Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-14, 10:23   #22101
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på to ting

Hva skal jeg gjøre med all gresskarpureen min?

Jeg trenger et sted å ha wordpress(.org)-bloggen min, enten gratis eller for ikke-så-mye-penger? Så jeg lurer egentlig bare på hvor man kan få enten billig eller gratis web-hosting, evt hva folk pleier å bruke og betale.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 20-01-14, 10:29   #22102
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har domene og webhotell hos Domeneshop. Betaler 450,- i året for det. Der har jeg lagt over min wordpressblogg.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 20-01-14, 11:21   #22103
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Lurer på to ting

Hva skal jeg gjøre med all gresskarpureen min?

Jeg trenger et sted å ha wordpress(.org)-bloggen min, enten gratis eller for ikke-så-mye-penger? Så jeg lurer egentlig bare på hvor man kan få enten billig eller gratis web-hosting, evt hva folk pleier å bruke og betale.

Angående gresskarpuréen: Vafler, supper, curryer, chilier, pannekaker, brownies?


Angående hosting - Jeg har benyttet dette kampanjetilbudet hos dreamhost, og matbloggen min har jeg på wordpress.com med domene kjøpt via deres løsning. Har også noen greier hos one.com, som er veldig billig og stort sett smertefritt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 20-01-14, 11:39   #22104
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg har domene og webhotell hos Domeneshop. Betaler 450,- i året for det. Der har jeg lagt over min wordpressblogg.

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Angående gresskarpuréen: Vafler, supper, curryer, chilier, pannekaker, brownies?


Angående hosting - Jeg har benyttet dette kampanjetilbudet hos dreamhost, og matbloggen min har jeg på wordpress.com med domene kjøpt via deres løsning. Har også noen greier hos one.com, som er veldig billig og stort sett smertefritt.

Takk begge to!

Hm... lavkarbosaurusbloggen er jo fin uten alt wordpress.org-fancy, og jeg skal ikke en gang gjøre så mye fancy, så kanskje jeg tross alt kan holde meg til worpdress.com. Trodde det ville være mye mer begrensende.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 20-01-14, 13:47   #22105
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg blir kvalm av omtrent alt om dagen; tanken på grønnsaker, kjøtt og egg får det til å vrenge seg i magen. Det har vart i flere måneder (siden høsten en gang) at jeg ikke har taklet enkelte grønnsaker og det meste av kjøtt, men har blitt myyyye værre nå etter jul. Jeg har de siste par ukene regelrett tvunget i meg mat, men har stort sett ikke klart å komme over 1000kcal om dagen, fordi det byr meg helt i mot å spise. Det eneste jeg har spist nylig som har gått ned greit, er knekkebrød fra Korni, tyrkisk yogurt, og en klementin. Salat, gryter, supper.. Nesten så jeg brekker meg bare av tanken. Jeg kunne sikkert fint spist frukt, yogurt og knekkebrød hele dagen, og ikke blitt kvalm, men det høres ikke akkurat sunt ut... Jeg føler meg helt hjelpesløs og veit liksom ikke hva jeg skal gjøre. Hjelp?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 20-01-14, 16:49   #22106
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Jeg blir kvalm av omtrent alt om dagen; tanken på grønnsaker, kjøtt og egg får det til å vrenge seg i magen. Det har vart i flere måneder (siden høsten en gang) at jeg ikke har taklet enkelte grønnsaker og det meste av kjøtt, men har blitt myyyye værre nå etter jul. Jeg har de siste par ukene regelrett tvunget i meg mat, men har stort sett ikke klart å komme over 1000kcal om dagen, fordi det byr meg helt i mot å spise. Det eneste jeg har spist nylig som har gått ned greit, er knekkebrød fra Korni, tyrkisk yogurt, og en klementin. Salat, gryter, supper.. Nesten så jeg brekker meg bare av tanken. Jeg kunne sikkert fint spist frukt, yogurt og knekkebrød hele dagen, og ikke blitt kvalm, men det høres ikke akkurat sunt ut... Jeg føler meg helt hjelpesløs og veit liksom ikke hva jeg skal gjøre. Hjelp?

