Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Strekkmerker og kakaosmør

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-06, 15:00   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Strekkmerker og kakaosmør

Heisann!

Jeg leste et sted at Cacao Butter fra Body Shop skulle hjelpe mot strekkmerker, så jeg kjøpte en slik en for å teste. Har nå brukt den morgen og kveld en ukes tid, men er ikke sikkert på om jeg ser noen forbedringer ennå.

Derfor lurte jeg på om noen andre her inne har testet dette, eller har andre tips til produkter eller metoder for å forebygge strekkmerker. Da jeg var hos fastlegen min for et par år siden spurte jeg om det var noe som kunne gjøres med strekkmerker, og da fikk jeg beskjed om at ingenting kunne gjøres så lenge huden først var blitt ødelagt.

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 15:04   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

De har jo vist til veldig gode resultater med lysbehandling mot både arr og strekkmerker. (De bruker en sånn maskin med et spesielt lys på som de fører over arrene og strekkmerkene): Ellers, så er jo det å spise nok fett og smøre innenfra god forebygging, også sverger jeg til olivenolje utenpå også jeg. Det er det beste huden kan få.
(men det virker nok mest forebyggende altså)

Ja, også aloevera, både behandlende og forebyggende.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 15:22   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Heisann!

Jeg leste et sted at Cacao Butter fra Body Shop skulle hjelpe mot strekkmerker, så jeg kjøpte en slik en for å teste. Har nå brukt den morgen og kveld en ukes tid, men er ikke sikkert på om jeg ser noen forbedringer ennå.

Derfor lurte jeg på om noen andre her inne har testet dette, eller har andre tips til produkter eller metoder for å forebygge strekkmerker. Da jeg var hos fastlegen min for et par år siden spurte jeg om det var noe som kunne gjøres med strekkmerker, og da fikk jeg beskjed om at ingenting kunne gjøres så lenge huden først var blitt ødelagt.

Jeg brukte cocoa butter forebyggende da jeg ble gravid. Smørte kroppen inn hverdag fra den dagen jeg hadde positiv prøve (amerikansk svigermor visste best ! ) Brukte det hele svangerskapet og jeg var diiiiiiiiiiiger. Alle trodde jeg skulle ha tvillinger. Og da gutten var født og melka kom brukte jeg det på brystene også. (og på sykehuset gikk jeg under navnet "premiekua" - Anna Nicole Smith/Dolly parton go home !). Jeg hadde ikke et eneste strekkmerke etterpå. Om det var kremen eller de gode genene er usikkert, men strekkmerker har jeg iallefall ikke !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 16:03   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Strekkmerker er visstnok hormonelt - og arvelig. Jeg fikk det lenge før jeg ble noe overvektig, og broren min som alltid har vært tynn, fikk det han også. Tror det var i tenårene...

For noen år siden da jeg fikk stoffskiftesykdom og gikk opp i vekt, fikk jeg noen fæle, røde strekkmerker. Men de forsvant/bleknet faktisk igjen etterhvert, hjulpet av lavkarbokost. Så "smør" deg med tålmodighet , spis sunt og få i deg det du trenger av oljer og andre kosttilskudd. Kanskje strekkmerkene dine blir mer usynlige etterhvert, selv om de nok aldri blir helt borte...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 17:20   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Alle strekkmerker blir sølvaktige med tida.. De falmer og blir nesten usynlige. Jeg har ikke lest en eneste vitenskapelig rapport om at det finnes noe middel som kan fjerne eller forskjønne strekkmerker. Og jeg vet at mange får strekkmerker uansett hvor mye de forebygger, mens andre igjen om driter i det aldri får en eneste liten strekk. Det er som nevnt tidligere genetisk hvem som får og hvem som ikke får strekkmerker. De mange midlene som finnes på markedet mot strekkmerker tror jeg lite på. Nettopp fordi det ikke finnes vitenskaplige bevis for at de hjelper.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 19:44   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

brukte også den forebyggende under tvillingsvangerskap. Som nille sier; jeg vet ikke om det er gode gener eller smøret. Ingen merker iallefall. Og en annen ting; jeg stinket sjokolade i den grad at jeg ikke orket å ete det...hehe.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 19:53   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Må ha hatt stor tiltrekkningskraft på andre slikkemunner du da ...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 13:14   #8
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

det er jo verdt et forsøk. Det er jo kjempeherlig også da.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 12:28   #9
Carlton
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 38
Innlegg: 4
Carlton er på en erverdig vei

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Hei, beklager på forhånd hvis jeg "stjeler" threaden her nå, men siden allerede et av spørsmålene jeg lurte på har blitt stilt her, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne fortsette i denne threaden som å starte en ny ..

Det jeg lurer på er om det finnes andre middel enn operasjon for å fjerne hud som er til overs. Jeg har gått ned en del kilo nå, men merker i stor grad at det ligger mye løs hud igjen, noe som ikke er særlig gøy nå før sommeren. Finnes det noe "huddrepende" krem som tar livet av overflødig hud, eller kanskje noen medisiner som booster hvor fort huden fornyer seg eller noe lignende.

Ville svært takknemmelig hvis noen her hadde noen svar eller erfaringer med dette.

På forhånd takk

Carlton

Carlton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening/"sunt" kosthold Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 12:57   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Huden vil på en ung person trekke seg sammen over tid. Men på eldre personer vil ikke dette skje i samme grad. Så langt jeg vet finnes det ingen vidundermidler som kan få huden til å trekke seg sammen og dermed fjerne overfloden. Det eneste alternativet er faktisk operasjon eller å lære seg å leve med det. Trening kan også hjelpe noe på, men er overfloden stor må man under kniven dessverre.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 19:36   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Vil bare tilføye at man ikke bør løpe til legen og operasjonsbordet med det samme man er ferdigslanka. Her er det tålmodighet som gjelder !

Opprinnelig lagt inn av SSSkaldeman

Hej, Nille!

Jag kan glädja dig med att huden fortsätter att dra ihop sig. Jag gjorde min stora viktnedgång för tre år sedan och då såg jag ut som en tibetansk skrynkelmastiff. (Jag vet inte vad den hunden heter på norsk.) Därefter har huden långsamt dragit sig samman och processen fortgår. Nu har jag bara en smula löst skinn kvar på magen. Allt annat är klart. Jag har intervjuat amerikanska läkare om detta och de säger att sammandragningen fortsätter i sex till sju år, även om det går allt långsammare. Du kommer att bli kjmpeflott hela du!

Jeg lever i håpet enda jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-05-06, 23:22   #12
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Strekkmerker og kakaosmør

Jeg hadde noen gresselig stygge strekkmerker midt på innsiden av hvert lår (de bare VAR der en dag, helt over natta, utrolige greier). Etter å bare ha "snust" borti lavkarbokosthold har de bleknet og synes nå omtrent ikke lenger.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Strekkmerker og hengemage... Siljepilje Generell diskusjon 2 09-01-06 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no