Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Oppskrift på brun saus?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 17:15   #1
purple
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 31
purple er på en erverdig vei

Oppskrift på brun saus?

Mulig jeg er litt forvirret, men jeg har søkt og søkt og finner ingen skikkelig oppskrift på brun saus.
Er det noen av dere som har det? Er ikke så veldig flink til å lage mat så jeg trenger det med tskje.

purple er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:52   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: oppskrift på brun saus?

Når du har stekt noe kjøtt, så tar du opp kjøttet og legger til sides. Så slår du oppi litt vann i panna for å løsne godsakene. Slå så oppi litt fløte/rømme/creme fraiche og kok til passe konsistent. Krydre med feks salt og pepper, sennep uten sukker el.l. Du kan tykne sausen med eggeplommer, rør de godt sammen før du rører du fort inn i sausen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:06   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: oppskrift på brun saus?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Når du har stekt noe kjøtt, så tar du opp kjøttet og legger til sides. Så slår du oppi litt vann i panna for å løsne godsakene. Slå så oppi litt fløte/rømme/creme fraiche og kok til passe konsistent. Krydre med feks salt og pepper, sennep uten sukker el.l. Du kan tykne sausen med eggeplommer, rør de godt sammen før du rører du fort inn i sausen.

Jeg siler eggeplommene. Slipper da alle ekle hinner som vaker i sausen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:49   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Oppskrift på brun saus?

Smak til med buljong eller fond....
Ingen som bruker JBKM i brun saus eller?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:01   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på brun saus?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Smak til med buljong eller fond....
Ingen som bruker JBKM i brun saus eller?

Klarer ikke JBKM!! Det virker bare slimete!! Usj og dobbeltæsj!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brun saus til det meste! Karin Middag 0 10-06-09 03:50
Brun saus? amatøren Middag 1 06-08-08 12:42
Brun saus noli Oppskrifter 2 16-06-08 21:21
Brun saus Tittentei Oppskrifter 6 07-11-07 12:51
Brun saus kals Spørsmål og svar 9 12-09-06 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no