Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vann i kroppen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-12, 00:55   #1
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Vann i kroppen

Hei
Vi prater ofte her på forumet at vi er plaget med vann i kroppen
Det som jeg lurer på om det er på forskjellige måter når man trener,pga medisiner osv.Hvordan kjennes det,hvordan er dere sikre at det er vann??
Fordi vi kan også trøste oss,uten at det egentlig er vann,og at det skal løsne Er det noen som er plaget med det
Håper på svar,tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 05:46   #2
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: vann i kroppen

Jeg kjenner det faktisk best på forlovelsesringen, he he..

Hvis den ikke lar seg flytte på så lett er jeg full av vann, glir den lett har jeg ikke så mye vann i kroppen.
Det kan faktisk variere fra det ene ekstreme til det andre opptil flere ganger i løpet av en dag...!

Jeg kjenner det også på leggene, hvis jeg sitter på huk og det liksom "sprenger" i leggene (verre enn vanlig, altså, he he) så er det også en ganske god indikasjon på at jeg holder på en del vann.

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:25   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Når det er vann i kroppen er det som regel lett å kjenne, ja - leggene kan være gode indikatorer, og føttene (selv har jeg én fot som hovner opp massivt når kroppen får vannopphopninger), hendene (stive, tykke fingre), ansiktet (rundt øynene), og tildels også mage/midje. Altså, en som har problemer med mye vann vil som regel ikke være i tvil om at det er dette det er snakk om, heller enn reell vektøkning/stagnasjon. Det er for ubehagelig til å forveksles med "normaltilstand".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:32   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Signerer Rin. Jeg sliter tidvis med mye vann i kroppen. Og for det første er det jo en grei indikator å gå fra f.eks. 73 til 78 kilo på mindre enn en uke, tross at man spiser rigid ketogent kosthold ...
Kjenner det på morgenen på fingrene. De blir ubehjelpelig stive, og i ansiktet har jeg lange poser under øynene, samt hovne øyelokk. Utover dagen, om vannet ikke slipper, så kommer det i føttene og anklene. Kan på kvelden stikke en finger i ankelen og merket blir et lite øyeblikk lenger enn normalt. På det verste så øker også blodtrykket, og det begynner å pulsere i øra i svosjelyder, og jeg blir stram i bringa ... Over tid blir jeg også dehydrert, da vannet blir i vevet, og jeg ikke får utnyttet det. Ikke så mye tvil om ødemer/vannsamling, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:47   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann i kroppen

det kjennes vel under huden som en litt mindre fast konsistens enn fett?
jeg ville sjekket om jeg var intolerant for noen matvarer. det var jeg da jeg hadde vann i kroppen ihvertfall. brød og frukt var det jeg ikke tålte, fordi vannet forsvant da jeg sluttet med det ved omleggingen til lavkarbo. men såklart, jeg vet det kan være flere årsaker til vannansamling. Akupunktur kan hjelpe milten/nyra, om det ikke er noe du kan gjøre selv, som å slutte med visse medisiner, matvarer, drikke nok vann..

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:24   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Når det er vann i kroppen er det som regel lett å kjenne, ja - leggene kan være gode indikatorer, og føttene (selv har jeg én fot som hovner opp massivt når kroppen får vannopphopninger), hendene (stive, tykke fingre), ansiktet (rundt øynene), og tildels også mage/midje. Altså, en som har problemer med mye vann vil som regel ikke være i tvil om at det er dette det er snakk om, heller enn reell vektøkning/stagnasjon. Det er for ubehagelig til å forveksles med "normaltilstand".

