Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening, noen eksperter? Vondt i hofter?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 16:24   #1
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei
Question

Trening, noen eksperter? Vondt i hofter?

Jeg har nå vært av og på ketolyse i 2 år. Jeg har ikke trent. Etter lang sykdom og vektoppgang har jeg bestemt meg for å gjøre noe psykisk og fysisk.

Jeg vil begynne å kjøre hardere med maten med mindre kbh og mye mer fett.

Jeg har stivnet helt i hoftene, har vært hos kiropraktor mange ganger, men uten hell. Jeg får store smerter av å gå kun 3 meter, bena svikter og det er uutholdelig. Jeg vet dette er fordi jeg har sittet for mye i ro pgr av sykdom. Hvilke treningsøvelser er best for å få bevegelse i hoftene uten smertene ? Hva bør jeg gjøre? Sykkle? svømme? såfall hvor ofte ?

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:40   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trening, noen eksperter?Vondt i hofter?

Det eneste min hofter tåler er ellipsemaskin!



Men det MÅ være en som har "tråkkeplatene" inntil hverander, uten noe drivverk etc i mellom!

Jevne, stødige bevegelser som ellipsemaskinen gir, er snille mot hoftene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:35   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening, noen eksperter?Vondt i hofter?

Opprinnelig lagt inn av Bathory, her.

Jeg har nå vært av og på ketolyse i 2 år. Jeg har ikke trent. Etter lang sykdom og vektoppgang har jeg bestemt meg for å gjøre noe psykisk og fysisk.

Jeg vil begynne å kjøre hardere med maten med mindre kbh og mye mer fett.

Jeg har stivnet helt i hoftene, har vært hos kiropraktor mange ganger, men uten hell. Jeg får store smerter av å gå kun 3 meter, bena svikter og det er uutholdelig. Jeg vet dette er fordi jeg har sittet for mye i ro pgr av sykdom. Hvilke treningsøvelser er best for å få bevegelse i hoftene uten smertene ? Hva bør jeg gjøre? Sykkle? svømme? såfall hvor ofte ?

Svømming er fint, men du bør få gjort noe med bevegeligheten på mer permanent basis. Sier kiroen noe om årsaken til stivheten/smertene? Hvis det bare er svake og "korte" muskler, så bør det kunne gå å fikse det på egen hånd, men om det ligger dypere så bør du nok følges opp av fagfolk...

Du bør være forsiktig med all "oppreist" trening utenom rehabilitering inntil problemet med hofta di er avklart... Også ellipsemaskin, og tilsvarende varianter, da selv om støt ikke er noe problem, så låser de føttene, og det er sjelden noen god ide hvis man har problemer med hofter, rygg eller knær

  Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:28   #4
Nessimelle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening, noen eksperter? Vondt i hofter?

Vært hos fysioterapeut? Har selv vondt i hoftene, ikke helt på samme måte riktig nok. Fikk trykkbølgebehandling da jeg var hos fysio og kjente fort effekten av det.

Det var den eneste behandlingen jeg har kjent effekt av, men det ble bare symptombehandling for min del, men kanskje det kan hjelpe for deg?

Er jo bare å skaffe seg en time hos klinikk for alle, de er kjempeflinke der. Står mye info på sidene dems også

  Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:26   #5
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Trening, noen eksperter? Vondt i hofter?

Enig med bulldog. Få et mest konkret svar på hvorfor hoftene er stive, da er det lettere å gjøre de riktige tingene. Og man må jo først gjøre de riktige tingene, før man kan gjøre tingene riktig

Jeg har lært meg noen enkle yoga-rutiner. Solhilsen pluss noen ekstra stillinger, det har gjort underverker for hele underkroppen. (Overkroppen har alltid vært mykere pga mye svømming.) Jeg merker det spesielt i hoften, at stivheten og triggerpunktene har sluppet taket, og medfølgende er en sterkere rygg som sier mindre i fra enn før. Men spør kompetente folk først, om hva som er ok å trene/gjøre.

Jeg har veldig gode erfaringer med osteopater og naprapater, hvis jeg skal generalisere på grupper. Kiropraktorer har jeg opplevd mer som samlebånds-brekkere, veldig bra der og da, men det krever ofte stadig gjentagende behandlinger. Min erfaring altså!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen ribbe-eksperter her? Michellina Middag 7 24-04-09 10:27
Vondt i muskler lenge etter trening? Tussi jenta Ketolysekuren 4 06-09-07 14:29
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no