Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Suksessterte

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-07, 10:38   #26
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

Til den ser passe stekt ut! Jeg vet ikke i tid. Omkring 20 minutter? Du må bare følge med. Med fruktose og derved laver steketemperatur tar litt det lenger tid en med sukker og høyere temperatur. Og det er jo ikke helt krise om den ikke blir helt gjennomstekt heller, dette er jo marsipan.

Jeg pleier alltid lage to når jeg lager, så jeg får brukt hele boksen med viking melk.

Til den ser passe stekt ut, ja - hihi, det var det jeg var redd for! (Er nemlig ingen kakebaker skjønneru...alt annet lager jeg med glede, men kaker har jeg litt angst for ). Men, jeg skal jammen prøve!

Godt tips å lage to med en gang - ikke bare får man brukt opp vikig-melken, men da har man i alle fall 1 i reserve i tilfellerottefelle!!

Takk for svar!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:57   #27
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

ja, ja - hva skal jeg si....? Jeg fikk ikke piska eggehviten stiv engang!! OG - det har jeg klart med glans før - så, hva skjedde, tro? Putta tilmed litt salt oppi etterhvert - for det har jeg hørt at skal få fortgang på stivinga.

Mandel-bunnen stekte jeg i min nye silikonform - men, jeg tok den antakeligvis ut litt for tidlig - for 1/3 satt fast i bunnen...den var fremdeles varm/lunken - så, det er nok grunnen...eller? Noen som er flinke til å bake kake som kan svare en stakkars nybegynner?

Men, kremen tror jeg at jeg fikk til noenlunde, den smaker godt - så når bunnen var noenlunde kald helte jeg det over - med mandelflak og det hele...så får vi nå se...det er vel ikke utseendet som teller, er det vel, hihihi!

Dette var okke som en prøve - for, jeg har nemlig tenkt å ta med meg en slik kake til noen jeg og sønnen min er invitert til på middag 17. mai - så, jeg har en sjans til i morgen.....så digg det hadde vært om noen kom med noen gode råd til en håpløs en...

Gi meg alle mulig MAT-retter - og, jeg kan fikse det, men kaker altså...

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 19:49   #28
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Ikke så farlig om ikke hvitten ble stiv.

Men jeg ville stekt i vanlig springform, hvor bunnen var dekket med bakepapir. Og ikke hvelvet den før den var kald.

Lykke til!

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 15-05-07 kl 21:47.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:34   #29
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Pisket du eggehvitene med fruktose? I så fall pisk de stive før du tar i fruktosen.
Kan det ha komt litt av det gule sammen med hvitene? Det er vanskelig å få hvitene stive hvis det har komt litt av plommene sammen med hvitene.

Er også enig med Guro, stek i springform m/bakepapir, og smør kanten på formen med smør.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:42   #30
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Takk jenter! Jeg følger deres råd - og, gyver spent på'an igjen! (Ja, det ble litt plomme med....der ligger nok svaret Brukte ikke fruktose i eggehviten, nei). By the way, jeg smakte på den jeg lagde i går - og, den var virkelig god!

JO! Lurte på en annen ting også - er det lurt å helle kremen over bunnen mens den står i springforma..? Sette den i kjøleskapet til den stivner og så ta av formen rundt...?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:20   #31
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Je ville nå hatt kremen på kaken etter at den er ute av forman og på fat. Men kremen kan være ganske flytende om du ikke avkjøler den nok før du smører den på, så det er jo en løsning. Blir sikkert fint det også. Men kanskje vanskelig å flytte kakken etterpå?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:39   #32
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Suksessterte

Ok... har bursdag neste uke og tenkte å prøve meg på denne her, men så ser jeg at ingen har stilt 100 000-kroners spørgesmålet ennå:

Antall karber....?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 15:27   #33
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Det er mange karber i denne!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 21:46   #34
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Suksessterte

Ok, da tar jeg det som et svar på at det for mange til en stakkels Ketolyse-tilhenger... takk!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 10:24   #35
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Suksessterte

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Ok, da tar jeg det som et svar på at det for mange til en stakkels Ketolyse-tilhenger... takk!

Vi må holde oss til fyllet

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 10:35   #36
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Suksessterte

Erstatt fruktosen med splenda, og vikingmelka med fløte, så kan man godt spise et lite stykke også på ketolyse. Har laga det flere ganger, og den blir kjempegod uansett.

Pleier å h alitt vaniljeessens i kremen, da blir den ekstra god synes jeg. Og dersom jeg ikke stivpisker eggehviten blir bunnen mye mer saftig og god.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:16   #37
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Suksessterte

Nettopp hva jeg har gjort Bee, og det funker, ja.
Det vil si, første gangen ble det helt mislykka av en eller annen grunn, men har laget den en gang eller to siden og da gikk det bra. Kjekt å ha, denne her.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 18:55   #38
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Suksessterte

Jeg skal bort neste helg. Da skaljeg ha med meg denne kaken! Så det ikke ser så dumt ut at jeg ikke spiser noenting

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:15   #39
Edes
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Suksessterte

Jeg har laget denne et par ganger med Splenda, den blir virkelig god. Jeg synes også at bunnen ble litt tørr første gangen. Anbefaler å reduserer malte mandler til 200 gr slik som i den opprinnelige oppskriften. Fungerte supert,-da ble den mye mindre tørr!

  Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:07   #40
Brillz
Medlem
 
Brillz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bartebyen
Innlegg: 99
Brillz er ny på veien

Sv: Suksessterte

Denne skal jeg definitivt lage til min kjære, han ELSKER denne kaken! Vi må vel bare spise fyllet, eller et bittelite stykke..Blir i jula det

__________________




Brillz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:11   #41
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Suksessterte

Er det noen som har bakt suksesskake med ...suksess?? *he he*
Oppskrift?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:18   #42
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Suksessterte

Det ligger oppskrift på side 1

Denne skal jeg teste ut, for dette er definitivt min favoritt kake, eller...mammas er!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:09   #43
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Suksessterte

Min oppskrift på denne kaka inneholder:
6 egg
3 dl Splenda (15 gr)
200 gr mandler
2 ts vaniljesukker (9 gr)
140 gr fløte
100 gr meierismør

Kan det stemme at denne kaka inneholder ca 53 karber da?

Noen forslag til hvordan jeg kan ytterligere redusere karbene ?
Fjerne vaniljesukkeret? Litt hasselnøtter og litt mandler i stedet for bare mandler?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:01   #44
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Suksessterte

Uff - denne kaka ble ikke noe særlig god....kremen ble en smule kvalmende....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:00   #45
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Suksessterte

Noen erfaringer med å lage denne med sukrin?? Bruker ikke splenda, natreen og lignende her i huset

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no