Grattis med nytt nick! (Kanskje det er lenge siden og jeg ikke har fulgt med, men jeg så det iallfall nå... )

Signerer denne. For min del ser det forøvrig ut som at vannsamlingen følger matintoleranser. Det ble MYE bedre da jeg kvittet meg med melet 100% og det ser også ut som at det å redusere melk hjelper godt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:28   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

For meg har det lite med maten å gjøre. Jeg har eliminert alt som jeg kan reagere på, og spiser innmari rent, ikke noe mel/gluten, sukker, melkeprodukter. Stress derimot ... Samt at jeg etter nesten et år fant ut at kroppen min samlet fryktelig mye vann da jeg brukte progesteronkrem. Etter jeg har slutta med det har et par kilo vann sluppet. Men ødemer i en eller annen grad må jeg nok bare leve med.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:32   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For meg har det lite med maten å gjøre. Jeg har eliminert alt som jeg kan reagere på, og spiser innmari rent, ikke noe mel/gluten, sukker, melkeprodukter. Stress derimot ... Samt at jeg etter nesten et år fant ut at kroppen min samlet fryktelig mye vann da jeg brukte progesteronkrem. Etter jeg har slutta med det har et par kilo vann sluppet. Men ødemer i en eller annen grad må jeg nok bare leve med.

Å spise noe man ikke tåler stresser kroppen. Iallfall min.

Mulig det ligger med det berømte kortisolet? *spekulerer høyt* Jupp - googler man cortisol + edema ser det ut som det er en sammenheng til en viss grad iallfall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:36   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Å spise noe man ikke tåler stresser kroppen. Iallfall min.

Mulig det ligger med det berømte kortisolet? *spekulerer høyt* Jupp - googler man cortisol + edema ser det ut som det er en sammenheng til en viss grad iallfall.

Jepp! Men i blant føles det bare som om det ikke er noen grunn også ... (Indre stress? ) Men om jeg skulle ha kuttet ut noe mer enn hva jeg gjør av hva jeg spiser nå, hadde jeg blitt sittende igjen med ganske lite å velge mellom, tror jeg. Jeg tror ikke det finnes noe mer jeg reagerer på som ikke er eliminert alt ...
Men enig. Om jeg får en sjelden ostebonanza samler jeg ikke bare vann, jeg får utslett/varmeutslett. Herlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:59   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Men i blant føles det bare som om det ikke er noen grunn også ... (Indre stress? ) Men om jeg skulle ha kuttet ut noe mer enn hva jeg gjør av hva jeg spiser nå, hadde jeg blitt sittende igjen med ganske lite å velge mellom, tror jeg. Jeg tror ikke det finnes noe mer jeg reagerer på som ikke er eliminert alt ...
Men enig. Om jeg får en sjelden ostebonanza samler jeg ikke bare vann, jeg får utslett/varmeutslett. Herlig.

Yaiks...

Jeg tenker som så at ikke alt stress har en kjent årsak gjennom hva man er klar over at man utsetter seg for. F.eks vil jo allergier eller vanlig infeksjonssykdom som en gryende forkjølelse også være en kroppslig påkjenning.

Mange ukjente XYZ i dette regnestykket her, frykter jeg. Er mamn heldig klarer man å se noen sammenhenger, men veldig mange forblir ukjent. Jeg ser f.eks for min del at det bare skal 1-2 glass med alkoholholdig cider til før at jeg er 1-2kg opp neste da... Men av og til skjer det "uten forklaring" også...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:07   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Yaiks...

Jeg tenker som så at ikke alt stress har en kjent årsak gjennom hva man er klar over at man utsetter seg for. F.eks vil jo allergier eller vanlig infeksjonssykdom som en gryende forkjølelse også være en kroppslig påkjenning.

Mange ukjente XYZ i dette regnestykket her, frykter jeg. Er mamn heldig klarer man å se noen sammenhenger, men veldig mange forblir ukjent. Jeg ser f.eks for min del at det bare skal 1-2 glass med alkoholholdig cider til før at jeg er 1-2kg opp neste da... Men av og til skjer det "uten forklaring" også...

