Smaker best med vann, så melk er unødvendig.

klumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinbarer nettie Ketolysekuren 2 21-08-07 20:51
Lavkarbo proteinbarer MHM Lavkarbo generelt 16 15-08-07 00:23
Hvor kjøper man proteinbarer? RAGNA Lavkarbo generelt 9 16-04-05 17:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no