Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juni 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-12, 11:06   #51
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Var inne å leste på veietråden til juli 2011!
Den er virkelig verd å lese! For en fantastisk inspirasjon!!!! Sånn liste vil jeg å ha om et år!!!!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 11:27   #52
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Så mange dyktige folk.
Er et sted det ikke er vekt denne uka,imorgen reiser jeg hjem og gruer/ gleder meg til å gå på vekta.Men egentlig tror jeg det er bra for meg å være uten vekt en stund,så blir jeg ikke så fiksert.

Her har det også stort sett blitt to måltider om dagen,to speilegg ,fire skiver bacon,noen små tomater og kaffe når jeg står opp.middag : brekkbønner eller salat og kjøtt eller fisk.Også masse vann.

Til helgen begynner jeg å jobbe igjen ,er skiftarbeider,da blir det ikke så lett å følge sulten, vet ikke helt hva jeg skal gjøre,lage opp omeletter og kyllinglår ol. Og ta med kanskje?

Ønsker alle dere dyktige folk en god dag, ekstra god dag til Elisa T ettersom du leser til eksamen ,det er så tungt,lykke til,heier på deg

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 19:23   #53
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Ønsker alle dere dyktige folk en god dag, ekstra god dag til Elisa T ettersom du leser til eksamen ,det er så tungt,lykke til,heier på deg

Takk. Lich! Er i innspurten nå, begynner å bli ganske full i hodet av all informasjonen... Skal bli så godt å bli ferdig !

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 08:58   #54
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Egg ,bacon og tomater...synes det er utrolig godt så ikke noe problem. Men noen morgener får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg spiser bra,burde liksom være litt salat og rugsprø slik det har vært før når jeg skal gå ned i vekt.

Noen som kjenner seg igjen?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 10:40   #55
Sjokoladebananen
Medlem
 
Sjokoladebananen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 46
Innlegg: 65
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hei dere! Får jeg slenge meg på denne tråden?
Startet på ketolyse for 2 uker siden, med en sprekk på lørdag pga litt for dårlig planlagt meny når vi dro på tur...og sprekken varte til i går... Nå er jeg i allefall igang igjen og nå, og vet til neste gang jeg skal på utflukt at all mat skal lages ferdig på forhånd og planlegges nøye!

__________________
Du blir hva du spiser!


Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:02   #56
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

Hei dere! Får jeg slenge meg på denne tråden?
Startet på ketolyse for 2 uker siden, med en sprekk på lørdag pga litt for dårlig planlagt meny når vi dro på tur...og sprekken varte til i går... Nå er jeg i allefall igang igjen og nå, og vet til neste gang jeg skal på utflukt at all mat skal lages ferdig på forhånd og planlegges nøye!

Velkommen og lykke til videre

__________________


Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:57   #57
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Egg ,bacon og tomater...synes det er utrolig godt så ikke noe problem. Men noen morgener får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg spiser bra,burde liksom være litt salat og rugsprø slik det har vært før når jeg skal gå ned i vekt.

Noen som kjenner seg igjen?

Jeg kjenner meg igjen. Selv spiser jeg også en stor frokost, og er vanligvis ikke sulten igjen før ved 16-17 tiden. Og jeg sliter så med at folk skal ha meg til å spise på "riktige" tider. Men det gjelder å tenke på hva som er godt for en selv, det tror jeg er det viktigste. Da kan de andre bare sitte der med knekkebrødene sine kl 11

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 08:01   #58
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Juni 2012

Hei

Vil gjerne slenge meg på her fra idag 9. juni

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 10:03   #59
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Hehe, her er det bare å bruke fantasien! Den skal uansett bort, så da må den måles for å nyte å se at den smelter bort

Har lagt inn en veie/måle-tråd med mine skamfulle mål, så der skal dere bare legge inn deres vekt og mål! (da blir ikke mine stående alene å skjemmes )

Da har jeg lagt inn mine skamfulle mål i måletråden...

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 09:12   #60
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Rav81, her.

Var på jakt etter målebånd i mange butikker i går, men uten resultat. Får dra innom en hobbybutikk på vei hjem fra jobb i dag.

Om du ikke har kjøpt målbånd vil jeg anbefale Grete Roede sitt. Det er genialt til å måle kroppen med, siden man kan lage den til en "runding". Du finner den i nettbutikken deres.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 09:41   #61
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Hei sjokoladebananen og drømmepie og velkommen hit.

