Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Første dag på ketolyse...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-07, 12:28   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Første dag på ketolyse...

Jeg har ikke klart heeeelt å forstå hva jeg skal og ikke skal spise, men jeg ser at dette nok kan være midt i blinken for meg.
Har spist seeen frokost idag, og den besto av2 blader crispi salat, 1 tomat, litt agurk, 3 skiver kokt skinke og 2 skiver kalkun, samt cheddar ost... i følge næringsinnholdet på pakkene, er dette så og si 0 karbohydrater...


I går spiste jeg hamburger til middag, med cheddar ost på...uten hamburger brød.

Smekk meg om jeg har forstått det rett, jeg kan spise kjøtt, rømme, bernese saus, bacon, egg iallefall???

Har tatt rundturen og sjekket alle matvarer i skapene, og funnet ut at dette virker greit.

Jeg hadde håpet at noen kanskje kunne forklare meg litt hva man spise, og IKKE iallefall..det er vel det viktigeste.
Jeg har lest boken, men jeg klarer liksom ikke heeelt oppfatte hva jeg kan og ikke kan ha i meg.

Anyone?

Er forøvrig 118 kg tung, og 170 cm lang...så jeg har MAAAANGE kg å gå ned!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 14:12   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Jeg har ikke klart heeeelt å forstå hva jeg skal og ikke skal spise, men jeg ser at dette nok kan være midt i blinken for meg.
Har spist seeen frokost idag, og den besto av2 blader crispi salat, 1 tomat, litt agurk, 3 skiver kokt skinke og 2 skiver kalkun, samt cheddar ost... i følge næringsinnholdet på pakkene, er dette så og si 0 karbohydrater...


I går spiste jeg hamburger til middag, med cheddar ost på...uten hamburger brød.

Smekk meg om jeg har forstått det rett, jeg kan spise kjøtt, rømme, bernese saus, bacon, egg iallefall???

Har tatt rundturen og sjekket alle matvarer i skapene, og funnet ut at dette virker greit.

Jeg hadde håpet at noen kanskje kunne forklare meg litt hva man spise, og IKKE iallefall..det er vel det viktigeste.
Jeg har lest boken, men jeg klarer liksom ikke heeelt oppfatte hva jeg kan og ikke kan ha i meg.

Anyone?

Er forøvrig 118 kg tung, og 170 cm lang...så jeg har MAAAANGE kg å gå ned!


Heisann.

Spis reint kjøtt/fisk/fugl, unnga spedd mat(kj.kaker, fiskekaker osv) i begynnelsen. Spedd mat har ofte opptil 5-6 karber pr. 100 gram.

Grønnsaker som vokser over jorden er flott mat. Karbene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker og salat. Hold deg unna gulrot/kålrot, da det har masse stivelse. Brokkoli og blomkål er flott ertatning for potet.

Bruk meierismør, sæterrømme, ekte majones, kremfløte osv. Ikke lettprodukt.

Egg og bacon er god mat for oss. Omelett etter oppskrifta i boka = namnam.
Hold deg unna: sukker, mel, pasta, ris, poteter.

Og sjekk innholdet i alt du handler.

Drikk masse vann, det hjelper på forbrenningen.

Dette høres kanskje vanskelig ut, men det går seg veldig fort til

Ønsker deg lykke til, dette kommer du til å klare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 15:33   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Første dag på ketolyse...

Kan signere på at det kan virke litt vanskelig i starten, men jeg tok det etter ett par dager og når man har lest boken, åpner Ketolyseverdnen seg for deg! Lykke til med det riktige valget for en mye bedre fremtid!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 00:26   #4
Babyblue24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 13
Babyblue24 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på ketolyse...

hvorfor ikke lett variantene ?

Babyblue24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:20   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Babyblue24, her.

hvorfor ikke lett variantene ?

Vi trenger fettet, og det er mer karbohydrater i lettprodukt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 17:35   #6
Babyblue24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 13
Babyblue24 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på ketolyse...

hmm snøve finden ekstra lett har jo kun 0,5 gr pr 100 gr da er det for mye for ost?

Babyblue24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:42   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Babyblue24, her.

hmm snøve finden ekstra lett har jo kun 0,5 gr pr 100 gr da er det for mye for ost?

Nei det er ikke det. Men vi som er på ketolysekuren følger det boka forteller oss, og da er det ikke lettprodukt vi skal bruke. Hvordan det er med atkins vet jeg ikke, den filosofien kan jeg ikke noe om.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:57   #8
Babyblue24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 13
Babyblue24 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på ketolyse...

okey

Babyblue24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du prøvd stoffskiftedietten? Gir Spørsmål og svar 12 03-12-07 20:53
Første dag med eurodiet Tidl. medlem Eurodiett 7 22-08-06 23:06
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no