Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kvalm og svimmel på morgenen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-12, 08:09   #1
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Kvalm og svimmel på morgenen

Dette har skjedd flere ganger, både før jeg startet på lavkarbo og etterpå.

Jeg er et skikkelig frokostmenneske, jeg MÅ ha frokost for å fungere i løpet av dagen. De gangene jeg har ventet litt med å spise har jeg faktisk blitt så svimmel og kvalm at jeg har trodd jeg både skulle kaste opp og besvime samtidig. Dette er utrolig ubehagelig, og nå som jeg passer en hund har jeg aldri tid til å spise noe før jeg må ut på tur med den. Og i dag har jeg blitt så dårlig at jeg har ligget over do skåla og nesten tvunget meg selv til å spy... har også måtte ligge på gulvet for å roe ned svimmelheten.
Må også si at det er så ille at jeg har tatt første time fri fra skolen for å få i meg litt energi og bli bedre!

Noen som har noen ideer om hvorfor dette skjer, hva årsaken er og hva jeg evt kan gjøre for å fikse det??

__________________
Min Journal - som jeg skal bli kjempeflink til å oppdatere
Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 08:29   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalm og svimmel på morgenen

Lavt blodsukker?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 08:38   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og svimmel på morgenen

Få i deg frokost da, om det hjelper. Det er jo ikke slik at man skal vente.

Jeg blir kvalm på høykarbo, våkner kjempekvalm. Men det skjer ikke når jeg spiser ketogent, så lenge jeg er i ketose er jeg ikke kvalm.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 09:45   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og svimmel på morgenen

Opprinnelig lagt inn av Småspiseren, her.

Noen som har noen ideer om hvorfor dette skjer, hva årsaken er og hva jeg evt kan gjøre for å fikse det??

Opprinnelig lagt inn av Småspiseren, her.

Jeg er et skikkelig frokostmenneske, jeg MÅ ha frokost for å fungere i løpet av dagen. De gangene jeg har ventet litt med å spise har jeg faktisk blitt så svimmel og kvalm at jeg har trodd jeg både skulle kaste opp og besvime samtidig.

Du svarer vel egentlig på spørsmålet selv.
Du må rett og slett prioritere å få i deg frokosten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 14:05   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og svimmel på morgenen

Ta med et par osteskiver e.l i hånda når du går ut med hunden, så får magen noe å jobbe med. Så kan du spise skikkelig frokost når du kommer hjem.
Ang skolen tror jeg du bare må prioritere å komme deg opp en halvtime tidligere...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 16:30   #6
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalm og svimmel på morgenen

Ha noe ferdig som du kan bruke 2 minutter på å spise om morgenen før du går ut med hunden. Et egg, ei kjøttkake, en bit ost e.l. Evt. i et salatblad hvis du liker det, eller med en eller annen grønnsak til.

Hvis du trenger frokost, må du selvfølgelig spise det. Det er da vel ingenting som sier at du ikke skal spise frokost.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalm på morgenen VSB Lavkarbo generelt 2 27-04-11 10:33
Svimmel og kvalm luxcat Fysisk og mental helse 6 01-04-11 14:13
Kvalm om morgenen candyland Ketolysekuren 4 26-04-09 20:09
Sinnsykt svimmel og kvalm Dårrit Spørsmål og svar 20 23-06-07 14:47
Så ufattelig svimmel om morgenen.. Georgine Fysisk og mental helse 8 29-05-06 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no