Nok en mandag,jeg har holdt på i ca tre uker nå,det er ikke tvil om at helgene er vanskeligst . Alt selskapeligwhet inneholder mat og gjerne alkohol .jeg synes ikke jeg har greid å finne noen gode metoder for å takle dette her .

hva gjør jeg når maten er snitter og kun det? Kan jeg spise bare pålegget .nei det blir jo veldig uhøflig .kan jeg spise ingen ting? Men vertskapet river seg jo i håret da ,en god vert/vertinne ser jo alle gjester å ønsker at de skal ha det bra.

Å si nei takk til alkohol er mer akseptert,men det er så vanskelig for jeg liker vin så godt.Sukk.....som dere forstår har jeg falt i noen hull i løpet av helgen og slik har hver helg vært siden oppstart.

Så helgen har vært uten ketose og hver mandag er det på an igjen ,også i dag .
Håper det går bedre med noen av dere.
Noen tips til hvordan takle selskapelighet?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 09:48   #62
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Hei sjokoladebananen og drømmepie og velkommen hit.

Nok en mandag,jeg har holdt på i ca tre uker nå,det er ikke tvil om at helgene er vanskeligst . Alt selskapeligwhet inneholder mat og gjerne alkohol .jeg synes ikke jeg har greid å finne noen gode metoder for å takle dette her .

hva gjør jeg når maten er snitter og kun det? Kan jeg spise bare pålegget .nei det blir jo veldig uhøflig .kan jeg spise ingen ting? Men vertskapet river seg jo i håret da ,en god vert/vertinne ser jo alle gjester å ønsker at de skal ha det bra.

Å si nei takk til alkohol er mer akseptert,men det er så vanskelig for jeg liker vin så godt.Sukk.....som dere forstår har jeg falt i noen hull i løpet av helgen og slik har hver helg vært siden oppstart.

Så helgen har vært uten ketose og hver mandag er det på an igjen ,også i dag .
Håper det går bedre med noen av dere.
Noen tips til hvordan takle selskapelighet?

Jeg sier at kroppen min blir dårlig av mel og liknende, og at jeg holder meg unna slike ting. Sier også av og til at jeg tester ut hvordan kroppen har det uten gluten. Det er vel ingen som vil at gjestene skal bli syke av maten de serverer ? Det er også viktig å få verten/vertinnen til at det ikke er noe stress for dem, ta gjerne en telefon på forhånd. Det har jeg gjort, med stor suksess, alle har vært så forståelsesfulle. Bare ikke nevn ordet "lavkarbo"...

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 10:04   #63
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Kanskje det kunne fungert bedre hvis det var en middag,velge bort poteter og spise resten er jo greit,men snitter ? Også har vertinnen laget en ny spennende dessert og "du må smake litt" .Denne helgen har det vært selskapelighet fredag,lørdag og søndag.Dette går dårlig ,må bli ene boer ....

Eksamen da ElisaT hvordan går det med den?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 11:36   #64
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Ta med deg noe lovlig i selskaper mange gode oppskrifter i forumet! Anbefaler gerds ostekake, lett og lage og veldig god! Jeg har fått i oppdrag å lage en sånn til en 70-årsdag neste helg! Hun smakte den i et selskap jeg hadde for en stund siden, og syntes den var kjempegod

Du kan ta med oster, grønnsaker, dip el på fest.

Vin er da lov! Bare spør på polet hvor mye sukker det er i. De har oversikt over det. Her gikk det en hel dunk ken creek på lørdag......

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 12:02   #65
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Vin er da lov! Bare spør på polet hvor mye sukker det er i. De har oversikt over det. Her gikk det en hel dunk ken creek på lørdag.

Ja IKJ ,vin er lov ,men det er noe med helheten som blir litt for mye for min badevekt.....

Men ta med seg noe ,hm...tester den .

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 21:37   #66
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Kanskje det kunne fungert bedre hvis det var en middag,velge bort poteter og spise resten er jo greit,men snitter ? Også har vertinnen laget en ny spennende dessert og "du må smake litt" .Denne helgen har det vært selskapelighet fredag,lørdag og søndag.Dette går dårlig ,må bli ene boer ....

Eksamen da ElisaT hvordan går det med den?