Smoothie går lett ned for meg, og fiskeboller i hvit saus.
Lager ofte puré eller mos av grønnsaker, spiser mere av de da.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 20-01-14 kl 18:10.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 20-01-14, 17:29   #22107
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor syk kan man være og fremdeles gå gjennom en opersjon i narkose? Jeg skal opereres, i narkose, på onsdag, men har den siste uken hanglet en god del. Kanskje ikke så mye feber, men mer generell utilpasset med en følelse av tannverk i hele kroppen.Alt verker, men denne operasjonen har jeg venter på så lenge at jeg vil ikke utsette den.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-01-14, 19:08   #22108
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor syk kan man være og fremdeles gå gjennom en opersjon i narkose? Jeg skal opereres, i narkose, på onsdag, men har den siste uken hanglet en god del. Kanskje ikke så mye feber, men mer generell utilpasset med en følelse av tannverk i hele kroppen.Alt verker, men denne operasjonen har jeg venter på så lenge at jeg vil ikke utsette den.

Vet du, det kan bare kirurgen og anestesilegen svare på.
Det kommer helt an på inngrepets art, varighet, fare for komplikasjoner osv i tillegg til forventet rekovalenstid.
Det er helt umulig å si noe så lenge manikke vet noen om hva slags inngrep det er snakk om.
Rent generelt, har du ikke feber, er du ikke syk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 20-01-14, 19:12   #22109
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vet du, det kan bare kirurgen og anestesilegen svare på.
Det kommer helt an på inngrepets art, varighet, fare for komplikasjoner osv i tillegg til forventet rekovalenstid.
Det er helt umulig å si noe så lenge manikke vet noen om hva slags inngrep det er snakk om.
Rent generelt, har du ikke feber, er du ikke syk!

Tusen takk Kitt! Da er jeg ikke syk. For å si det sånn, jeg har ikke lov til å løfte mer enn en pakke melk i 4-6 uker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-01-14, 19:22   #22110
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Hva skal jeg gjøre med all gresskarpureen min?

Hvis du sliter med å bruke den opp nå, frys den.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 21-01-14, 00:38   #22111
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Vanskelig tun å kjøre i eller bakke opp? Jeg er som mannen din, tenker at jeg kommer meg jo som regel over snøen. Her pleier snøen å smelte bort i løpet av noen dager. Så mye arbeid for ingenting. Men så kommer faren min og måker for meg (snille mannen ) og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort det. Så jeg prøver å måke tunet av og til selv om jeg synes det er bortkastet arbeid.

Hehe, smelter ikke så fort her snill pappa du har da

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Ta hans bil. Kjør den fast. Lesson learned for him.

Fristende... :-)

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Ikke når ryggen ikke tåler det.

Marella, jeg synes det burde være en selvfølge for ham å måke når du ikke tåler det for ryggen din.
Her i huset er det mye jeg ikke klarer som gubben tar seg av og mye han ikke klarer som jeg tar meg av.
Man må jo hjelpe hverandre.

Sånn tenker jeg også ;-)

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Få tak på freseren, og måk. La ham føle seg unyttig. Menn liker å føle de kan gjøre det meste av tyngre ting, og at kona ikke kan noe. (ikke alle, men mange)
Vis ham at du klarer deg selv, finn en måte som er ok for ryggen og stå på.

Har gjort det selv, måkte og styrte, og det ble ingen middag den dagen, for å si det slik, jeg orket ikke.
Etter noen runder med at jeg stakk ut og måkte før han fikk snudd seg, var det slutt.

Alle andre menn i gata tok snøen, mens "hans" kone tok det... hehe, han likte ikke det.

Sikkert lurt dette!! ;-) takk for svar alle sammen! :-)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 21-01-14, 00:41   #22112
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvis du sliter med å bruke den opp nå, frys den.

Det er hermetisk, så holdbarhet er ikke noe problem. Oppfinnsomhet derimot.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 21-01-14, 11:30   #22113
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor syk kan man være og fremdeles gå gjennom en opersjon i narkose? Jeg skal opereres, i narkose, på onsdag, men har den siste uken hanglet en god del. Kanskje ikke så mye feber, men mer generell utilpasset med en følelse av tannverk i hele kroppen.Alt verker, men denne operasjonen har jeg venter på så lenge at jeg vil ikke utsette den.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vet du, det kan bare kirurgen og anestesilegen svare på.
Det kommer helt an på inngrepets art, varighet, fare for komplikasjoner osv i tillegg til forventet rekovalenstid.
Det er helt umulig å si noe så lenge manikke vet noen om hva slags inngrep det er snakk om.
Rent generelt, har du ikke feber, er du ikke syk!

Snakket med sykehuset i dag. Det er graden av forkjølelse og feber som setter en stopper for narkose. Jeg tror ikke jeg har så mye feber, men jeg er ganske så tett i nesa og svelget. Og siden man skal tuberes var ikke det så heldig. Alternativet er epidural...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-01-14, 17:19   #22114
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Snakket med sykehuset i dag. Det er graden av forkjølelse og feber som setter en stopper for narkose. Jeg tror ikke jeg har så mye feber, men jeg er ganske så tett i nesa og svelget. Og siden man skal tuberes var ikke det så heldig. Alternativet er epidural...