Jeg har jo funnet noen, i alle fall. Som den progesteronkremen. Og jeg blir forkjøla OFTE uten jeg har klart å forstå hvorfor (de siste par tre årene sikkert 5-10 forkjølelser i året! ), og gjort hva jeg har kunnet omtrent for å unngå det. Og så får jeg vite at achalasi (mitt seneste tilskudd på diagnosetreet ) fører til hyppige luftveisinfeksjoner, så mulig at det bedrer seg ytterligere etter operasjon!

Jeg legger også på meg et kilo ekstra eller så etter alkoholinntak (eller, dagen derpå går jeg gjerne ned et kilo, dagen etter det gjerne to kilo opp igjen), men det går fort over, og er vel mer kroppens ubalanse i forsøk på å balansere ut væskebalansen igjen, tenker jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:53   #12
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann i kroppen

Tusen takk for de flotte forklaringene deres Det har bare bekrefet at jeg har i massevis av vann,særlig de stedene som Photo beskrev..Eplecidereddik er et bra naturlig,vanndrivende middel.Uansett hva det er,
kan jeg ikke bruke det da skyller jeg medisinen ut som er veldig viktig,at jeg fungerer.Har sluttet med natreen i kaffe,kuttet fløte fra i går
og begynte med soyamelk i kaffe i håp at vekta skal røre på seg etter 6 mnd.Jeg er ganske oppgitt som de fleste som har samme problem,står på PLATÅ
Tusen takk for svarene

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:07   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

For meg funker naturlig vanndrivende temmelig marginalt, dessverre. Det tar kanskje toppen av det. Og jeg har prøvd "alt"; gullriste, basete, sitron i vannet, løvetannte, bjørkete, eplecideredikk og så videre og så videre. Det har vel kanskje mer med årsaken til ødemene å gjøre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:14   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Jeg har funnet en ting som hjelper litt mot akutt vannsamling, men det er en kjedelig løsning - å spise utelukkende egg i et par dager. Vet ikke hvorfor dette fungerer bedre enn å bare spise kjøtt eller andre rene varer, men det har vært effektivt de gangene jeg har prøvd det...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:18   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har funnet en ting som hjelper litt mot akutt vannsamling, men det er en kjedelig løsning - å spise utelukkende egg i et par dager. Vet ikke hvorfor dette fungerer bedre enn å bare spise kjøtt eller andre rene varer, men det har vært effektivt de gangene jeg har prøvd det...

Jøss! Det går en del egg om dagen (dårlig råd - 30-brett til 55 kr på Sultan/Vatan), og vannet slipper igjen! Hmmm ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:19   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss! Det går en del egg om dagen (dårlig råd - 30-brett til 55 kr på Sultan/Vatan), og vannet slipper igjen! Hmmm ...

Magiske egg! Skal fikse meg en fluffy frittata med spinat nå, til og med!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:28   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Magiske egg! Skal fikse meg en fluffy frittata med spinat nå, til og med!

Haha, magiske egg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:52   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Og vips var "Eggedietten" skapt...

Vel - bedre enn mye annet iallfall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:56   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og vips var "Eggedietten" skapt...

Vel - bedre enn mye annet iallfall.

Å, jeg så faktisk noen her inne som prøvde seg på å bare leve på egg i noen uker for en tid tilbake.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:05   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Og vips var "Eggedietten" skapt...

Vel - bedre enn mye annet iallfall.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, jeg så faktisk noen her inne som prøvde seg på å bare leve på egg i noen uker for en tid tilbake.