Eksamen gikk sånn passe bra, hadde fått beskjed om at vi skulle få et tema, og så fikk vi et helt annet?! Skjønner ingenting

Jeg var på ostekveld for litt siden, og tok med eget lavkarbobrød da jeg vet at det kom til å bare være høykarbokjeks osv der. Ikke noe problem, bortsett fra alt alle ville smake på brødet mitt

Tror mange av oss må bli flinkere til å tenke på kroppene våre, hva de har godt av og ikke. Jeg har brukt lang tid på det selv, men tenker som så at det straffer seg så innmari for meg at gidder ikke mer. De verste å forholde seg til er faktisk familien for min del, særlig den eldre garden: "Hva?! Skal du ikke ha kake? Men bare ett lite, da! Det kan da ikke være så farlig?! Hva slags motekur er det du går på nå da? For noe tull, ikke noe poteter?! Ikke brød? Har du blitt gal?!!!!!"

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:56   #67
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hehe, skjønner hva du mener Men jeg har forklart det, og sagt at det fungerer veldig bra for meg, så svigermor er nå vant til at jeg skraper av brunsausen og spiser kun kjøttkaken

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:14   #68
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hiver meg på her, startet i juni med dette. Hva gjør dere når dere bare MÅ ha noe å spise. Jeg har gått på en smell he he flere ganger føler jeg. Det er ikke søtsug jeg har, mer salt sug. Så jeg har gått til innkjøp av peanøtter og andre nøtter. Spist så jeg får vondt, for jeg har blitt vant til små posjoner nå. Allikevel så kikker jeg på mer. Da går jeg vel heller ikke ned i vekt? Hva spiser dere på en sånn dag? Det er jo mest om kvelden dette skjer. Er dere beinharde å ikke spiser noe?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:45   #69
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Velkommen!
Jeg er også snoken på kveldene... Men det hjelper å spise jevnt ila dagen, og spise en god middag, helst litt sent på ettermiddagen. Jeg ville holdt meg unna peanøtter, men heller kjøpt baconcrisp. Godt med rømme eller kremost med krydder. Du kan lage deg ostekjeks i mikro eller i varmluftsovn. Skivet ost med jalapenos er perfekt til å ha pålegg på. Jeg bruker majones, ost, skinke og agurk. Nydelig bare pass på at de blir sprø nok!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 09:18   #70
KristinaS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 7
KristinaS er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Nå har jeg ikke vært innom på en stund, men ved å lese alle trådene så kjenner jeg meg så sinnsykt igjen i så mye av det dere sier.

Å være i selskap; alltid vanskelig. Hvis man vet at det blir snitter så er det en mulighet å spise før man kommer. Og det viktigste er kanskje å forberede seg selv og ha svarene klare. Bestem deg på forhond for at du enten skal skeie ut eller ikke. Jeg var ute med jobben i forrige uke og bestemte meg på forhånd at jeg skulle ta et glass hvitvit, men ikke skeie ut med maten. Så når alle andre satt og spiste pizza satt jeg med salaten. Det var fryktelig tungt de første 5 minuttene men så gikk det greit. Var FRYKTELIG stolt av meg selv etterpå

Er det fler som har hengt seg opp i tallet på vekten? Jeg har en formening om hvilken vekt jeg skal ende opp med og når den ikke går dit fort nok blir jeg oppgitt. Jeg har også målt meg og gått ned totalt over hele kroppen 10-12 cm, så jeg burde egentlig være fryktelig fornøyd. Vekttreningen har ført til større muskler (og jeg vet at muskler veier mer enn fett) men allikevel har jeg hengt meg opp i et vekt-tall som virker så uoppåelig.

Jeg opplevde forresten noe ubehagelig her i går. Dro på en skikkelig lang gå/joggetur (ca 16 km) og kjente at jeg ble skikkelig sliten. Men når jeg kom hjem så "brøt" bare kroppen sammen. Ble skikkelig kvalm og begynnte å kaldsvette. Mannen min sa at det var fordi jeg hadde spist for lite før jeg startet og at jeg trengte energi...fort. Og hva er vel kjappere en karbiser? Så jeg tok en brødskive og et glass smoothie. Det hjalp! Det tok nesten to timer før jeg var helt OK igjen. Er det noen andre som har opplevd maken?
Veide meg i dag og har gått ned 100g så karbisene fra i går kan ikke ha gjort all verdens skade

KristinaS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 09:50   #71
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av milja, her.

Hiver meg på her, startet i juni med dette. Hva gjør dere når dere bare MÅ ha noe å spise. Jeg har gått på en smell he he flere ganger føler jeg. Det er ikke søtsug jeg har, mer salt sug. Så jeg har gått til innkjøp av peanøtter og andre nøtter. Spist så jeg får vondt, for jeg har blitt vant til små posjoner nå. Allikevel så kikker jeg på mer. Da går jeg vel heller ikke ned i vekt? Hva spiser dere på en sånn dag? Det er jo mest om kvelden dette skjer. Er dere beinharde å ikke spiser noe?

