Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har dere opplevd dette?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-08, 21:56   #1
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Har dere opplevd dette?

Har vært på ketolysekuren i 2 1/2 mnd, og vært av kuren 2 uker nå i påska. Har hatt hodepine hver dag!! I går hadde jeg så sinnsykt til hodepine selv etter 5 paracet at jegkasta opp. Har også skikkelig hjertebank og hvilepulsen min er over 90. Kan det være kuren som påvirker kroppen min? Skal reise vekk nå i helga og tenkte å fortsette kuren når jeg kommer hjem, men blir jo litt skeptisk når kroppen min er så rar...??

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:15   #2
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: har dere opplevd dette?

Det synes merkelig hvis du får det sådan etter 2,5 måned. Disse symptomer er typiske den første uke eller to, men etter så lang tid... Kanskje du burde få en kjap legeskjekk innen avreise.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:05   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Har dere opplevd dette?

Tok du 5 paracet på rappen?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:01   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Har dere opplevd dette?

Jeg fikk ikke helt med meg om du fikk disse symptomene mens du var av kuren og spiste karber, eller om det var nå etter at du har begynt på kuren igjen?
Hvis førstnevnte, er det sannsynligvis fordi du har inntatt så lite karber på kuren og så plutselig trapper voldsomt opp at du blir dårlig. Kroppen er ikke vant til det lenger. Jeg blir skikkelig uggen bare hvis jeg spiser et vanlig kakestykke.
Hvis sistnevnte, så er det sikkert karboabstinenser.

... og som Tusta nevnte, er ikke 5 Paracet LITT vel mye!?!?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 10:10   #5
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Har dere opplevd dette?

ikke på rappen nei, 2, 2 og 1 til slutt... har slitt mye med migrenelignende hodepine hele livet, så tar alltid 2 paracet om gangen, eventuelt paralgin forte, noen ganger hjelper det, noen ganger ikke....

På begynnelsen av kuren hadde jeg hodepine og var sapp i kroppen, svimmel og muskelkramper. men de gikk over innen 2 uker, og siden har jeg ikke hatt andre bivirkninger av kuren enn at jeg ikke har hatt noe særlig til krefter i musklene. skummelt å løfte tungt og slikt.

Hodepina og den høye pulsen(hjertebank?) har jeg hatt etter at jeg tok pause fra kuren... Men kan jo ha sammenheng med at kroppen ikke er vant til karbo, for må innrømme at jeg har spist en del påskegodt.......

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 12:36   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Har dere opplevd dette?

Da ville jeg anta en herlig kombinasjon av mye karber og mye smertestillende, ja.
Nå har aldri jeg tatt så mange Paracet (en holder for meg, heldig sånn sett), men jeg fikk Pinex Forte en gang, og DEN fikk jeg hjertebank av, den!
Så jeg ville tro at det gir seg når du har kommet ordentlig inn i kuren igjen.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 13:05   #7
Mumse
Juniormedlem
 
Mumse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 62
Innlegg: 25
Mumse er på en erverdig vei

Sv: Har dere opplevd dette?

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg..............
Har vært på ketolysekuren siden januar og hadde det helt fint i starten.
Så for ca 4-5 uker siden begynte jeg å føle meg slapp, hadde hjertebank/rask puls og helt kraftløs.
Skjønte egentlig ingen ting, men så leste jeg litt i boka om Krom Kalium tablettene. Der sier Torkil at dette er symptomer som kommer dersom kroppen mangler krom-kalium.
Jeg hadde nemlig slurvet litt med tablett nummer 2 i det siste.
Startet opp med å ta begge hver dag og føler meg nå bedre.

Er du flink med å ta alle vitaminene???

Ellers tror jeg at mange av oss blir slappere med så lite karber. Jeg er vant til å trene mye før, men orker ikke så mye trening nå. Det får jeg ta igjen senere.

Lykke til videre

__________________
Mumse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:16   #8
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Har dere opplevd dette?

nei, har kutta ut vitaminene nå som jeg ikke har vært på kuren, skal jeg ta de alikevel da? Er uansett bare 4 dager til jeg begynner på igjen, så får håpe det går seg til da.... viste ikke at smertestillende kan gi hjertebank??

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:33   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har dere opplevd dette?

Hvis disse symptomene kom når du var AV kuren, så ville jeg kastet meg på ketolyse igjen.. Fortest mulig..

Jeg har også spist masse godteri i påsken og jeg er fortsatt kvalm og dårlig i magen.
Viser vel tydelig at kroppen absolutt ikke har godt av disse karbene..