Ah, jeg snublet over det på et amerikansk lavkarbo-forum, som et konsept kalt "3 day egg fast". Jeg tror ikke den typen ekstremgreier er sunt/konstruktivt i lengden eller for noen som egentlig ikke har et vannproblem eller noe, så jeg gadd aldri å lage en post her om det, selv om jeg jo har opplevd strålende effekt hva angår vannsamlingene - vil helst ikke være ansvarlig for at noen som "ikke har gått ned noe på toooo uuuukeeeer" skal hive seg over en pur eggdiett helt uten videre. (ikke at man mangler stort om man spiser egg, men... variasjon og matglede og whatnot!)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:00   #21
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Ahhhh-haleluja Jeg har jo 4 kg vann som romstere ri kroppen her, og blir snart gal av den ubehagelige følelsen! Vandligvis har jeg 2 kilos variasjon i vekta etter syklusen, mens nå så steg vekta med 1/2 -1 kg pr dag. Urk! Har prøvd basete og kjærringrokkte, og selv om det hjelper noe, (jeg klarer i alle fall å tisse ut noe og ikke bare føle meg spreng), så hjelper det ikke så mye. Men eggedietten har jeg ikke prøvd, så den skal jeg virkelig teste ut ja
men må vente til søndag da, siden vi skal i bryllup på lørdag. Kjipt med bare egg da.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 16:43   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Jeg samler vann veldig lett. Jeg merker det først ved at jeg får dotter i ørene, øresus, press i panna, press på hodet og over nesen. Tar jeg ikke vanndrivende da flytter ubehaget seg nedover via nakken og jeg får press over brystkassen, både foran og bak. Det siste jeg merker er veldig hovne bein, men da er jeg faktisk så utmattet av det andre ubehaget at da har jeg nok knasket en diural eller fem.

Akkurat nå har jeg faktisk funnet senga fordi jeg ikke tok diural i tide og vannet gikk ned i beina.

Jeg har "lov" til å ta hele 200 mg diural hver dag. Det er en enorm dose, men jeg trenger det faktisk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 17:21   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg samler vann veldig lett. Jeg merker det først ved at jeg får dotter i ørene, øresus, press i panna, press på hodet og over nesen. Tar jeg ikke vanndrivende da flytter ubehaget seg nedover via nakken og jeg får press over brystkassen, både foran og bak. Det siste jeg merker er veldig hovne bein, men da er jeg faktisk så utmattet av det andre ubehaget at da har jeg nok knasket en diural eller fem.

Akkurat nå har jeg faktisk funnet senga fordi jeg ikke tok diural i tide og vannet gikk ned i beina.

Jeg har "lov" til å ta hele 200 mg diural hver dag. Det er en enorm dose, men jeg trenger det faktisk.

Huff, høres veldig ubehagelig ut!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 08:17   #24
LineMyk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 4
LineMyk er på en erverdig vei

Sv: Vann i kroppen

Jeg har vann i kroppen, (den er veldig dvask til tross for normal vekt og sunt bevegelsesnivå) og jeg får stygge sokke- og bh- og sovemerker) og jeg har hatt det hele livet, også da jeg var tenåring og tynn som en strek. Var derfor jeg gikk over på lavkarbo, men har ikke mistet noe vann (eller vekt) i det hele tatt. Så det var veldig skuffende. Har også konstant ømme muskler. Men har ikke vondt i eller sprengte ben... merkelig... Har søkt en del på nettet over hva det kan være som feiler meg. Noen som har prøvd lymfedrenasje? Det skal visstnok hjelpe på begge deler? Tenker også å gå til legen for å høre hva han mener... Noen som har prøvd respetfri vanndrivende fra apoteket? Eller hjelper det bare på sprengte ben?

LineMyk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå.... Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 08:37   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann i kroppen

lymfedrenasje gjør vel lite med årsaken og da blir man vel avhengig av å gå å få det?
jeg hadde løpt til akupunktør og gjort noe for å rette opp kroppens balanse. Bruker du medisiner som gir ødem? har du nyreproblemer? hvis ikke kan det være et miltproblem og det kan hjelpes med akupunktur og lavkarbo (ikke sukker). Hvordan ubalansen ser ut kan en akupunktur sjekke ut ved å høre om symptomene dine.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen? solsiden Kosttilskudd 2 19-06-09 10:30
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 22:13
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Vann i kroppen...? mofe Fysisk og mental helse 12 04-06-05 19:11
Vann i kroppen? smosje Fysisk og mental helse 16 20-01-05 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no