Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Forvirret!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-07, 15:22   #1
linerl1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 1
linerl1 er på en erverdig vei

Hjelp! Forvirret!

Prøver og ser om eg får noe svar her inne!
Hei! Det virke som du Ziggy har litt peiling, så eg lurte på om du kunne hjulpet meg med en liten forvirring?

Har eg forstått dette riktig?
Når man skal gå ned i vekt skal man ha fett 2,5. Ved normalvekt skal man ha 3. Men når kroppen kan kun ta opp 12-15 gr. fett i timen... Går man ikke ned i vekt da, hvis satt helt på spissen.. hvis man hadde spist rømmegrøt da til tre måltider til dagen? Poenget er, hvis man ikkje overstige protein nivået på antall kg..men har ett høyt fettnivå i maten.Litt vrient forklart kanskje, men forstår du ka jeg mener?

linerl1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Forvirret!

Håper Ziggy skjønner dette og hva du spør om. For jeg skulle gjerne ha svart, men jeg skjønner ikke bæret

Hvor kommer det fra at kroppen kun tar 12-15 gram fett i timen ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:47   #3
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hjelp! Forvirret!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Hvor kommer det fra at kroppen kun tar 12-15 gram fett i timen ?

Det kommer fra 1930 åras Oslo. Hvor den beryktede stortyven "kroppen" herjet som verst. Han var en råtass på forkledninger og listig som en rev, og det måtte han være, når man nå også vet at han kun tok 12-15 gram fett i timen. Kunne ikke bli rare timelønna...

Spøk til side. Når det gjelder OE kan man gjøre følgende for å fastslå optimal fordeling:

1. Anslå kroppsvekten sin, uten fett.
2. Gange netto kroppsvekt (altså uten fett) med 1,6 for å finne ut antall gram proteiner per dag.
3. Dividere antall gram proteiner i 2. Dette tallet gir antall gram karbo per dag men må aldri overstige 50 gram per dag.
4. Fettet kan justeres mellom 3,5 - 1,5 gram per gram protein. Kwasniewski sier man skal bruke en faktor på 2 for å starte vektreduksjonen, deretter - når kiloene har begynt å forsvinne anbefaler han å redusere fettinntaket til 1,5. Dette for å ytterligere øke forbrenning en av eget fett.
5. Når ønsket vekt er nådd økes fettinntaket til hva som måtte passe, eks. 3,5.


Jeg er, som Nille påpekte, ikke helt sikker på at svaret er nøyaktig i tråd med hva du spør om. Men jeg håper det var noe i denne retningen du lurte på.

Ha en fin dag!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg trenger råd om fett! mofe Generell ernæringsdebatt 75 12-02-10 22:43
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Lavkarbonovise, hjelp villemo1978 Spørsmål og svar 2 19-01-06 08:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no