Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Andre som er i gang for fullt etter en liten påskepause?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-09, 13:33   #1
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Andre som er i gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg hadde pause i 13 dager, men nå er det fullt kjør på kuren frem til sommeren. Håper kiloene renner av!! Johoo!! Håper INDERLIG jeg når målet mitt med 10 nye kg på 2 mnd....

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:07   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Hadde pause i tre dager og er virkelig igang igjen, tror eg da
Skal ikke veie meg på ett par uker så får se.

Grattis med flott nedgang

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:08   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

De fleste av oss er i gang igjen...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:10   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jepp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:12   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Yess !
Både med trening og mat....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:35   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jepp.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:11   #7
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg prøver alt jeg kan. Men sliter litt med motivasjonen. Poteter, pasta og frukt frister noe veldig... Men det frister å komme inn i bunaden til 17. mai også, så jeg får vel bare bite tenna sammen og holde på

Men denne uka sitter kiloene så godt fast, og som manisk "veier" blir jeg litt deppa av det...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:55   #8
Pamparium
Juniormedlem
 
Pamparium sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 55
Innlegg: 11
Pamparium er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Igang igjen etter påske. Går saaaakte nedover, men dette får ta den tiden det trenger :-)

__________________




Pamparium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:44   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Men det frister å komme inn i bunaden til 17. mai også,

Å guri malla! Det gikk plutselig opp for meg at jeg trolig veier litt mindre nå enn da jeg fikk bunaden!!! Jippi! Solen brøt frem fra bakom den grå skyen, gitt!

til alle sammen!

*hoppende glad*

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:48   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Hadde ikke pause fra ketolysematen i påsken, men spiste alt for mye og la på meg en til halvannen kilo, selv om jeg var i ketose hele tiden.

Sliter veldig med å motivere meg for mosjon, men er i ferd med å ta kontroll over porsjonsstørrelsene i alle fall. (Plutselig kom jeg på noe faren min pleide å si: Veien til helvete er brolagt med gode forsetter …)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:41   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg har nok også spist for mye - eller iallefall spist feil i påsken for vekta stod stille når jeg veide meg i dag. Egentlig burde jeg juble for at jeg ikke har gått opp - men jeg kjenner faktisk at jeg blir litt deppa....og det irriterer meg.....
Men - må ikke gi opp av den grunn.....håper det går over og at neste ukes veiing gir bedre resultater!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:36   #12
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Supert at vi er mange som er i gang!!

Et lite tips som hjelper på min motivasjon:
Skriv opp punktvis på ei liste om hvorfor du ønsker å gå ned i vekt.
Heng lista på kjøleskapet, så blir du stadig påminnet hvorfor vi gjør som vi gjør. Dette hjelper meg, og jeg har bestemt meg for at jeg denne gang SKAL nå mine mål

Dette klarer vi! Stå på alle damer og menn

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:47   #13
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg er også i gang igjen Hadde ett lite opphold i helligdagene, men ble da så dårlig i magen, så alt rant rett ut igjen.. Så det ingen vektøkning akkurat, selv om jeg unnet meg både det ene og det andre Og disse dagen har jeg vært så dum å spise sukkerfri godis, så jeg har jammen vært dårlig i magen denne uka og
Så nå er det nok! ren Ketolyse-mat fra nå, ikke noe tull
til hele gjengen!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:55   #14
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg er også igang igjen etter ferie og fest og bursdag og alt..
Spiste ikke mer galt enn et par poteter og litt brød, en liter solo og en anseelig mengde sjoko Sliter med motivasjonen nå, det er BEINHARDT å la sjokoen ligge i fred her om dagen. Sukkersuget river i skrotten! Redningen er faktisk det her forumet nå Takk for at dere finnes

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 00:49   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Hadde heller ikke påskepause. Har det kostholdet jeg skal ha for bestandig nå, dvs at jeg varierer fra ca 20 - 72 karber om dagen, og da er det rom for såpass mye kos at pauser eller utskeiing ikke er noe behov. (Spiser også 86 % sjokolade hver dag, og det hjelper godt på "utholdenheten")

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 09:45   #16
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Har ikke hatt påskepause, har holdt ketosen hele påska. Det rare er at jeg i forbindelse med mens gikk opp 1,7 kg over natta, og nesten to uker etterpå har jeg bare mistet 0,3 av dem. Rare greier, kjennes ikke ut på klærne som om jeg har lagt på meg. Bare fortsetter jeg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 10:12   #17
lura
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 75
lura er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

jeg har tatt meg en liten ferie dem helligdagene som har vært,men er igang igjen for fullt nåvar på vekta nå,og den viser 78,2 så jeg skal ikke klage.. da er det ca 8 kg igjen til målet mittstartet på 91,3..

lura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank uten sult Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:12   #18
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Så flink du er, Lura! Jeg står helt stille den uka her, i dag hadde jeg til og med gått litt opp Men har økt mengden gr.saker og salat som Torkil rådet til i en anne tråd, så får vi se... Skal på fest i kveld, for første gang siden jeg startet. Det blir nok en utfordring. Men har bakt verdens beste ostekake som jeg skal ha med, så da kan jeg i hvert fall ty til den...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:36   #19
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Hadde ikke pause fra ketolysematen i påsken, men spiste alt for mye og la på meg en til halvannen kilo, selv om jeg var i ketose hele tiden.

