Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

kan jeg spise..... ?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-05, 12:38   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

kan jeg spise..... ?

Hei
Prøver meg med en ny tråd her.. det er en del matvarer jeg lurer på om man kan spise under iduksjonen.. og det beste er vel å spørre.. å håpe på at noen vet svar..
Kansje det er noen flere som lurer på enkelte matvarer...

Det jeg lurer på er hvordan det er med issalat, fetaost og mascarpone-ost under induskjonen og er bær fy-fy..

Noen som vet??

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 12:56   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Issalat og fetaost er helt fin-fint Den osten vil jeg også tro er okei, titt på varedeklarasjonen. Bær skal du vente med, om du følger "boka".

Her er oversikten over hva du kan spise:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:09   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av mofe


Her er oversikten over hva du kan spise:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

tusen takk for svar.. jeg har vært inne på den oversikten men det står ikke issalat der og ikke fetaost heller.. jeg liker best den på glas fra Arla som ligger i marinade den marinaden er så go å bruke som dressing på salat.. Mascarpone-osten står det at den inneholder 2 g karbohydrat.. men når jeg må vente med bær så kan jeg vente med den også.. Jordbær og mascarpone er bare helt himmelsk..

Det er en god del som ikke står på den listen og jeg er litt redd for å spise noe jeg ikke skal..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 18:50   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Nomma

Jeg tror det er derfor du blir anbefalt å bruke ketostix. Da får du en indikator på om du er i ketose eller ikke, og hvis du faller ut av ketose kan du gå igjennom dietten de siste dagene og se hva som fikk deg til å gå ut av ketosen. Det er nemlig ikke slik at alle reagerer helt likt på alle matvarer. Derfor er det heller ikke mulig å lage fullstendige lister som gjelder for alle.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 19:28   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Har skjønt at jeg får kjøpt slike på apoteket men til hvilken pris??
Og hvor mange er det i pakken??

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 20:20   #6
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av nomma

Har skjønt at jeg får kjøpt slike på apoteket men til hvilken pris??
Og hvor mange er det i pakken??

Hei,
de jeg kjøpte kostet 99kr, og det var 50 stk i pakken.
lykke til

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 20:50   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

mine kostet 59 og det var 50 i pakken..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 20:10   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nomma

jeg har vært inne på den oversikten men det står ikke issalat der

Det står da "salat" der vel ??? Selv om ikke navnene på alle salattyper står der så kan du spise issalat. Det er ikke akkurat den salaten jeg vil anbefale varmest. Det finnes så mange gode salater i butikken nå. Salater som inneholder mer næring enn issalat. dess mer farge dess mer næring !! Og ALLE er lovlige !

Opprinnelig lagt inn av Nomma

og ikke fetaost heller.. jeg liker best den på glas fra Arla som ligger i marinade den marinaden er så go å bruke som dressing på salat..

Du kan godt spise osten, men IKKE marinaden. Huffameg, den er full av ekkelt flerumettet fett. Varmpresset olje. Denne er utsatt for en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer. Det er en av de oljene vi skal ligge unna og som IKKE er bra for oss. Om du liker akkurat DEN fetaen er det bedre at du tar den ut av glasset, hiver oljen og fyller glasset med ren ny kaldpresset olje. Du kan bruke flere typer olje som er bra: Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje - KALDPRESSET !

Opprinnelig lagt inn av Nomma

Mascarpone-osten står det at den inneholder 2 g karbohydrat.. men når jeg må vente med bær så kan jeg vente med den også.. Jordbær og mascarpone er bare helt himmelsk..

Du kan godt spise Mascarpone ost på induksjon ! Det er knallgodt å skjære opp en tomat i terninger (bare kjøttet, ta ut kjernene først), hakket basilikum og ferske reker skåret i biter og røre dette sammen med osten. Luksus rekesalat !

Opprinnelig lagt inn av Nomma

Det er en god del som ikke står på den listen og jeg er litt redd for å spise noe jeg ikke skal..

Du kan godt spørre om du lurer på om du kan spise noe du ikke finner på lista. Har du lest boka forresten ? Den svarer også på mange spørsmål. Men finner du det ikke der eller her i forumet, så spørr !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no