Når man slutter på kuren, så bør man nok gjøre det gradvis ja..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 16:44   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Har dere opplevd dette?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

ikke på rappen nei, 2, 2 og 1 til slutt... har slitt mye med migrenelignende hodepine hele livet, så tar alltid 2 paracet om gangen, eventuelt paralgin forte, noen ganger hjelper det, noen ganger ikke...

Min erfaring er at det fungerer bedre med migrenemedisiner enn Paracet. Hvorfor Paralgin Forte for hodepine? De er vel litt sterke og potensielt avhengighetsskapende. Ikke?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 17:08   #11
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Har dere opplevd dette?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

ikke på rappen nei, 2, 2 og 1 til slutt... har slitt mye med migrenelignende hodepine hele livet, så tar alltid 2 paracet om gangen, eventuelt paralgin forte, noen ganger hjelper det, noen ganger ikke....

Er du sikker på at du ikke har migrene? Du skriver migrene lignende , men det høres rimelig ut som migrene. Spesielt om du fortsatt har vondt etter så mange tabletter. Kan jo tenkes du trenger en helt annet medisin

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 17:20   #12
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Har dere opplevd dette?

Høres ut som meg det der...
Jeg har foreløpig fått forslag fra legen om at det kan være clusterhodepine...
Skal til han igjen i morra....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 19:18   #13
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Har dere opplevd dette?

hodepinen skyldes mange ting, lavt stoffskifte, stress, dårlig syn og lange dager med linse, men først og fremst stiv nakke...... og når hodepinen skyldes stive ledd funker smertestillende, mens andre ganger funker ingenting. Var plaga med hodepine i mange mange år, men gikk over når jeg ble gravid og etterhvert bytta arbeidsplass....så har ikke hatt det på en stund nå før jeg begynte med kuren. da jeg begyte var jeg jo forberedt på den og gikk fort over. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva som gjør det, så tenkte kanskje det var kroppen sin måte å reagere på. Men som sagt, får vel heller se an når jeg begynner på igjen på mandag og håpe at det går over da

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 19:33   #14
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Har dere opplevd dette?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

hodepinen skyldes mange ting, lavt stoffskifte, stress, dårlig syn og lange dager med linse, men først og fremst stiv nakke...... og når hodepinen skyldes stive ledd funker smertestillende, mens andre ganger funker ingenting. Var plaga med hodepine i mange mange år, men gikk over når jeg ble gravid og etterhvert bytta arbeidsplass....så har ikke hatt det på en stund nå før jeg begynte med kuren. da jeg begyte var jeg jo forberedt på den og gikk fort over. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva som gjør det, så tenkte kanskje det var kroppen sin måte å reagere på. Men som sagt, får vel heller se an når jeg begynner på igjen på mandag og håpe at det går over da

Uff, høres utrolig slitsomt ut. Håper du får hjelp til bli bedre fort!

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 19:57   #15
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Har dere opplevd dette?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

hodepinen skyldes mange ting, lavt stoffskifte, stress, dårlig syn og lange dager med linse, men først og fremst stiv nakke......

Har du prøvd Naproxen/Napren for hodepine som kommer fra stiv nakke? Eneste som funker for meg.

Ellers hadde jeg MYE hodepine av det stygge slaget før jeg fant meg en optiker som sjekket samsynet mitt og fant ut at jeg skjelte. Etter et år (og mange penger og i herdig innsats) med synstrening fikk jeg et nytt liv.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:38   #16
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Har dere opplevd dette?

har ikke prøvd naproxen/napren, er det reseptfritt eller må jeg til lege for å få det? Er ikke så stort problem nå lenger heldigvis, men på jobben jeg hadde før jeg ble gravid jobba jeg minst 200 timer i mnd, og måtte stort sett stå på jobb, pluss at jeg var stressa hele tiden og sov lite. Skal til optiker å sjekke synet igjen nå snart, begynner å minke på med linser. men er ikke så lenge siden jeg skifta styrke på de, så tror egentlig ikke problemet ligger der heller....

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:58   #17
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Har dere opplevd dette?

har ikke prøvd naproxen/napren, er det reseptfritt eller må jeg til lege for å få det? Det er reseptfrie tabletter à la Ibux, men jeg synes de virker bedre.

Skal til optiker å sjekke synet igjen nå snart, begynner å minke på med linser. men er ikke så lenge siden jeg skifta styrke på de. Styrke er en ting, samsynet noe annet. Hjelper ikke å se godt på det enkelte øye isolert sett, hvis øynene ikke klarer å samarbeide. Det var mitt problem. Optikeren sjekket et øye om gangen. Og da så jeg jo godt, men om jeg så godt hvis jeg brukte begge øyne samtidig ble ikke sjekket.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no