Da hadde jeg personlig utsatt hele greia, for epidural tar jeg ikke! Så dt så!!!
Man slipper jo uansett å bli satt bakerst på ny venteliste pga sykdom.
Forkjølelse og intubering er ikke så bra og enda verre etter at man våkner opp og skal få i seg nok oksygen.
God bedring og lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-01-14, 09:37   #22115
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere enn meg som savner en skravletråd nå når vi ikke har noen 2000-3000-4000-tråd?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-01-14, 10:50   #22116
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Flere enn meg som savner en skravletråd nå når vi ikke har noen 2000-3000-4000-tråd?

Nå skjønte jeg meg aldri helt på 2000-3000-osv-trådene... men det hadde jaggu vært fint med en ordet-fritt-tråd for generelt snikksnakk.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 22-01-14, 10:57   #22117
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

det hadde jaggu vært fint med en ordet-fritt-tråd for generelt snikksnakk.

Jippi en til! da laget jeg en her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55313

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-01-14, 13:02   #22118
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da hadde jeg personlig utsatt hele greia, for epidural tar jeg ikke! Så dt så!!!
Man slipper jo uansett å bli satt bakerst på ny venteliste pga sykdom.
Forkjølelse og intubering er ikke så bra og enda verre etter at man våkner opp og skal få i seg nok oksygen.
God bedring og lykke til!

Jeg ble operert, men våknet før de var ferdig med operasjonen grunnet tuben som ble tatt ut og jeg stoppet dermed å puste. De vet jeg bruker cpap så jeg fikk kjapt ny luft gjennom nesa. De gjorde seg ferdig med operasjonen mens jeg lå og fyllesnøvla...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-01-14, 13:38   #22119
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

God bedring Kanutten

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-01-14, 17:07   #22120
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

God bedring og lykke til videre Kanutten

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-01-14, 22:46   #22121
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

God bedring Kanutten

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 23-01-14, 15:28   #22122
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan i alle dager får man dryppet øynene til en autistisk treåring som nekter plent og får fullstendig meltdown ved det aller minste forsøk og som begynner å bli skummelt sterk? Hjertesukk!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 23-01-14, 16:15   #22123
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvordan i alle dager får man dryppet øynene til en autistisk treåring som nekter plent og får fullstendig meltdown ved det aller minste forsøk og som begynner å bli skummelt sterk? Hjertesukk!

La han prøve å gjøre det selv? Gjøre det mens han sover? Vise på seg selv først med f.eks saltvann, og så bytte til rett flaske på han? La han få prøve med saltvann først, slik at det ikke gjør noe at han søler, og så tar du den rette flasken etterpå?

Om problemet er at han får det nedover i nesen/ svelget og han synes det er ubehagelig å kjenne smaken, så kan en forklare at ved å trykke lett i øyekroken i ca 30-60 sek etter drypping så får ikke dråpen passasje nedover tårekanalen og holder seg dermed på øyet.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-01-14, 16:43   #22124
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var et lite helvete å få til sånne ting på da jeg var liten for jeg hadde panikk fra alt fra stikk til tabletter.... Men jeg var mye syk, så jeg måtte gjennom endel slikt. De løste det ved at to personer holdt og en dryppet eller ga medisin. (Mens jeg hylte som en stukket gris). Jeg ble absolutt ikke traumatiserte av det, og jeg ble jo bedre. Så noen ganger må man bare gjøre det man må....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-01-14, 16:44   #22125
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

La han prøve å gjøre det selv? Gjøre det mens han sover? Vise på seg selv først med f.eks saltvann, og så bytte til rett flaske på han? La han få prøve med saltvann først, slik at det ikke gjør noe at han søler, og så tar du den rette flasken etterpå?

Om problemet er at han får det nedover i nesen/ svelget og han synes det er ubehagelig å kjenne smaken, så kan en forklare at ved å trykke lett i øyekroken i ca 30-60 sek etter drypping så får ikke dråpen passasje nedover tårekanalen og holder seg dermed på øyet.

Vi har prøvd det med å vise på oss selv først på flere ting uten at det har hjulpet det spøtt - tvert imot Det endte med at vi rett og slett brukte tvang nå, selv om det sikkert bare gjorde vondt verre ved en senere anledning Vi fikk en hel dråpe i ene øyet og en halv i andre. Heldigvis bare første dagen vi må dryppe mens han er våken, fra i morgen kan vi ta det før han våkner på morgenen og etter han har sovnet på kvelden.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no