Hei og velkommen . For meg stemmer det at har jeg spist bra hele dagen så går det bra om kvelden også.Ellers har jeg prøvd å ta en skje med fett,det hjalp meg veldig godt.Høres helt vilt ut ,men prøv.

Så glad for gode råd om hva som er lurt i selskaps livet,det er det som virkelig er vanskelig synes jeg.

I det hele tatt så er jeg så glad for å ha dere her,tror dette hadde blitt mye vanskeligere alene.

Ønsker dere alle en super dag.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:06   #72
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av KristinaS, her.


Jeg opplevde forresten noe ubehagelig her i går. Dro på en skikkelig lang gå/joggetur (ca 16 km) og kjente at jeg ble skikkelig sliten. Men når jeg kom hjem så "brøt" bare kroppen sammen. Ble skikkelig kvalm og begynnte å kaldsvette. Mannen min sa at det var fordi jeg hadde spist for lite før jeg startet og at jeg trengte energi...fort. Og hva er vel kjappere en karbiser? Så jeg tok en brødskive og et glass smoothie. Det hjalp! Det tok nesten to timer før jeg var helt OK igjen. Er det noen andre som har opplevd maken?
Veide meg i dag og har gått ned 100g så karbisene fra i går kan ikke ha gjort all verdens skade

Hei KristinaS
Vet ikke hvor lenge du har holdt på ,men jeg sleit også tungt med løping i begynnelsen,nå har det bedret seg,men i begynnelsen av ketolysen sleit jeg med elendige tider og hadde også et løp jeg måtte bryte fordi jeg var helt skjelven og tom for energi.

Fikk mange gode råd her inne,bla viktig å spise nok et par timer før,drikke mye og gjerne litt ekstra fett før du drar avsted.Det hjalp.

Jeg har også forstått det slik at det tar tid før kroppen blir vandt til å brenne ketoner som energi i steden for karbohydrater.En lang tur kan jo lett kreve 800-900 kalorier så det er jo mye for kroppen å mobilisere.

Men ikke gi deg ,det blir bedre , må akseptere at det går sakte i begynnelsen
PS,har du sett treningstråden for juni ?
Lykke til.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 14:59   #73
KristinaS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 7
KristinaS er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Hei KristinaS
Fikk mange gode råd her inne,bla viktig å spise nok et par timer før,drikke mye og gjerne litt ekstra fett før du drar avsted.Det hjalp.

Men ikke gi deg ,det blir bedre , må akseptere at det går sakte i begynnelsen
PS,har du sett treningstråden for juni ?
Lykke til.

Tusen takk for supre råd. Har ikke sett treningstråd for juni, skal sjekke den ut nå
Jeg har ikke holdt på med lavkarbo så veldig lenge, kanskje 2 uker. Jeg har tatt den joggerunden før (altså før lavkarbo) og det gikk helt fint. Men jeg skjønner at jeg burde ha spist mer. Hadde bare hivd i meg 2 knekkebrød og en liten cookie før jeg satt i gang. Så det er kanskje ikke så rart.

Takk for oppmuntrende ord. Jeg skal ikke gi opp

KristinaS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 06:33   #74
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Hei folkens skal jeg fortelle dere noe rart?
Søndag hadde vi fest for svigermor med bløtkake og full pakke,det gikk greit og ikke spise det ene og det andre når jeg var hjemme hos meg selv.

Men det jeg skulle fortelle var at i går hadde jeg gjester og når jeg skulle smelle sammen noe dessert så fikk de resten av kaka drukna i jordbær,men hallo ....resten av kaka! Ja den sto der i kjøleskapet og jeg hadde ikke tenkt på den i det hele tatt.Så merkelig,dette hadde aldri hendt før lavkarbo,da hadde den kakeresten svevd i bevisstheten min hele tia.Bare et lite stykke og et til osv.

Løsningen før var ofte å hive kaka,kan ikke spise det som ikke finnes i huset.

Er det slik at ketosen setter meg fri fra dette stresset med å tenke mat hele tia? I så fall vil jeg spare masse energi som jeg kan bruke på noe gøy.....

Men nå avsted på jobb ha en herlig dag alle flotte folk.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:52   #75
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Ja, det er sant! Kostholdet gjør noe med helheten i livet Jeg merker at jeg er mindre stresset og rastløs, og jeg får mye mer tolmodighet! Spesielt når det gjelder ungene Dette er bare noen av godene når hormonene er i balanse! Deilig

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
juni 2012 start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no