Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bacon, koffein og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 00:41   #1
JonKleiven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
JonKleiven er på en erverdig vei

Bacon, koffein og lavkarbo

Hei og hopp,

Jeg er ny på forumet og har et spørsmål om bacon og koffein.

Koffein: Jeg drikker masse kaffe og koffeinholdig te, og har aldri hørt at dette kan påvirke insulinnivået før jeg kom hit. Er det noen som kan lenke til noe vitenskapelig grunnlag for koffeinredselen (koffein skal jo være godt for å øke metabolismen). Siden jeg har gått ned jevnt og trutt med koffein i kosten så regner jeg med at dette ikke gjelder meg uansett, men kanskje jeg hadde hatt større effekt av å slutte?

Jeg ser at bacon anbefales varmt i forskjellige lavkarbokosthold siden dette er svin og skal således inneholde 0 karbohydrater. Men på utenlandske forum blir jeg ofte frarådet bacon fordi det blir tilvirket med glukose (det står i hvert fall på pakningen).

Er det noen her som kan fortelle meg noe endelig om bacon, og hvorvidt det forenelig med lavkarbo?

JonKleiven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/4-Hour Body Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 00:56   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av JonKleiven, her.

Hei og hopp,

Jeg er ny på forumet og har et spørsmål om bacon og koffein.

Koffein: Jeg drikker masse kaffe og koffeinholdig te, og har aldri hørt at dette kan påvirke insulinnivået før jeg kom hit. Er det noen som kan lenke til noe vitenskapelig grunnlag for koffeinredselen (koffein skal jo være godt for å øke metabolismen). Siden jeg har gått ned jevnt og trutt med koffein i kosten så regner jeg med at dette ikke gjelder meg uansett, men kanskje jeg hadde hatt større effekt av å slutte?

Jeg ser at bacon anbefales varmt i forskjellige lavkarbokosthold siden dette er svin og skal således inneholde 0 karbohydrater. Men på utenlandske forum blir jeg ofte frarådet bacon fordi det blir tilvirket med glukose (det står i hvert fall på pakningen).

Er det noen her som kan fortelle meg noe endelig om bacon, og hvorvidt det forenelig med lavkarbo?

Er kjøtt tilsatt noe, skal det vel stort sett stå på etiketten. Er vel alltid lurt å lese de, i alle fall på produkter man ikke har brukt før. Skal vel gå fint å finne "rene" produkter i Norge.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 02:45   #3
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Hei,
Noen bacontyper er tilsatt glukose, andre ikke. Man må bare lese på pakningen. Har ofte sett at det er tilsatt glukose, men inneholder allikevel 0 karber, så kan ikke forstå at det er så farlig....

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 09:44   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Kaffegreia er vel ganske individuell. Atkins fraråder kaffe i induksjonsfasen rett og slett for å oppnå en slags fullstendig "detox"-effekt, slik jeg oppfattet det. For mange er det vanskelig å nyte kaffe uten melk, sukker, kaker. Og i tillegg er det da noen få som merker at deres kropp går lettere ned i vekt uten koffein. Såvidt jeg har skjønt er de i ekstremt fåtall - de gangene det blir diskutert her på forumet kommer det i alle fall frem et stort flertall blide kaffedrankere.

Bacon er som regel merket med innhold, ja - noe av det er merket med glukose, men så lite at det ikke registrerer som så mye som 1 karbohydrat per 100 gram, engang. At utenlandske forum er opptatt av det er kanskje fordi amerikanerne har en greie for søtt bacon? Jeg aner ikke om de faktisk selger det ferdig søtet, men det virker jo ikke helt umulig, siden det gjerne helles lønnesirup over det, uansett...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 10:02   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Husk også at dem kan skrive 0 kh selvom det er opptil 1 pr 100 gram.

Er du på streng ketolyse kan det være greit å telle med da, ettersom du fort spiser 3-400 gram bacon og det KAN utgjøre 3-4karbs

Beste er å finne bacon uten glukose

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 11:38   #6
JonKleiven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
JonKleiven er på en erverdig vei

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Takk for fine tilbakemeldinger! Jeg kommer nok til å fortsette med bacon. Det er jo svinaktig godt

JonKleiven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/4-Hour Body Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 16:50   #7
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Bacon, koffein og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av jonkleiven, her.

det er jo svinaktig godt

Ha ha

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo pannekaker m/bacon - (Bilder) Shrinking Line Middag 3 15-09-10 21:08
Koffein sukkerdronningen Atkins kosthold 8 16-08-10 09:14
Koffein Polleke Spørsmål og svar 12 13-07-09 17:46
Koffein.. Hennie Spørsmål og svar 6 12-04-06 23:57
Koffein Kristian Lavkarbo generelt 4 20-03-04 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no