Sliter veldig med å motivere meg for mosjon, men er i ferd med å ta kontroll over porsjonsstørrelsene i alle fall. (Plutselig kom jeg på noe faren min pleide å si: Veien til helvete er brolagt med gode forsetter …)

der var vi 2 du!! jeg spiste ingenting høykarbo, eneste litt mer krem og søtning enn vanlig....og pittelitt brunsaus på lammesteiken...uff....motivasjon.....hvorfor skal en legge på seg når jeg ikke har skeia ut...bare litt mindre flink enn vanlig....men nå prøver jeg igjen....lurer på om jeg ikke tåler fløte...

__________________



Begynte 23 Nov'08
moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:38   #20
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Hadde heller ikke påskepause. Har det kostholdet jeg skal ha for bestandig nå, dvs at jeg varierer fra ca 20 - 72 karber om dagen, og da er det rom for såpass mye kos at pauser eller utskeiing ikke er noe behov. (Spiser også 86 % sjokolade hver dag, og det hjelper godt på "utholdenheten")

skal du ned i vekt? er nyskjerrig på hvordan det er å øke på karbene....om en går ned da...

__________________



Begynte 23 Nov'08
moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 13:52   #21
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Er også igang etter å ha fråtset på meg hele 3 (!) kilo i påsken slutt på det nå. Full fokus frem mot sommeren!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:47   #22
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av moea, her.

skal du ned i vekt? er nyskjerrig på hvordan det er å øke på karbene....om en går ned da...

Ja, har mye å gå ned enda. Med dette kostholdet har jeg til nå gått ned i gjennomsnitt 800 gram i uka i ca 2 1/2 måned. Jeg mosjonerer mer nå enn jeg har gjort på mindre karbohydrater. Liker å bevege meg, så jeg synes det er ok hvis jeg må betale med litt mer mosjon for å kunne spise noe mer karbohydrater. Ikke sikkert det har noen sammenheng heller, kanskje bare tilfeldig, men det er i hvert fall lettere å orke mer nå, så da er det naturlig at det blir mer mosjon også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:57   #23
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Ja, har mye å gå ned enda. Med dette kostholdet har jeg til nå gått ned i gjennomsnitt 800 gram i uka i ca 2 1/2 måned. Jeg mosjonerer mer nå enn jeg har gjort på mindre karbohydrater. Liker å bevege meg, så jeg synes det er ok hvis jeg må betale med litt mer mosjon for å kunne spise noe mer karbohydrater. Ikke sikkert det har noen sammenheng heller, kanskje bare tilfeldig, men det er i hvert fall lettere å orke mer nå, så da er det naturlig at det blir mer mosjon også.

KNALLBRA!!!!! en finner sin egen oppskrift etterhvert...nå har jeg gått en stund og merker jo at en finner en egen måte å gå ned i vekt på etterhvert. men merker godt godene av lavkarbo...jeg har gjennomgått ett forferdelig brudd som jeg er overrasket over meg selv over alt jeg takler så bra som jeg gjør, og det er jeg sikker på er takket være lavkarbo:-)

__________________



Begynte 23 Nov'08
moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:07   #24
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Andre som er gang for fullt etter en liten påskepause?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har nok også spist for mye - eller iallefall spist feil i påsken for vekta stod stille når jeg veide meg i dag. Egentlig burde jeg juble for at jeg ikke har gått opp - men jeg kjenner faktisk at jeg blir litt deppa....og det irriterer meg.....
Men - må ikke gi opp av den grunn.....håper det går over og at neste ukes veiing gir bedre resultater!

Klarte ikke å holde meg unna vekta i dag tidlig - og da var den gått ned til 92,9 - altså 400 gr på et døgn. Så at vekta svinger noe fryktelig - det er iallefall sikkert!
Handlet meg forresten klær til guttungens konfirmasjon neste helg - og helt utrolig - jeg fant klær i den "normale" avdeligen hos Lindex! Jeg slapp altså å lete gjennom alle teltene i Generous avdeligen ...fy flate - der var det mye fælt altså!!!

For en fantastisk følelse!! Ubeskrivelig! Den følelsen skulle vært på en boks jeg kunne åpnet hver gang motivasjonen svikter.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:38   #25
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Andre som er i gang for fullt etter en liten påskepause?

Jeg er også tilbake igjen, har hatt en LANG sprekk men ikke veid meg så aner ikke hvor mye jeg har gått opp igjen, men kjenner det så da er det nok noen kilo. Gikk ned 11 kg fra januar til mars å det er jeg super fornøyd med. Kjenner at all godisen og brødet jeg har spist i påska ikke har vært særlig heldig, MEN, nå er jeg tilbake å håper å komme i ketose snart igjen

Har ketolysebrød i ovnen nå, spent på hvordan det smaker )

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang? Sandy Ketolysekuren 8 19-11-08 16:03
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Da er vekta igang igjen etter en liten stopp ... Gladys Ketolysekuren 10 22-04-08 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no