Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min lavkarbo historie :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 21:36   #1
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Min lavkarbo historie :)

Hei! Tenkte jeg skulle dele min erfaring med lavkarbo
Jeg fikk en sønn 3 august 2010. I løpet av svangerskapet la jeg på meg 25 kg! Overalt sies det og står skrevet at når du ammer vil du mest sannsynlig gå ned i vekt, gjerne en halv kg per uke. Dette stemte IKKE for meg. Uansett hvor lange trilleturer, treningsøkter og mager mat jeg spiste satt kiloene som støpt. Da poden var syv måneder viste han ikke lenger lenger interesse for puppen og jeg kunne begynne kampen mot de kiloene. Vekta mi var 79 kg og selvtillitten var lav. Jeg begynte først med lavkalori men etter tre uker med dette kostholdet og minus 1 kg var jeg så lei av å konstant føle meg sulten og stappe i meg mat hver 3 time! Når jeg spiste hver 3 time følte jeg at hele dagen dreide seg om mat! I slutten av Mars begynte jeg å lese litt om lavkarbo og jo mer jeg leste jo mer motivert ble jeg for å prøve det ut! Jeg begynte med ketose en dag i mars. Etter første uken hadde jeg gått ned 2,5 kg. Jeg fikk mye vann i kroppen under graviditeten og selv om mye av vannet forsvant etter fødsel følte jeg enda at jeg hadde en del vann i kroppen. Med lavkarbo begynte endelig vannet og forsvinne. Etter å ha gått på lavkarbo i 4-5 uker hadde jeg aldri følt meg bedre og jeg gikk ned ca 1 kg i uka. Jeg holdt meg unna karbohydrater frem til begynnelsen av juli da hadde jeg gått ned til 63 kg! - 16 kg på 4 mnd! De første ukene var litt utfordrende men etter det forsvant søtsuget og den konstante sultfølelsen jeg slet med da jeg spiste lite kalorier. Fra å spise hver 3 time spiste jeg istedet 3 ganger om dagen! Det beste med det hele var at jeg kunne spise god mat! Jeg hørte mye negativt om lavkarbo før jeg begynte, blant annet at det var farlig og at man ville gå opp alt man hadde mistet og mer når man sluttet. Jeg er helt overbevist om at lavkarbo er den beste måten man kan spise på. Aldri har jeg følt meg så vel! I sommer har jeg spist "vanlig" mat, og kost meg med både sjokolade og potetgull. I løpet av den tiden med "vanlig" mat har jeg vært så mye dårlig, med kvalme og urolig mage. Er ikke i tvil om at det er på grunn av karbohydratene! Jeg begynte på lavkarbo igjen sist uke. Før jeg begynte turte jeg ikke en gang og gå på vekta, men etter tre dager veide jeg meg og så at jeg veide akkurat det samme som jeg gjorde før sommern! Lavkarbo har virkelig forandret livet mitt!
Det var min historie Håper det kan skape motivasjon og håp om at det faktisk er mulig å bli kvitt de ekstra kiloene

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:38   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Min lavkarbo historie :)

Grattis med lillemann
Så fint å høre at du trives på lavkarbo og at du har gått ned så mye i vekt.

Lykketil videre

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:49   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Min lavkarbo historie :)

Opprinnelig lagt inn av efre, her.

Hei! Tenkte jeg skulle dele min erfaring med lavkarbo
Jeg fikk en sønn 3 august 2010. I løpet av svangerskapet la jeg på meg 25 kg! Overalt sies det og står skrevet at når du ammer vil du mest sannsynlig gå ned i vekt, gjerne en halv kg per uke. Dette stemte IKKE for meg. Uansett hvor lange trilleturer, treningsøkter og mager mat jeg spiste satt kiloene støpt.

Samme her. Da minstemor var 10 mnd var jeg 7 kg tyngre enn like etter fødselen. Da var det slutt på puppen og jeg gikk ned 10 kg på et halvt år ved å spise mindre og sunnere og røre meg litt mer. Nå, 11 år senere, funker ikke den metoden så godt lenger gitt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:39   #4
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Min lavkarbo historie :)

Så flott at lavlarbo fungerte så bra Jeg kjenner igjen den urolige magen. Jeg begynte med lavkarbo før sommeren, men det sklei fort ut i ferien. Selv etter få uker med lavkarbo så merket jeg stor forskjell når jeg spiste karbohydrater igjen. Blei forferdeig oppblåst og hadde masse luft i magen, kvalm og uvell. Nå har jeg vært tilbake på lavkarbo i 1 uke, og føler meg allerede mye bedre

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no