Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Store flytevester?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-09, 13:26   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Store flytevester?

Ja, noen som vet om hvor jeg kan kjøpe en som passer min vekt? Min passer ikke lengere... Trenger ikke redningsvest, er snakk om padling på grunt vann, men jeg padler av prinsipp ikke UTEN.

Blir veldig glad for forslag! Jeg har så lyst til å padle oftere med ungene og nå har vi endelig bil så vi kan frakte med oss kanoer også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 14:47   #2
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Store flytevester?

Jeg sendte en mail til office@regatta.no jeg - der jeg spurte om alle de selvoppblåsbare vestene (beregnet for voksne) kan brukes uansett vekt, siden det står "minimum 40 kg" og ingen max-vekt.

Han som svarte meg, anbefalte imidlertid den modellen de har som heter Intersafe fremfor de øvrige. De øvrige oppblåsbare redningsvestene for voksne har 160N oppdrift, mens den Intersafe-modellen har 275, altså mye bedre oppdrift. Finner den ikke på nettsidene deres, mulig at det er en utgående modell, men jeg fikk info om hvor den er å få kjøpt, samt et produktblad med bilder og info. Kan oversende det til deg om du sender meg mailadressen din på pm.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 14:51   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Store flytevester?

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Jeg sendte en mail til office@regatta.no jeg - der jeg spurte om alle de selvoppblåsbare vestene (beregnet for voksne) kan brukes uansett vekt, siden det står "minimum 40 kg" og ingen max-vekt.

Han som svarte meg, anbefalte imidlertid den modellen de har som heter Intersafe fremfor de øvrige. De øvrige oppblåsbare redningsvestene for voksne har 160N oppdrift, mens den Intersafe-modellen har 275, altså mye bedre oppdrift. Finner den ikke på nettsidene deres, mulig at det er en utgående modell, men jeg fikk info om hvor den er å få kjøpt, samt et produktblad med bilder og info. Kan oversende det til deg om du sender meg mailadressen din på pm.

Vet du prisen? Jeg er på jakt etter en på rundt 500kr... Så på de oppblåsbare et sted og de koster 1000kr. Det betaler jeg ikke, for om et år eller to kan jeg bruke en på rundt 90kg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 15:23   #4
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Store flytevester?

Vet dessverre ikke hva prisen er, men vil nok ikke tro denne er rimeligere enn andre.

Fikk forresten svar på at det er en helt ny modell, og slettes ikke utgående. Har sendt ny mail tilbake med spørsmål om hva han vil si er anbefalt maks-vekt for de vanlige oppblåsbare vestene. Har sett noen av disse ned til ca 700 kr.

Det ser ut til at du - og jeg! - kan bruke en slik vest på 150N oppdrift, her er svaret jeg fikk nå:

Sitat:

Egentlig er det ingen øvre begrensning for hvilken kroppsvekt en 150N redningsvest kan gi tilstrekkelig oppdrift til. Når vi snakker om tunge mennesker samt brukere m/tunge verktøyvelter (offshore) så anbefaler vi likevel 275N oppdrift, hvor vi nå har skaffet en vest tilgjengelig også for fritidsmarkedet…, men ønsket for så mye oppdrift skriver seg hovedsaklig fra Tyskland hvor man er noe hysterisk på dette området!

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 17:04   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Store flytevester?

Når dere snakker om flytevester....
Dette er ikke svar på spørsmålet, men når jeg satt her og leste så kom jeg til å tenke på noe jeg gjorde for noen år siden....noe så utrolig tanketomt at jeg nesten ikke tør å fortelle det....

Jo, det hadde seg sånn at jeg hadde en flytevest som lå og slang inne på vaskerommet, og av en eller annen grunn tisset katta mi på den!!! *grrrrr*
Hva gjorde jeg da?
Joda, jeg forsøkte å legge flytevesten i bløt!!!
Men den dumme vesten ville jo ikke ligge under vann, så jeg forsøkte å tynge den ned jeg....,men alt mulig.
Men flytevesten ville fortsatt ikke bli liggende under vann....

Det tok litt tid før det gikk opp et lys for meg......

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 17:08   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Store flytevester?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:20   #7
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Store flytevester?

Sportsbua i Tr.heim har vanlige vester m 100N oppdrift. Det vil si 10 kg. Det skulle holde i lange baner enten du er 50 eller 100 kg. Men like viktig som flytevest er å kle seg etter vanntempraturen. Etter en velt og en ligger der oppkava og iskald tar det ikke mange min før fingre og hjerne slutter å fungere.
(har vert der-har prøvd det-har sett det)
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 22:33   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Store flytevester?

Jeg har aldri velta før, men så padler jeg kano og kun om det er lite nok vind og helt inne ved land. For jeg har alltid med meg unger eller hund og må kunne lempe de rett opp på land Men en gang må være den første til å velte, men pappa har enda ikke klart det og han har padla i 50år både her og hjemme i canada

Men vest skal man ha, basta.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 13:38   #9
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Store flytevester?

Nå padler jeg kajakk, og den er litt lettere å velte enn kano. men en ting ALLE burde prøve, samme hva de bruker på sjøen (vannet) : Prøv en velt , og komm deg ombord igjen !
50 m fra land, litt vind og bølger, og du får en svømmetur for livet. Ikke sikkert du ferdes så langt fra land, men det kan være vanskelig å gå i land der du er. Og du må svømme et stykke. En god ide er å alltid ha åra festa med ei snor (som flyter) til farkosten. Lite hjelp i å komme seg oppi og være uten framdrift. Dessuten vil åra da fungere som et drivanker og hindre at fartøyet blåser bort fra deg, og du slipper å kave med å berge åra.
Det er små marginer når en er ute på sjøen, sjelden en brekker beinet på padletur . Det er gjerne litt mere alvårlige ting som skjer.

Mvh Grovsnus
Ha en fin tur
(Når ulykken er ute ,
er det best å være inne)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 11:33   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Store flytevester?

Jeg har prøvevleta på badeplass i kano, altså lekt, men ikke sånn uten at det var meningen. Og jeg padler ikke 50m fra land, da de fleste stedene vi padler er knapt 40m brede Vi holder oss 3-8m fra land og akkurat så djupt at det går an å padle uten å slå åra i bunnen. Faren min prenta inn i hodet på meg da jeg var 10 år at man skal ikke padle lengere fra land enn nødvendig, for gubben er nemlig vandt til å padle langt uti villmarken i canada der det ikke finnes andre folk og da tar man alle foråndsregler man kan ta.

Dte med den snora var lurt! Takk for tips!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store vanntråden Photobscura Lavkarbo generelt 83 07-01-11 22:14
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08
Her vil jeg bo! [store bilder] HP Livets lyse side 12 14-07-04 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no